PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Väkijoukko juhlassa 1900-1915??


Martta
11.04.08, 21:46
Missä on ollut suuret juhlat?
Itse arvelin, että se olisi Michiganissa 1909-1910. Tuolloin mieheni isoisä oli vuoden verran rapakon takana.

Kristina
13.04.08, 22:17
Hei!

Tässä arvaus. Paikallisen rautatien avajaiset.

Väkeä on useita satoja, pelkästään ensimmäisessä rivissä n. 30 henkeä. Ensimmäisen rivin keskellä seisoo koppalakkinen mies, joka muistuttaa meikäläisiä rautatievirkamiehiä 1900-luvun alussa. Hänen vieressään seisoo knallipäinen herra, joka voisi olla kaupungin pormestari. Väkijoukon takana kulkee suora linja, joka voisi olla rautatie.

Jos kuva liittyy Michiganin matkaan ja arvaus osuus oikeaan, on varmaan selvitettävissä, mihin kaupunkeihin saatiin rautatie Ameriikan matkan aikana, tai rautatie täytti täysiä vuosia.

magdalena
03.05.08, 20:25
Hei!

Kuva on Tampeereen Suomalaisen yhteiskoulun pihasta. Takana vasemmalla on entinen Teknillinen oppilaitos ja taustalla Pyynikin urheilukenttä. Kuva on otettu 1917 tai 1918 ja kyseessä luultavasti Merimieslähetyksen kokous tai juhla.

it

Martta
03.05.08, 22:18
Kiitos! Olipa yllättävä paikka.

Sanni Myllykoski
26.05.08, 21:56
Näytti jotenkin tutulta vaikka en Tampereelta olekaan. (Tuli aidosti Tampere mieleen jo ennen kuin olin lukenut vastausta) mutta mikä osui silmään tuo hattupäisten naisten määrä. Siis luulisin että huivi olisi ollut Suomessa yleisempi. Hattujen määrän perusteella olisin ajatellut että rapakon takana ollaan.

pirkko hagman
27.05.08, 08:35
Kävipä tosi somasti,

runsaan viikon kuluttua minulla on luokkakokous Tampereen yht. koulun luokkatovereideni kanssa.
Panenpa toimeen kuulustelun!
kesäterveisin Pirkko H:man

Martta
27.05.08, 10:08
Sepä sattui sopivasti!

Mahtaisiko Tampereelta löytyä lisätietoa moisesta tapahtumasta?

pirkko hagman
27.05.08, 11:09
Valitettavasti minulla ei ole mitään tietoa varsinaisesta tapahtumasta eli Merimieslähetyksen juhlista tms., mutta eiköpähän tuohon asiaan joku Tampereen historiasta perillä oleva pysty vastaamaan.
Oma koulukokemukseni ja kontaktini pihaan ajoittuu -50- luvulle.
Tarkoitukseni on esittää kuva luokkatovereilleni ajatuksella "tunnetteko Tamperetta ?"
Pirkko Helsingistä