PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Troupp suku?


Gunnel
02.01.14, 16:42
Hei!

Onko kellään tietoa Troupp suvusta. Minulla on yksi valokuva joka on otettu 1951 Pakilassa, ja siinä yksi naishenkilö on "Yen Troupp". Yen on varmaan lyhenne jostain toisesta etunimestä.

Hän ei varmaan ole suku Maruksille, mutta liikkui paljon heidän piireissä.

Terv.
Gunnel M

milaakso
20.04.14, 21:43
Minulla on.

Gunnel
21.04.14, 09:14
Ok, kiitos. Voitko vaikka laittaa priva-postissa?

milaakso
21.04.14, 13:28
Mistä löydän privapostin?

Henry (Troupp) kertoo seuraavaa:

Yenistä voin kertoa että oli riikinruotsalainen laulaja ja näyttelijä, jonka tulosta Suomeen en tiedä mitään, mutta jossain vaiheessa naimisiin Paul Trouppin kanssa, ja esiintyivät sitten ilmeisesti yhdessä, näyttelemässä ja laulamassa. Yen - lausutaan Yy -en - on muistissani vanhana ystävällisenä tätinä, jota vanhempani kävivät tervehtimässä joskus merkkipäivänä - jouluna, pääsiäisenä, synttäripäivänään? Yen oli silloin jo sokea, asui Olaus Petri- seurakunnan vanhainkodissa, ja oli hyvin säilyttänyt r-ruotsalaisen korostuksensa. Ei tietoa milloin hän kuoli - näin jäljestäpäin tuntuu että hän oli urhoollinen ihminen, iloinen aina vaikka varmasti tylsää vanhainkodissa, vieraat harvassa ja itse vähissä varoissa - ei tainnut olla hänellä eläke järin suuri. Aviosiippa Paul lienee kuollut 1930-luvulla.