PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Murtonen, Halikko


Henri_e
13.11.13, 19:21
Tietääkö kukaan Murtosia Halikon alueelta? 1890-luvulla syntynyt Nikolai Murtonen on hakusessa, mutta en ole etsimisestä huolimatta kyennyt häntä ja hänen alkuperäänsä löytämään. Liittyvät sukuuni. Halikon rippikirjoja ja syntyneitä 1890-luvulta olen käynyt läpi ilman onnea.

Eräs johtolanka mahdollisesti on löytämäni tieto, että Mecklin sukunimi suomennettiin osittain Murtoseksi, mutta tämäkään ei ole johtanut mihinkään konkreettiseen löytöön.

Mahdollista on, että sukunimi on ilmestynyt vasta tuona aikana tietysti käyttöön, joka selittäisi asian.

Olisin kiitollinen mahdollisista johtolangoista!

Seija Randell
19.11.13, 20:03
Kyllä tuo sukunimi pitäisi löytyä ihan puhelinluettelosta tai numerohausta ko. seudulta, ellei nyt sitten ole salainen.

Henri_e
20.11.13, 15:11
Kyllä tuo sukunimi pitäisi löytyä ihan puhelinluettelosta tai numerohausta ko. seudulta, ellei nyt sitten ole salainen.

Aivan, joo, olen huomannut ja olen tietoinen, että numeron etsiminen noin on teknisesti mahdollista. Fonectaksi en palstaa luullut, mutta toisaalta en ajatellut häiritä tuntemattomia ihmisiä soittamalla ja kysymällä heidän suvustaan...:)

Lähinnä ajattelin jos joku tietää 1800-luvun lopun Murtosia tällä forumilla, tai olisi heitä rippikirjoissa sattunut huomaamaan.

Lohirosvo
03.12.13, 19:33
Hei!
Fonecta löytää nykyisestä Salosta kolmetoista Murtosta. Omiin tiedoissani on Vampulasta Salon seudulle tulleita henkilöitä, jotka tosin ovat käyttäneet nimeä Murto.
Onko tiedossasi tarkempaa syntymäaikaa etsimällesi Nikolai Murtoselle?

Henri_e
09.12.13, 06:48
Hei!
Fonecta löytää nykyisestä Salosta kolmetoista Murtosta. Omiin tiedoissani on Vampulasta Salon seudulle tulleita henkilöitä, jotka tosin ovat käyttäneet nimeä Murto.
Onko tiedossasi tarkempaa syntymäaikaa etsimällesi Nikolai Murtoselle?

Hei! Nikolai olisi tietojeni mukaan syntynyt 1890-luvulla, tod.näk. sen loppupuoliskolla. Harmittavasti en sen tarkemmin tiedä, ja tekee etsimisen vaikeaksi.