PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kiitoksia Turun evl srk!


Jokkel
12.12.13, 15:23
Joskus voinee antaa kiitoksia hyvästä palvelusta :):D:

Lähetin 24.11.2013 illalla sähköpostilla kyselyn kahdesta 1800-luvun lopulla syntyneestä isoisänisäni lapsesta.

Sain vastauksen postista eilen (11.12.2013). Vastauksessa oli hienosti tiedot kysymistäni henkilöistä ja lisäksi kolmesta muusta lapsesta jotka olivat kuolleet nuorena. Näistä ei aikaisemmin ollut mitään tietoa. Lisäksi perheen muuttotiedot Maariasta, Paattisille ja Paraisille.

Kahden viikon toimitusaika ja vain 11€ lasku, ansaitsevat huomion. Verrattuna täällä kerrottuihin muihin tarinoihin, pidän näitä kumpikin kohtuullisena.

ristojohannes
12.12.13, 16:26
Mukava kuulla tästä kokemuksestasi.
Minullakin olisi kymmeniä kysymyksiä kyseiselle seurakuntayhtymälle.
Olen jättänyt ne kysymättä, ajatellen tuntiveloitusta (33 e.) ja luulemaani pitkiä toimitusaikoja.

Veera
12.12.13, 16:33
Joskus voinee antaa kiitoksia hyvästä palvelusta :):D:

Lähetin 24.11.2013 illalla sähköpostilla kyselyn kahdesta 1800-luvun lopulla syntyneestä isoisänisäni lapsesta.

Sain vastauksen postista eilen (11.12.2013). Vastauksessa oli hienosti tiedot kysymistäni henkilöistä ja lisäksi kolmesta muusta lapsesta jotka olivat kuolleet nuorena. Näistä ei aikaisemmin ollut mitään tietoa. Lisäksi perheen muuttotiedot Maariasta, Paattisille ja Paraisille.

Kahden viikon toimitusaika ja vain 11€ lasku, ansaitsevat huomion. Verrattuna täällä kerrottuihin muihin tarinoihin, pidän näitä kumpikin kohtuullisena.

Samoin TUHANET KIITOKSET Lopen seurakunnalle:D:
Lähetin sähköpostitiedustelun 27.10, johon vastattiin jo seuraavana päivänä ja annettiin kyseisen henkilön vanhemmat ja perhetietoja sekä kerrottiin tästä perheestä löytyvän sukuselvitys perunkirjoja varten kaksi kopiota plus perheeseen liittyvä muu kopio á 4,50 € kpl.
Lisäksi ystävällinen virkailija kertoi sukututkimuspyyntöjä olevan paljon, mutta nämä kopiot Hän voisi postittaa heti, kun vain saisi osoitteeni, jonka olin tietenkin unohtanut laittaa s-postini kanssa.
Vastasin 28.10 ja 4.11 tuli kolme kopiota postissa kotiini todella hintaan vain 13,50 €.

Ystävällisin terveisin Kari Ojamaa

ristojohannes
12.12.13, 18:24
Kuitenkin, on se joskus ollut paremminkin.
Elokuuhun vuoteen 2008 asti pääsi itse tutkimaan Eerikinkadulle Turussa.
Silloin virkailija sanoi, nyt tulee 1-2 vuoden tauko systeemien uusimisen vuoksi.
Ei taida enää koskaan päästä itse tutkimaan

TerLies
12.03.14, 18:30
Tämän aloituksen innoittamana laitoin 12.12.2013 s-postia Turun seurakuntayhtymälle.
Pyysin tietoja erään henkilön kuolinajasta ja tiedot lapsista, koska en ole varma onko minulla kaikkien lasten tiedot.
Mukaan laitoin syntymäajan. Avioliiton solmimispäivän. Vaimon syntymä- ja kuolinpäivän. Turkuun muuttamisen ajan. Tiedossani olevien lasten syntymä ajat.
Vastausta ei ole kuulunut. Sama Someron seurakunnan kanssa. Ei edes automaattista kuittausta kummaltakaan, että viesti on mennyt perille.

Muista seurakunnista olen saanut kuittauksen postin perille menosta.
Joistakin on tiedot tullut parissa päivässä, joistakin parissa kuukaudessa.
Kesällä lähetin pyynnön Helsinkiin, kun ajattelin, että samahan se vaikka joutuisi kauemminkin odottamaan, kun en todennäköisesti tietoja muualta saa.
Tiedot tuli parissa viikossa. Olin valmis maksamaan kahdesta tunnista.
Lasku oli 44€ ja tietoja enemmänkin kun olin pyytänyt.
Joten kiitos Helsinki.:p:
Risuja Turulle ja Somerolle:mad: