PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Paasosen suku, Mäntyharjun Paasolan kylästä lähtöisin


Pekka Ojala
17.03.14, 21:14
Onko kukaan kenties perehtynyt otsikon sukuun? Iäkäs äitini on näitä Paasosia ja hänen osaltaan minulla on sukutaulu Yrjö Mikonpoika Kääpään, sittemmin Paasolaan saakka (1687-1771). Puoliso Sofia Pyy. Seuraavan sukupolven Paavo Yrjönpoika Paasolan (1728-1798) sukunimi vaihtui sitten Paasoseksi. Erityisesti olen kiinnostunut Antti Pietarinpoika Paasosen (20.11.1839-14.10.1918) jälkeläisistä eri polvissa. Juhana Antinpoika Paasosen osalta olen hyvin selvillä noista jälkeläisistä, sillä hän oli äitini isoisä. Muiden Antti Pietarinpoika Paasosen lasten ja heidän jälkeläistensä osalta kaikki tieto olisi arvokasta.

PekkaM
05.10.17, 14:52
Hei kaima!
Long time no see. Joko olet saanut selvyyttä ongelmaasi?
Minä en varsinaisesti tutki Paasosia mutta yksi Paasonen Paasolan kylästä, Eva Sigfridintytär Paasonen s.1.4.1806, on minun vaimoni suvussa. Meni emännäksi Luhtaseen (Kalliola) Risto Vesalaiselle s.1773. Kiinnostaako?
Minua kiinnostaisi tietää enemmän Paasolan kylää tutkineilta sen kylän torpista. Niissä Vesalaiset ja Björnit asustelivat aikoinaan.
t.PekkaM