PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Huittinen Mäentaka, Sillanaukeen trp 1903-


kati tuloisela
03.01.14, 17:58
Juureni johtavat tänne Sillanaukeen torppaan ja tietoni loppuvat vuoteen 1903. Tiedän myös että (ent.) torppa on vaihtanut omistajaa 1940-luvulla. Sattuuko täällä kukaan olemaan ko alueelta Huittisista ja tuntemaan paikkakuntalaisia tai muuten vaan avustushaluinen/-kykyinen, tarvitsisin vähän apuja/vinkkejä näille 1900-luvun tiedoille, jotta pystyisin metsästämään sitten itse lisäapuja. Kyseessä on kuitenkin äiä:n sisarusten jälkipolvista eli melkoisesn läheisistä sukulaisista. Oman suvun muistitieto on valitettavasti jätetty siirtämättä näiltä osin tyystin, eikä se johtunut mistään eripurasta vaan kun kukaan ei älynnyt kysellä... Epämääräiset vanhat säilötyt kuolinilmoitukset johtivat jäljille ja nyt vanha vainukoira on innoissaan...

kkylakos
19.01.14, 09:29
En oikein ymmärrä mikä on ongelma, joten on vaikea auttaa. Torpan hallinnan 1910 saat Tilattoman väestön materiaalista, nykyään Hämeenlinnassa. Tai mikrofilmatuista henkikirjoista. Henkikirjoista seuraten tarvittaessa porukan muutenkin eteenpäin. Torpan erotus tilaksi on tuottanut materiaalia. Onko Huittisten kirkonkirjoja mikrokortteina TMA:ssa? Kun kyse sukulaisistasi ei pitäisi olla estettä käyttöluvalle.

jukkaukkola
19.01.14, 13:30
Tuossapa linkki Huittisten henkikirjaan :Digitaaliarkisto HK Huittinen (http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=22333973)

Torpan lunastus itsenäiseksi löytyy kunnan vuokralautakunnan pöytäkirjoista,tehty yleensä kahtena kirjana ,toinen on kunnan arkistossa ja toinen löytyy maakunta-arkistosta.Kuva pöytäkirjan etiketistä.

kati tuloisela
11.02.14, 20:28
Kiitos Jukka linkistä! Nämä henkilöt minulla olikin mutta kaikkia tietolähteistä ei yksinkertaisesti muistakaan etsiessään 1900-luvun tapahtumia. Etsintä jatkuu...

kati tuloisela
09.03.14, 16:58
Pakko kertoa maailmalle: viime perjantai-päivä 7.3. oli mahtava. Vein 84v äitini syntymäpäivänsä kunniaksi ajelulle, haimme juuriamme paikanpäällä. Reissumme lähti Pöytyältä liikkeelle, mutta kohteemme olivat Satakunnan puolella: Huittinen, Pori ja Eura. Tapasimme matkallamme upeita avuliaita ihmisiä kyliltä ja niin löysimme etsimämme, iso kiitos kuuluu myös Porin Käppärän hautausmaan hautatoimistolle upeasta ystävällisyydestä ja palvelusta. Saimme seistä paikanpäällä pihamaalla äitini isoäidin synnyinkodissa (vieraan suvun hallussa nyt) Huittisten Rekikoskella Sillanaukeella, tutkimme Huittisten hautausmaan suvun haudat paikanpäällä, seisoimme äitini ainoan serkun haudalla Porissa (serkun, joka oli kadonnut maailmalle ja joka ei elämäntyötään edes tehnyt Suomessa) ja lopuksi Euran Sorkkisissa paikallistimme äitini isoisän isän synnyinkodin Iso-Sunin paikan ystävällisten naapurien avulla (tila on hävinnyt ja jäänyt keskusta-asutuksen alle). Voitte uskoa kuinka onnellinen äitini oli, silmät kyynelissä sanoi "että minä vielä tämänkin sain nähdä". Näin ihanaa on sukututkimus!

leilalm
12.04.14, 09:36
Aloin ihan mielenkiinnolla lukemaan viestejäsi ja viimeinen juttu oli mahtava!Olen ajatellut tehdä ensi kesänä ihan saman 86-vuotiaan äitini kanssa Vesilahdella.Täytyy katsastaa Kouvon vanha talo,Palhon kartano,Vakkalan torppia,Vesilahden kirkko(Spåren aatelisvaakuna...) ja kirkkomaa,Laukon kartano,jossa äitini töissä 40-luvulla jne.Minä elän siellä 1700-luvulla ,äitini nykyhetkessä!Leilalm