PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Janakkala/Hiivola Aukusti Topiaksenpoika s. 17.10.1859


blue-eyed
17.04.08, 11:06
Morjesta!

Olisiko kenellekään tuttu Aukusti Topiaksenpoika s. 17.10.1859 Janakkalassa Hiivolan Jokilan torpassa?

Isä Topias Iisakinpoika Tupala s. 14.11.1830 Hausjärvi Herajoki Tupala, äiti Ulla Sofia Kustaantytär s. 27.8.1826 ehkä Lopella.

Hakusessa on Aukustin jälkeläiset.:confused:

Sami Lehtonen
19.05.08, 17:44
Morjesta!

Olisiko kenellekään tuttu Aukusti Topiaksenpoika s. 17.10.1859 Janakkalassa Hiivolan Jokilan torpassa?

Isä Topias Iisakinpoika Tupala s. 14.11.1830 Hausjärvi Herajoki Tupala, äiti Ulla Sofia Kustaantytär s. 27.8.1826 ehkä Lopella.

Hakusessa on Aukustin jälkeläiset.:confused:

Terve!

Katselin tuota Ulla Sofiaa ja hän on ilmeisesti tämä 27.8.1836 Vatsian Yli-Kenkiän torpassa syntynyt tytär:
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/loppi/rippikirja_1833-1839_tk278/358.htm

Tuosta tiedän kertoa sen verran, että Ullan isoveli Erkki Juho (s.8.12.1819) avioitui Fredrika Juhontyttären, joka oli Vähikkälän Hujalan sukua ja siis Rengon Oinaalan Markkulan jälkeläisiä. Kannattaa ehkä kysyä, josko Raimo Markkula tai Ilkka Nummela tietäisi myös Ullan jälkeläisistä - Aukusti Topiaanpoika mukaanlukien - jotakin. Raimo on tutkinut myös Hausjärveläisiä sukuja, eli saattaa kuulua hänen tutkimiinsa sukuihin muutenkin.

Voin laittaa privana yhteystietoja, jos em. sukututkijat eivät ole tuttuja.

blue-eyed
19.05.08, 20:44
Kiitoksia Sami avusta!

Mainitsemasi sukututkijat eivät ole minulle tuttuja, mutta ilmeisesti tämä Raimo Markkula on sama henkilö, joka on tutkinut Hämeen Markkula-sukua. Erään sukututkijan välityksellä sain luultavasti häneltä noin vuosi sitten vastauksen koskien Kangasalan Markkuloita. Minulle, Kainuun tutkijana, tämä Etelä-Suomi tuottaa vähän hankaluuksia, joten kiitollisena otan vastaan sekä Raimon että Ilkan yhteystiedot.

Hauska sattuma, että tällä Forumilla aiemmin kysymääni asiaan, jonka kopioin nyt tähän, sain yksityisesti vastauksen, jossa tämä Ulla Sofia Kenkiä s. 27.8.1836 ja hänen sukunsa ilmenee, eli myös Aukusti Topiaksenpojan jälkeläiset ja esivanhemmat :). Joten asiat ovat tähän mennessä hoidossa.

Mutta tähän alla olevaan kysymykseeni en ole vielä saanut vastausta enkä selvyyttä.

Onko joukossa Tupalan tuntijoita?

Minua kummastuttaa Maria, joka on syntynyt 10.12.1729.

Tässä digiarkiston rippikirjassa Maria on Juhantytär

http://www.digiarkisto.org/sshy/kirj...8_tk237/24.htm (http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/janakkala/rippikirja_1771-1778_tk237/24.htm)


Ja HisKin Hausjärven kastetuissa on Maria merkattu Jaakontyttäreksi.

Hausjärvi

Kastetut - tapahtumanumero: 151

Syntynyt / Kastettu 10.12.1729 14.12.1729 Kylä / Talo Heräjoki Tupala Isä Jakob Mats:s Äiti Anna Nils dr Lapsi Maria Oma komm. Alkup. komm. Linkit

Kuka on Marian oikea isä, vai onko olemassa kaksi Mariaa??

Seppo Niinioja
19.05.08, 22:15
Hei!

Samin kanssahan molemmat polveudumme Rengon Oinaalan Markkulasta. Sukuseuran kotisivut, mm. 7 ensimmäistä polvea ovat osoitteessa http://suvut.genealogia.fi/markkula/ ja puheenjohtajan yhteystedot löytyvät sieltäkin. Kysymykseesi sinänsä ei minulla ole enempiä tietoja.

Näyttää muuten olevan huomenna lauantaina viimeinen ilmoittautumispäivä sukuseuran kesäretkelle.

t. Seppo N.

blue-eyed
20.05.08, 06:22
Sepolle kiitos!

Leikkimielisesti sanoen toivoisi sateista kesää, jotta sukututkimus ei häiriytyisi, nyt kun minulle näyttää avautuvan uusia ovia Hämeen ja Uudenmaan tutkimukseen :D:

Nuo Markkulan sukuseuran sivut näyttävät ihan mielenkiintoiselta.

Hieno homma tämä SukuForum, tuntuu kuin ajat olisivat muuttuneet avoimemmaksi muutaman vuoden takaisesta, jolloin jotkut yrittivät pantata tietoa eivätkä jakaneet sitä sitten millään muuten kuin "pikkulusikalla".

Kiitollisena :):):)

Sami Lehtonen
20.05.08, 18:41
Hei!

Samin kanssahan molemmat polveudumme Rengon Oinaalan Markkulasta. Sukuseuran kotisivut, mm. 7 ensimmäistä polvea ovat osoitteessa http://suvut.genealogia.fi/markkula/ ja puheenjohtajan yhteystedot löytyvät sieltäkin. Kysymykseesi sinänsä ei minulla ole enempiä tietoja.

Näyttää muuten olevan huomenna lauantaina viimeinen ilmoittautumispäivä sukuseuran kesäretkelle.

t. Seppo N.

Markkulan viestin nro 30 mukaan Kesäretki Billnäs - Fiskars lauantaina 7.6.2008 viimeinen ilmoittautumispäivä on keskiviikko 28.5.2008. Eli vasta ensi viikolla. Oli vähän ajatus mennä, kun vaimon esipolvissa on Antskogin valloneja.

blue-eyed
20.05.08, 19:28
Heippa Sami!

Olisi hienoa kaikki nuo sukujen tekemät retket tai paikallisten sukuyhdistysten retket, mutta... olen mieheni omaishoitaja, enkä voi jättää häntä yksin kotiin paria tuntia pidemmäksi ajaksi. Omien Kajaanin serkkujeni kanssa meillä piti olla ensi lauantaina tapaaminen täällä Tampereen kupeessa Pirkkalassa, mutta kuulemma ilmoittautujien vähyyden vuoksi sekin sukujuhla peruutettiin. Harmin paikka, koska jo ehdin hommaamaan miehelleni sijaishoitopaikan viikonlopuksi ja koko ensi viikoksi. Olisipa se Markkuloidenkin retki nyt:mad:.

Kerron kuitenkin tuosta retkestä pojalleni, jonka seuralaisen sukua tässä nyt käsitellään:) He asuvatkin pääkaupunkiseudulla, joten olisivat lähempänäkin.