PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Anna Wenalain, Pieksamaki?


sasikoik
14.03.14, 05:54
Olisiko kenellakaan tietoa kumpi seuraavista on Thomas Laitain s.26/2/1756 Pollacka, Kangasniemi vaimo: Anna Wenalain s. 3/2/1756 Karckala, Pieksamaki ( Vanhemmat: Carl ja Maria os. Lydikain) vai Anna Wenalain s. 5/6/1756 Karckala, Pieksamaki (vanhemmat:Gabriel ja Anna os. Lytikain)?

Thomasin ja Annan lapsi, Magdalena Laitain, Pollola, Kangasniemi s. 1789 on naimisissa Pahl Lahikaisen kanssa Kutemajarvi Kangasniemi ja heidan tytar Maria Helena Lahikainen s. 16/1/1831 Kutemajarvi on naimisissa Israel Matin poika Savolaisen s. 28/9/1833 Luusniemi, Kangasniemi. Taasen Israelin ja Marian tytar Ulrikka(Ulla) Savolaisen ( s. 12/9/1860) puoliso on Tobias Manninen s. 3/7/1857 Monttola, Luusniemi.

Satu

eeva häkkinen
14.03.14, 08:43
Hei Satu,

kun vihkimerkinnässä Kangasniemeltä 18.12.1774
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=784&pnum=38
sanotaan morsiamen olevan Anna Juhontytär Venäläinen Murtoiskylästä, niin oletko tsekannut tämän Annan s. 1756 ?
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=1060&pnum=80

Vai onko sulla joku tieto, että Anna-vaimo olisi tullut Kärkkäälästä asti, joka oli aika kaukana Pölläkästä? Murtoiskylä on ihan vieressä ja siellä on asunut hyvin lisääntynyt Venäläisten klaani siitä lähtien, kun Matti Venäläinen otti Ylösen aution viljelläkseen 1723.

Venäläisiä ja Laitisia tunnen huonommin, mutta Lahikaiset, Savolaiset ja Luusniemen Manniset pitäis mulla olla ojennuksessa, kysy jos tarttet lisätietoja.

sasikoik
14.03.14, 13:13
Kiitos Eeva>

Mina en ole ollut sshy jasen, mutta tanaan liityin. Paasen parin viikon kuluttua katsastelemaan heidan sivujaan.

En tiennyt lainkaan, mistapain Anna Venalainen oli kotoisin ja vain arviosta laitoin Hiskin sivuille haun koko Suomen alueelle Anna Wenalaisesta S 1756, jonka isa oli Johan. Sielta tuli nama kaksi Annaa Pieksamaelta.

Onko sinulla mahdollista laittaa tasta Kangasniemen Annasta tietoja (tarkka syntymapaiva ja vanhempien tiedot ja milloin Anna ja Thomas aviotuivat)?

Minun isoaiti on naita Luusniemen Mannisia. Tobias ja Ullrika Mannisen nuorin tytar. Juuri hanen suvustaan olen tekemassa tutkimusta. Oletko mahdollisesti sukua Kerttu Hakkiselle? Han on minun aitini serkku.

Terv. Satu

eeva häkkinen
14.03.14, 13:55
Hei,

Napsauttamalla ekaa linkkiäni näet Annan ja Tuomaan vihkimerkinnän, vaikka et olisi vielä saanut jäsentunnareita, ja toisesta linkistä näet Venäläisten perhesivun vuoden 1766- rippikirjasta. Näin vanhoja kirkonkirjoja voivat kaikki katsella. Uudemmat kirkonkirjat ja muu aineisto ovat vain jäsenten nähtävillä.

Lähetän sulle sähköpostilla lisätietoja, kunhan ehdin kaivella konettani, ehkä jo viikonlopun aikana.