PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Virittäjä -lehti / Kärsämäki


vaikia
29.10.13, 13:02
Osaisikohan joku auttaa minua löytämään maaliskuussa 1926 ilmestyneen Kärsämäen nuorisoseuran Virittäjä -lehden? Toimittajina silloin oli Eemil Lehtosaari, Pasi Halla-Aho, Antti Kujala, Yrjö Mustola ja Paavo Koskela.

Lehdessä on juttu Aatami Ruutikaisesta, jota kutsuttiin myös nimellä Voima Ruutikainen. Olen yrittänyt jälestää lehteä jo pitkään, koska tutkin Ruutikaisten sukua, mutta harmikseni en ole onnistunut. Tiedustelin asiaa nykyiseltä nuorisoseuran puheenjohtalta, mutta hän ei osannut auttaa minua. Minulla on jutusta käsin kirjoitettu kopio, mutta epäilen että juttu ei ole kokonainen ja olisi muutenkin mukava saada alkuperäinen juttu käsiini.

Tutkin tosiaan Ruutikaisten sukua, joten jos siihen aiheeseen liittyen tulee jotain asiaa mieleen, niin kertokaa ihmeessä.

Peustin juuri blogin, jossa kerron seikkailuistani sukututkimuksen parissa. Kiinnostuneet voivat tutustua siihen osoitteessa: http://prinsessaruutikainen.blogspot.fi/