PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : ordningsföljd


sten-h
04.07.07, 10:39
Har ingen uppfattning om majoritetens inställning, men själv har jag upplevt det mycket bekvämt och praktiskt, att det senaste inlägget visas överst.
Till exempel när man klickar på nya inlägg och väljer ett tema. Då kommer det kronologiskt äldsta inlägget upp. En som följer med diskussinerna vill nog i allmänhet se det senaste inlägget utan att bläddra, tror jag.
Är detta någonting, som kunde tänkas vidare på och eventuellt ändras?
undrar
Sten-H.Schmidt

kaila
04.07.07, 12:12
Har ingen uppfattning om majoritetens inställning, men själv har jag upplevt det mycket bekvämt och praktiskt, att det senaste inlägget visas överst.
Till exempel när man klickar på nya inlägg och väljer ett tema. Då kommer det kronologiskt äldsta inlägget upp. En som följer med diskussinerna vill nog i allmänhet se det senaste inlägget utan att bläddra, tror jag.
Är detta någonting, som kunde tänkas vidare på och eventuellt ändras?
undrar
Sten-H.Schmidt

Moj Seppä,

Du kan ändra det på dina egna inställningar

Käyttäjätiedot - Muokkaa asetuksia på finska

mvh Kalle

admin
04.07.07, 13:09
...Till exempel när man klickar på nya inlägg och väljer ett tema. Då kommer det kronologiskt äldsta inlägget upp. En som följer med diskussinerna vill nog i allmänhet se det senaste inlägget utan att bläddra, tror jag...
Såsom Kalle skrev kan du ändra dina personliga inställningar i "Kontrollpanelen".
Annars så behöver man inte bläddra genom hela kedjan trots att listan av meddelanden är i kronologisk ordning. När du listar fram t.ex. dagens inlägg kan du alltid navigera direkt till första olästa meddelandet genom att se på raden för det intressanta ämnet och klicka på den blåa pilen

http://suku.genealogia.fi/ohje/LastPost.png


Ifall du tagit fram ämnet och ser det första inlägget överst och vill navigera ner till det första olästa inlägg kan du på samma sätt hitta länken för det ovanom det första inlägget till vänster:
http://suku.genealogia.fi/ohje/Visaforstaolasta.png