PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kirjoitusvirhe tämäkin:


Hanna
10.10.13, 08:46
Hiskissä kun harvakseltaan törmää aikenlaisiin kirjoitusvirheisiin ja tallennushuolimattomuuksiin, niin tämä on niistä hauskimmista päistä:

16.12.1893 Tallus 29vuotias renki Klemens Paananen 2vuotias piika Brita Stina Karttunen Kartula
alkup - ALKUPKOMM: Leht kk:ssa 965 ja 312.Vihki pappilassa K.E.Arjonelaus

JouniK
15.10.13, 12:54
Tälle tielle kun lähdettiin, niin oli Keuruulla Yrjö-niminen piika:

http://hiski.genealogia.fi/hiski?fi+t3071726


:D:.

Veera
15.10.13, 19:12
Hiskissä kun harvakseltaan törmää aikenlaisiinkirjoitusvirheisiin ja tallennushuolimattomuuksiin, niin tämä on niistä hauskimmista päistä:



Hyvä Hanna, kaikella kunnioituksella Hiskin vapaaehtois tallentajille.
Pitäisi ainakin tarkistaa omat kirjoitukset, ennenkuin rupee ilkkuu toisten.

Mistäsyystä Hiskiä ei jatketa (poliittinen, yhdistysten näkemyserot, henkilökemiat, vapaaehtoisten puute)? Kysyy epätietoinen Kari

Hyvää Syksyä kaikille sukututkijoille

_eOw_
19.10.13, 14:26
Siis mitä?
Minä ainakin olen niin tädylelinen, että en tee kirotusvihreitä ja jos teenkni en tunusta.

JouniK
19.10.13, 17:06
Tämän ketjun sanomahan oli se, että jotkut vihreet on huvittavampia kuin toiset.

Ja lopuksi kirjallisuussitaatti viikonvaihteeksi:

"Juna pysähtyi Taigassa muutamaksi kymmeneksi minuutiksi ja laski kiireellisempiä junia ohitseen. -- Käytimme pysähdyksen jaloitteluun. -- Olin joukon jatkona, mutta nousin yhtäkkiä ainoana paikallisten ihmisten kiinnostuksen kohteeksi. Minua osoiteltiin sormilla ja minulle ilkkuen ja pilkaten naurettiin. Tiesin ja tiedän, että olen huvittavannäköinen tyyppi, mutta tämä pilkkaava nauru oli siihen saakka ennen kokematonta..."

(Erkki Pulliainen (2008) Elämää Susi-Pulliaisena. Ochre Chronicles, Tallinna. s. 229.)

skoykka
20.10.13, 06:25
"Voi hyvä Jumala sitä surkeutta, minkä olen saanut nähdä!..."
Väkisinkin tulee mieleen sakramentit ja selitykset. :rolleyes: