PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : kirjojen viipymisestä


K.Salminen
05.05.08, 07:54
Toiminnanjohtaja PTK:lle, joka mainostelee näitä SSSn kirjakaupan kirjoja ja tarjouksia tällä osiolla, sellaiset terveiset että tilasin mainostetun Markku Kuorilehto (toim.):
Sukututkimuksen jatko-opas
Suomen Sukututkimusseura 2008. 160 sivua.

Hinta 45 €.
Suomen Sukututkimusseuran jäsenille 40 % alennus.

yli 3 viikkoa sitten. Eikä kirjaa ole vieläkään kuulunut. Ilmeisesti resurssit eivät riitä kirjojen toimittamiseen/postittamiseen, kun aikaisemmin näitä asioita hoitanut henkilö on irtisanottu.

Eli ei kannata mainostaa, jos ei pysty toimittamaan.

Terveisin
Kari Salminen
SSSn jäsen

Heikki Särkkä
05.05.08, 07:59
En aloita uutta ketjua, vaikka kysymyskeni ei liitykään suoraan edelliseen. Olisiko sukututkimusharrastuksen koko ajan kasvaessa mahdollista nostaa SSS:n julkaisujen ensipainoksen määrää nykyisestä? Viimeisin vuosikirja 47 loppui yllättävän pian. Voisin kuvitella, että riittävän ennakkotilaajamäärän ilmoittautuessa siitä kannattaisi ottaa lisäpainos. Ilmoittaudun ennakkotilaajaksi.

kkylakos
05.05.08, 09:11
yli 3 viikkoa sitten. Eikä kirjaa ole vieläkään kuulunut.

Muistelen nähneeni samansuuntaisen viestin aikaisemminkin täällä, sensuroitiinko se?

Ossian
05.05.08, 09:55
En aloita uutta ketjua, vaikka kysymyskeni ei liitykään suoraan edelliseen. Olisiko sukututkimusharrastuksen koko ajan kasvaessa mahdollista nostaa SSS:n julkaisujen ensipainoksen määrää nykyisestä? Viimeisin vuosikirja 47 loppui yllättävän pian. Voisin kuvitella, että riittävän ennakkotilaajamäärän ilmoittautuessa siitä kannattaisi ottaa lisäpainos. Ilmoittaudun ennakkotilaajaksi.

Ilmoittaudun mahdollisen lisäpainoksen ennakkotilaajaksi minäkin.
Ossian Mesterton
www.mesterton.net

Seppo Niinioja
05.05.08, 11:14
Ilmoittaudun mahdollisen lisäpainoksen ennakkotilaajaksi minäkin.
Ossian Mesterton
www.mesterton.net (http://www.mesterton.net)

En osaa vielä ilmoittautua ennakkotilaajaksi, kun en löytänyt tähän hätään Vuosikirjan 47 sisällysluetteloa enkä niitä systemaattisesti osta. Ainakin Vuosikirja 44 on painettu Tummavuoren Kirjapainossa, jolla käsittääkseni on valmiudet ns. on-demand painatukseen. Painopinnan teemapäivän 10.5. jälkeen siihen osallistuvat ovat varmasti viisaampia. Seuran toimistoon on tullut kuulemma satoja tilauksia Sukututkimuksen jatko-oppaasta ja sihteeri lähettää niitä muiden töidensä ohella sitä mukaa kuin ehtii. Opuksenhan voi hakeakin Liisankadulta, jos ei ole liian pitkä matka.

Seppo Niinioja

Make
05.05.08, 18:59
Kysyin asiaa ihan suoraan toimistolta. Toimituksia on kuulemma hidastanut myös toimiston vesivahinko, joka on ajanut evakkoon henkilöitä/henkilön. Tällaisen vastauksen sain jo noin 1 kk sitten ja kirjakin on jo tullut noin 3 viikkoa sitten. Mutta 3 viikkoa ehdin odottaa ja kysymällä varmistin myös tilaukseni perille menon. Hyvähän se on kun kirja tekee kauppansa. Ja varmempi konsti selvittää viipyminen on kysyä tilauksen oletetulta lähettäjältä kuin netin keskustelupalstalla. Tähän sellainen *veitikka silmäkulmassa" -hymiö ;)

admin
05.05.08, 22:39
Muistelen nähneeni samansuuntaisen viestin aikaisemminkin täällä, sensuroitiinko se?

Vilkaisin viestiarkistoa ja sellainen viesti ainakin nimimerkki "Jokke" lähettänyt 19.4. Sama herra oli pyytänyt 20.4 klo. 20:37 että viesti poistetaan. Poistaminen tapahtui klo 22:15

Hasse

K.Salminen
06.05.08, 11:28
Vastaus nimimerkki "Makelle", whoever he is, kysyin minäkin asiaa toimistosta emaililla mutta ilman tulosta, ennenkuin otin kantaa foruumilla. Oli siitä se hyöty, että kirja tuli tänään.

Hiljaisuudella ja vaikenemalla ei mitään voiteta, sen tietää jo vanhan SKP:n kaaderit, jotka eivät Stalinin puhdistamien ja lahtaamien suomalaisten toveriensa kohtalosta mitään puheneet, vaikka asiat tiedossa olivatkin.

T. Kari Salminen



Kysyin asiaa ihan suoraan toimistolta. Toimituksia on kuulemma hidastanut myös toimiston vesivahinko, joka on ajanut evakkoon henkilöitä/henkilön. Tällaisen vastauksen sain jo noin 1 kk sitten ja kirjakin on jo tullut noin 3 viikkoa sitten. Mutta 3 viikkoa ehdin odottaa ja kysymällä varmistin myös tilaukseni perille menon. Hyvähän se on kun kirja tekee kauppansa. Ja varmempi konsti selvittää viipyminen on kysyä tilauksen oletetulta lähettäjältä kuin netin keskustelupalstalla. Tähän sellainen *veitikka silmäkulmassa" -hymiö ;)

Heikki Koskela
06.05.08, 11:47
Hiljaisuudella ja vaikenemalla ei mitään voiteta, sen tietää jo vanhan SKP:n kaaderit, jotka eivät Stalinin puhdistamien ja lahtaamien suomalaisten toveriensa kohtalosta mitään puheneet, vaikka asiat tiedossa olivatkin.

T. Kari Salminen

Kuinka tämä virke liittyy kirjatilaukseen?

P. T. Kuusiluoma
08.05.08, 11:52
Sukututkijan jatko-oppaan myynti alkoi Lapualla 8.3.2008. Toimistossa tapahtuneen vesivahingon jäljiltä tehty rakenteiden kuivaus ja korjaus saatiin valmiiksi 31.3.2008 ja sen jälkeen aloitettiin muutto takaisin toimistoon. Samalla järjesteltiin toimistoa ja varastotiloja uuteen malliin. Toimistosihteeri on 7.4.2008 lähtien voinut toimia täysimittaisesti toimistosta käsin.

Sukututkijan jatko-oppaan kysyntä on ollut suuri ja sen vuoksi toimitusaika on venynyt hieman pitkäksi. Maanantaina 5.5.2008 toimistosihteeri ilmoitti, että tilausruuhka on purettu ja nyt kirja voidaan postittaa tilaajille muutaman päivän sisällä.

Kiitän niitä tilaajia, jotka ovat osoittaneet ymmärtämystä toimistosihteerin poikkeuksellisessa tilanteessa tapahtunutta työskentelyä kohtaan.

Make
08.05.08, 15:49
Vastaus nimimerkki "Makelle", whoever he is,

Henkilötietoni ovat julkisessa profiilissani, jota jokainen rekisteröitynyt käyttäjä voi katsoa käyttäjätiedoista. Minusta lempinimen käyttö nimimerkkinä on huomattavasti mukavampaa.

Ilmeisesti nimimerkin käyttö kuitenkin ärsyttää syystä tai toisesta tai ehkä jopa siksi, että rohkenin puolustaa kirjan toimitusten myöhästymistä, koska tiesin syyn saamani erittäin asiallisen ja nopean sähköpostivastauksen johdosta.

Toki SSS olisi voinut vaikka etusivulla tiedottaa vesivahingon vaikutuksista, jolloin me olisimme välttyneet sähköpostikyselyltä (tai palstakirjoittelulta) ja tsto vastaamiselta.

Tässä nyt varmuuden vuoksi nimenikin: Markku T. Vainio/Tampere

Ossian
08.05.08, 16:05
Henkilötietoni ovat julkisessa profiilissani, jota jokainen rekisteröitynyt käyttäjä voi katsoa käyttäjätiedoista. Minusta lempinimen käyttö nimimerkkinä on huomattavasti mukavampaa.

Ilmeisesti nimimerkin käyttö kuitenkin ärsyttää syystä tai toisesta tai ehkä jopa siksi, että rohkenin puolustaa kirjan toimitusten myöhästymistä, koska tiesin syyn saamani erittäin asiallisen ja nopean sähköpostivastauksen johdosta.

Toki SSS olisi voinut vaikka etusivulla tiedottaa vesivahingon vaikutuksista, jolloin me olisimme välttyneet sähköpostikyselyltä (tai palstakirjoittelulta) ja tsto vastaamiselta.

Tässä nyt varmuuden vuoksi nimenikin: Markku T. Vainio/Tampere

Tämän listan ohjeista löytyy tuollainen teksti:

Suosittelemme, että allekirjoitat viestisi omalla nimelläsi.

Minä en viitsi kehotuksesi mukaisesti käydä etsimässä nimimerkkien oikeita nimä vaan käytän helpompaa tapaa: En reagoi allekirjoittamattomiin viesteihin mitenkään.

Ossian Mesterton

Make
08.05.08, 16:14
Tämän listan ohjeista löytyy tuollainen teksti:

Suosittelemme, että allekirjoitat viestisi omalla nimelläsi.

Minä en viitsi kehotuksesi mukaisesti käydä etsimässä nimimerkkien oikeita nimä vaan käytän helpompaa tapaa: En reagoi allekirjoittamattomiin viesteihin mitenkään.

Ossian Mesterton


Asia tuli ymmärretyksi - paljon paremmin kuin tuolla Who ever he's -kommentilla. Näyttää aika monella muullakin jääneen tuo em. suositus huomaamatta. Minulla ei itselläni ole kuitenkaan koskaan ollut tarvetta kurkistella käyttäjätietoja olen sitten vastannut nimimerkille tai nimelle, jos vaan kysymys on ollut asiaa. Mitä nyt kurkkasin yhtä ja olen yhtä ymmyrkäisenä kuin hänkin Who ever he's ...

Huomatkaa nyt tämä ;)

tellervoranta
08.05.08, 16:17
Ohjeet ovat olemassa, mutta harva niitä on noudattanut. Siksipä katson profiilin. Kukin tekee, niinkuin parhaaksi näkee. :)

Make
08.05.08, 16:24
Tämä menee nyt kyllä pahasti OFF-TOPIC , joka lienee myös kielletty, mutta pakko kysyä mistä ihmeestä nuo ohjeet löytyvät? Olenko vain sokea kana, joka ei löydä jyvää...:eek:

esteri
08.05.08, 16:49
Tuo omalla nimellä allekirjoittaminen .
Jos joku haluaisi ettei hänen nimellään tulisi osumia, jos joku sen esim googleen kirjoittaa, on tälläkin foorumilla ainoa tapa käyttää nimimerkkiä.
Joku täälläkin jo aikaisemmin varoitti oman nimen käytöstä.
Tämä ei kuulu tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mutta tästäkin asiasta tässä ketjussa kirjoiteltiin.
esteri

Tapani Kovalaine
08.05.08, 18:16
Olen omalla nimelläni nyt kirjoitellut yli 200 viestiä ja googlasin juuri, sieltä löysin kolme nimeeni liittyvää osumaa Suku Forumiin liittyen. Eli menee sinne nimi näkyviin, mutta kohtuudella. Tai valikoivasti? Roskapostini määrä on kyllä tuplaantunut viime viikkojen aikana ja se voi olla eräs seuraus, kun en käytä nimimerkkiä. - Tapani

tellervoranta
08.05.08, 18:29
Hei, ensinnäkin meillä näytti menevän nuo viestit väärään järjestykseen.

Mutta asiaan mennäkseni: luin ensin FAQ ja sen jälkeen kirjauduin omalla nimellä.
Sen jälkeen kyllä mietin asiaa, koska hakukoneella näkyi viestini. Mutta koska olen jo aikaisemmin kirjoittanut sukupalstoilla ja muutenkin nimelläni , jatkoin sillä tavalla.

Tämä menee nyt kyllä pahasti OFF-TOPIC , joka lienee myös kielletty, mutta pakko kysyä mistä ihmeestä nuo ohjeet löytyvät? Olenko vain sokea kana, joka ei löydä jyvää...:eek:

Nythän sitä tekstiäni on tällä forumilla ollut varmaankin kyllästymiseen saakka. Sen lukemisesta pääsee, kun laittaa minut mustalla listalla. :cool:

Heikki Särkkä
08.05.08, 18:48
Itse saan ehkä yhden roskan päivässä, vaikka olen kirjoittanut tänne nimelläni. Sen takia ei nimeä tarvitse välttää.

Seppo Niinioja
08.05.08, 18:54
Tuo omalla nimellä allekirjoittaminen .
Jos joku haluaisi ettei hänen nimellään tulisi osumia, jos joku sen esim googleen kirjoittaa, on tälläkin foorumilla ainoa tapa käyttää nimimerkkiä.
Joku täälläkin jo aikaisemmin varoitti oman nimen käytöstä.
Tämä ei kuulu tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mutta tästäkin asiasta tässä ketjussa kirjoiteltiin.
esteri

No ei kuulu tämäkään, mutta miksi niitä osumia ei saisi tulla? Kyllä omista sanoistaan pitää vastata eikä tässä maailmassa kokonaan voi piiloutua, jos yleensä jotakin (netissä) mainitsemisen arvoista tekee. Ei sitä nimeä tarvitse sinne usein edes itse laittaa, muut huolehtivat siitä. Monet taas nimenomaan haluavat näkyä netissä omien kotisivujen kautta.

Sähköpostiosoitteitahan tämä foorumi ei levitä eikä roskapostia pelkän nimen perusteella voi lähettää. Valitettavasti vanha Suku-lista oli jonkin aikaa avoimena googlattavissa. Minusta tuntuu että sen jälkeen oma roskapostini lisääntyi merkittävästi. Jos olen väärässä, syyn täytyi olla jossakin muualla.

Minusta olisi paljon selkeämpää, jos viesteissäkin todella käytettäisiin oikeaa nimeä, mitä myös lehdet yleisönosastoissaan nykyään vaativat. Kun saman etunimen omaavia voi olla käyttäjissä useampia, on mielestäni vähän omahyväistä joltakin varata pelkkä etunimi nimimerkikseen ja olettaa että kaikki tietävät, että tämä on nyt juuri SE Seppo (nimi muutettu:)).

Olin juuri muistelemassa, milloin olinkaan samassa työryhmässä "rakkaan vihollisemme", tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnion kanssa. Googlaamalla asia löytyikin Esko Kipon (Nokian miehiä) hauskasta blogista "BeijingMan", http://beijingman.blogspot.com/2008/01/beijingman-backgrounder.html .
Mies näkyy olevan edelleen yhtä intoa täynnä kuin kaksi vuosikymmentä sitten.

Englanniksi työryhmämme tuotos näyttää näin hienolta:

Research: "Impact of Personnel Data Law on Information Management"
Published by Nokia in “Nokia Compus 1988 Kehitysryhmät”
Research Group: Chairman Reijo Aarnio (http://www.tietosuoja.fi/1560.htm), Luottokontrolli Oy (now Data Protection Ombudsman), secretary Esko Kippo, Nokia, Kari Honkasalo, Puolustusvoimat, Pekka Kärkkäinen, Luottokontrolli, Pentti Lukkarinen, Verohallitus, Seppo Niinioja, HPY.

Seppo Niinioja

esteri
08.05.08, 20:09
Kyllä minä nimelläni kirjoituksistani vastaan.
Ainoa pelkoni on jos se tuo jotain häiriötä tähän koneeseen. Tai niitä roskaviestejä. Tai häviää omat tiedostot.
Minulla ei ole avustajaverkostoa ja itse olen huono kaiken tekniikan kanssa.
esteri

Make
08.05.08, 20:16
Saanen vielä toistaa kysymykseni mistä löytyvät nuo ohjeet, joihin Ossian tuolla aiemmin viittaa ja joiden olemassaolon Tellervo hieman sen jälkeen vahvistaa? Minä kun en todellakaan löydän tämän foorumin ohjeita mistään. Uskon kyllä, että Ossianin mainitseman suositus omalla nimellä kirjoitamisesta on, mutta olisi ehkä mukava saada lukea/kerrata muutkin mahdolliset ohjeet.

tellervoranta
08.05.08, 20:25
Hyvä Make :)

katsopa tuonne siniseen yläpalkkiin, missä käyttäjätiedot, FAQ, jne.
Sitten lue FAQ:sta kaikki. Etsivä löytää.

Ossian
08.05.08, 20:46
Saanen vielä toistaa kysymykseni mistä löytyvät nuo ohjeet, joihin Ossian tuolla aiemmin viittaa ja joiden olemassaolon Tellervo hieman sen jälkeen vahvistaa? Minä kun en todellakaan löydän tämän foorumin ohjeita mistään. Uskon kyllä, että Ossianin mainitseman suositus omalla nimellä kirjoitamisesta on, mutta olisi ehkä mukava saada lukea/kerrata muutkin mahdolliset ohjeet.

Kokeiles tuota linkkiä


http://suku.genealogia.fi/faq.php?faq=onn_registration#faq_rules

Ossian Mesterton

Karp
08.05.08, 23:05
Olenko ymmärtänyt oikein, että kirjoittajien nimen oikeellisuudesta on takeena vain heidän oma ilmoituksensa? Jos näin on, niin nimien oikeellisuudesta ei ole oikeastaan mitään varmuutta.

Juha
08.05.08, 23:37
Rekisteröinnissä jokainen Suku Forumin käyttäjä hyväksyy käyttöehdot. Niissä määritellään mm. ne tiedot, mitä käyttäjän tulee ilmoittaa - kuten sähköpostiosoite ja etu- sekä sukunimi.

Luonnollisesti on mahdotonta kontrolloida sitä, ovatko ilmoitetut tiedot oikeita. Mikäli ylläpidon tietoon tulee väärällä nimellä rekisteröitynyt käyttäjä, suljetaan ao. tunnus välittömästi.



Suku Forumilla on tarkoitus keskustella kaikesta mahdollisesta sukututkimukseen liittyvästä aloittelijoiden, harrastelijoiden, pidemmälle ehtineiden ja ammattilaisten kesken.

Keskustelu käydään omilla nimillä ja kanssakeskustelijoita kunnioittaen.

Uskon omasta puolestani, että Suku Forumin kirjoittajat ovat fiksua porukkaa ja kohta 3000 rekisteröitynyttä käyttäjää todistanee tämän upealla tavalla.

Pienenä vinkkinä - jokaisen viestin alle ei tarvitse koko nimeään välttämättä laittaa, mutta ns. julkisessa profiilissa sen pitää olla näkyvillä.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Ossian
09.05.08, 00:21
.
Pienenä vinkkinä - jokaisen viestin alle ei tarvitse koko nimeään välttämättä laittaa, mutta ns. julkisessa profiilissa sen pitää olla näkyvillä.
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Hyvät Ystävät ja Kylänmiehet!

Kuten jo aiemmin olen kertonut, toistan tässä, että minä en tule reagoimaan allekirjoittamattomiin viesteihin milläänlailla, tuskin tulen niitä lukemaankaan.

Ossian Mesterton

Heikki Koskela
09.05.08, 05:40
Huomenta

Kirjoittelun säännöt (rekisteröinti ym) ovat kaikille tutut. Kirjoittelun käyttäytymistavat näyttävät vaihtelevan eri kirjoittajilla. Kukaan ei mielestäni ole rikkonut annettuja ohjeita, joten sen vuoksi verenpaineen ei tarvitsisi kohota.

Mutta minä sanon omalta osaltani, että on paljon mukavampi lukea omalla nimellä allekirjoitettuja tekstejä. Se antaa jonkinlaisen varmuuden siitä, että kirjoittaja on todellinen henkilö ja teksti tietyllä tavalla luotettavaa. Tämä on varmasti psykologinen ilmiö minulle. Tämän Forumin käyttäjät ovat valtaosin mielestäni hyvin käyttäytyvää väkeä ja antavat arvon kaikille kirjoittajille ja ylilyöntejä tapahtuu harvoin.

En ollenkaan ymmärrä, että allekirjoitus kirjotettuun tekstiin jotenkin riistäisi identiteetin omalta nimeltä enkä ymmärrä ensinkään, että nimen käyttö jotenkin lisäisi roskapostin määrää. Tässä roskapostiasiassa olen kuitenkin erittäin maallikko.

Olen ilokseni huomannut, että Avatar-merkit ovat jonkin verran lisääntyneet. Ne antavat minulle myönteisen yleiskuvan henkilöstä, olkoon kuvana vaikka vanha keinutuoli.

Muutoin olen sitä mieltä, että sukututkimus on elämäntapa - näin eläkeläselle.

Juha
09.05.08, 07:07
Ossian ja Heikki antavat tässä erinomaisia kommentteja siitä, miksi sen nimen kannattaisi näkyä, kiitoksia heille!

Tuskin meistä kovin moni puhelimessakaan keskustelisi nimettömän henkilön kanssa :)



Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

tellervoranta
09.05.08, 09:17
......mukava lukea tällaista ....hm...hm :D:


Ossian ja Heikki antavat tässä erinomaisia kommentteja siitä, miksi sen nimen kannattaisi näkyä, kiitoksia heille!

Tuskin meistä kovin moni puhelimessakaan keskustelisi nimettömän henkilön kanssa :)



Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

pusasi kylänmies :confused:

A.Salminen
09.05.08, 14:42
Tuo omalla nimellä allekirjoittaminen .
Jos joku haluaisi ettei hänen nimellään tulisi osumia, jos joku sen esim googleen kirjoittaa, on tälläkin foorumilla ainoa tapa käyttää nimimerkkiä.
Joku täälläkin jo aikaisemmin varoitti oman nimen käytöstä.
Tämä ei kuulu tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mutta tästäkin asiasta tässä ketjussa kirjoiteltiin.
esteri


Hei kaikille ja aluksi pahoitteluni siitä etten ole,enkä tule kirjoittamaan nimeäni kirjoituksieni alle.
:)
Omalla kohdallani olen valinnut käytännöksi olla kirjoittamatta nimeä,koska tämäkin palsta on kaikille avoinna.
Oma nimeni on sen verran harvinainen,että samalla etunimellä olevia löytyy noin kymmenen ja saman etunimen ja sukunimen yhdistelmällä vain yksi eli minä.
Omia kirjoituksiani en halua tunnistettavaksi mm. työni takia.Haluan säilyttäää yksityisyyden ja en halua asiakkaiteni tietävän yksityiselämästäni.
:)Koittakaa ymmärtää arvon herrat. On kyllä hienoa,että täältä löytyy ihmisiä ,jotka uskaltavat" allekirjoittaa" kirjoituksensa. Arvostan sitä!

t:A.Salminen

Karp
10.05.08, 07:57
Hei kaikille ja aluksi pahoitteluni siitä etten ole,enkä tule kirjoittamaan nimeäni kirjoituksieni alle.
:)
Omalla kohdallani olen valinnut käytännöksi olla kirjoittamatta nimeä,koska tämäkin palsta on kaikille avoinna.
Oma nimeni on sen verran harvinainen,että samalla etunimellä olevia löytyy noin kymmenen ja saman etunimen ja sukunimen yhdistelmällä vain yksi eli minä.
Omia kirjoituksiani en halua tunnistettavaksi mm. työni takia.Haluan säilyttäää yksityisyyden ja en halua asiakkaiteni tietävän yksityiselämästäni.
:)Koittakaa ymmärtää arvon herrat. On kyllä hienoa,että täältä löytyy ihmisiä ,jotka uskaltavat" allekirjoittaa" kirjoituksensa. Arvostan sitä!

t:A.Salminen
Voisikohan profiiliin (ja allekirjoitukseen) laittaa ehkä ensimmäisen etunimen sijaan jonkun toisista etunimistä, jos vain säännöt tämän sallivat?

tellervoranta
10.05.08, 09:11
En tiedä :), mutta Tellervo on yksi minun nimistä, ei ensimmäinen. :eek:

Voisikohan profiiliin (ja allekirjoitukseen) laittaa ehkä ensimmäisen etunimen sijaan jonkun toisista etunimistä, jos vain säännöt tämän sallivat?