PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukuohjelma 11 - Raportit


Lispe
08.10.13, 20:15
Hei, miten saan suvun eri haaroista raportit pyydettyä jonoon, kuten sukuohjelma 4 onnistui tekemään, ja ohjelma taulutti kaikki yhtenäisesti, kuitenkin sai eri raportit.
En haluaisi raporttia kaikista sukuhaaroista alusta loppuun alkaen taulusta I.

Kyselee Lispe

PekkaV
10.10.13, 20:08
Kerrotko konkreettisemmin, miten haluat "jonoon"sukuhaarat?

Lispe
11.10.13, 21:35
Sukuohjelma 2004 raportti asetuksissa pystyi jälkipolvi raportteja laittamaan "jonoon". Taulunumetointi jatkui ensimmäisen ( edellisen) jälkeen.

Näin sain esi-isien puolisojen suvusta tulostettua omat niput, eikä tarvitse tulostella "nykypäivää" moneen kertaan.

En ole onnistunut Sukuohjelma 2011:sta tätä mahdollisuutta löytämään, muuten hyvä versio.

Terveisin Lispe

PekkaV
12.10.13, 10:42
Ratkaisin itse vastaavan tarpeen Lapveteläinen-Mömmöjen sukukirjaa varten sillä tavoin, että perustin "keinohenkilön", esim. nimeltään "_Kantahenkilö", jolloin henkilö löytyy haussa helposti (ainoa joka alkaa _ merkillä). Liitin sitten tulostettavien "haarojen" kantahenkilöt em. keinohenkilöön lapsiksi siihen järjestykseen kuin halusin heidän tulevan raporttiin. Tämän jälkeen ajoin normaalin jälkipolviraportin lähtien em. keinohenkilöstä.

Syntynyt raportti vaatii muutaman jälkitoimenpiteen Wordissä:

Raportin 1. perhetaulun (Keinohenkilöstä) muokkasin normaaliksi johdannoksi, jossa kerroin sukuhaarojen nimet ja konkin 1. perhetaulun numeron.

1. sukuhaaran taulunumerointi alkaa 2:sta, jolle ei voi mitään. Laitoin siksi tauluun 2 maininnan,että perhetaulu 1 on tarkoituksella jätetty pois, koska perhetaulun 2 henkilön esivanhempia ei tunneta.

Kaikkien muiden sukuhaarojen 1.perhetaulussa on viittaus perhetauluun 1, minkä viittauksen poistin tarpeettomana.

Lopuksi tein jokaisesta sukuhaarasta ja hakemistoista oman osionsa. Sain näin mahdollisuuden määrittää sivun "footeriin" sukuhaaran/hakemiston nimen ja sukuhaaran alkamaan omalta, parittomalta svulta.

Olethan huomannut, että paikkahakemistoa varten pitää ruksailla raporttiasetuksissa "keskitaulukossa" äärimmäisena oikealla oleva valinta, jonka ko. tieto (esim.syntymäpaikka) tulee paikkahakemistoon.

Myös "Teksti" lisätietoryhmän kautta sen yläosassa voi lisäillä nimi- ja paikkahakemistoihin tietoja. Kokeilemalla oppii,mihin nämärivit sijoittuvat raakaraportissa on pitääkö niitä muokata ja siirrellä Wordissä lopulliseen paikkaansa.

Mainittakon lopuksi,että Wordissä voi palstoittaa hakemistot useaan palstan, niin hakemistot eivät vie turvaa sivuja. Kolmella palstalla pitää pienentää henkilörivin fonttia, mikä onnistuu helposti ko. tyylin muokkaamisella.

Toivottavasti saat em. kokemuksistani kehitetyksi itsellesi sopivan tavan.

t.
Pekka

Lispe
12.10.13, 11:40
Kiitos Pekka V vastauksestasi.

Lähden kokeilemaan ehdotuksiasi.

Olen jo vähän vanhempi, joten minulle täytyy "rautalangasta" vääntää.

Terveisin Lispe

PekkaV
12.10.13, 20:56
Mukava kun sain sinut kokeilemaan...Kerrothan lopputuloksesta, siitä on varmaan hyötyä muillekin Sukuohjelma 11:n käyttäjille.

Lispe
12.10.13, 21:14
Hei, sain juuri valmiiksi oman Sukuhaara luetteloni, ja olen ainakin itse lopputulokseen hyvin tyytyväinen.
Tein sen sinun antamien ohjeiden mukaisesti (siten kun minä ne ymmärsin).

Hakemiston muokkauksen jätän toiseen kertaan.

Joten suuret kiitokset vieläkin neuvoistasi.

Terveisin Lispe