PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Lapsia avioliiton ulkopuolella


Marikki
28.02.14, 21:33
Miten kirjaatte sukuohjelmaan lapsen/lapsia jotka ovat syntyneet avioliiton ulkopuolella avioliiton aikana miehelle:confused:
Esimerkkinä tällainen tapaus:
Mies on naimisissa ja syntyy ensimmäinen lapsi avioliitossa, parin vuoden päästä syntyy toinen lapsi avioliiton ulkopuolella ja kolmas lapsi myöhemmin avioliitossa.
Toinen avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi löytyi sattumalta. Isä on tiennyt lapsesta, mutta ei tunnustanut isyyden.
Sukua hän kumminkin on miehen toisille lapsille.

Juha
28.02.14, 22:34
Tietenkin merkitsen heidät miehen lapsiksi....


siis omaan tietokantaani



Juha

Marikki
28.02.14, 22:42
Sitähän minäkin ajattelin, mutta kun tässä tapauksessa löytyy elossa olevia lapsia jotka ei tiedä tästä toisesta.

Juha
28.02.14, 22:53
Kuten sanoin; omaan tietokantaani. Julkistaminen olisi täysin eri juttu.



Juha

Marikki
28.02.14, 23:01
Sukuun kumminkin kuuluu siitä huolimatta miten on syntynyt ja aion tehdä kuten neuvoit, kiitos neuvosta:)

jukkaukkola
01.03.14, 00:11
Tietenkin merkitsen heidät miehen lapsiksi....


siis omaan tietokantaani



Juha
Oman i.i.i. kohdalle merkitsin nämä aviottamat lapset isälle ja äidin vihkimättömäksi avioliittoon lasten isän kanssa ja lapset jotka syntyi avioliitossa 3.n eri naisen kanssa yhteiseksi i.i.i.:lle ja vaimolleen eli lapsia teki 5 naista ,mutta kukaan näistä 3 :sta ei tehnyt lapsia avioliiton kestäessä ulkopuoliselle ja 2 muuta lapsentekijää ei halunnut avioon i.i.i. kanssa ,vaan elatusta lapselle .Käräjä pöytkirjatkin löytyy näistä 2:sta tapahtumasta ja joissa tapahtuma on selvitetty tarkkaan.

Tuulakki
01.03.14, 00:24
Samaa mieltä Juhan kanssa! Aina ei veri ole vettä sakeampaa, mutta jos tapahtumasta on kauan ja esipolvitaulut kärsisivät suurta vääryyttä, niin harkitsisin totuutta - jos sellainen löytyy. Muuten pidän edelleen tietokannassani virheellisiä tietoja "sivuhenkilöistä", koska olen katsonut sen parhaaksi vaihtoehdoksi.
Olen joutunut kerran tietoja kerätessäni tilanteeseen, jossa henkilö A väitti minulle olevansa sukuun kuuluva ja suku väitti minulle, ettei henkilö A ole sukuun kuuluva au-lapsi... Näitä taitaa tulla usein vastaan? Varsinkin sotavuosina ei liene ollut ihan poikkeuksellista pitkien rintamajaksojen aikana, että lapsi "syntyi etuajassa"?
Tällä vuosituhannella on myös kohdalleni sattunut, että 1890-luvun alussa syntynyttä lasta ei saa kirjata tunnustaneen isän suorittamista elatusmaksuista huolimatta! Valokuvien vertailu on mielenkiintoista näissä tapauksissa.
Kaikkein oudoin tapaus, jonka olen kuullut, liittyy täysveljen ilmaantumiseen äidin perunkirjoitustilaisuuden yhteydessä, 1990-luvulla. Molemmat lapset olivat syntyneet 40-luvulla samaan perheeseen, mutta ilmeisesti taloudellisista syistä vanhempi oli annettu toiseen perheeseen (ei adoptoitu) ennen nuoremman syntymää eikä asiasta koskaan puhuttu muille lapsille!
Mitään tietoa ei näemmä voi sulkea pois täysin mahdottomana.

leilalm
26.04.14, 02:17
Miehni sukuselvitystä tehdessäni sain valtavan avun sukuun kuuluvalta 30-luvun au-lapselta.Hän on selvittänyt esim.serkkuja,pikkuserkkuja aina näihin päiviin ja tietysti vanhoja kamuja käyden kirkkoherranvirastoissa.Hän ei käytä nettiä.Tehnyt valtavan työn huolella.Isyys on tunnustettu,hienoa.Leilalm