PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : elossa olevien Sukulaisten etsiminen?


Miia**
27.09.13, 17:35
Mitä kautta olisi paras etsiä elossa olevia sukulaisia?
Tutkin vaarini vanhempien sukuja, lähtöisin sääksmäeltä ja tyrvännöstä.
Petäjistö, Salonen ja Nieminen. Siihen aikaan (1800luvun lopulla) on veljeksillä ollut tapana ottaa eri sukunimet itselleen. Jos jollakulla tietoa Johannes Salosen s.26.10.1879 ja Hanna Maria Heinosen s. 11.4.1887 jälkeläisistä tai Aukusti Salosen s.2.10.1868 ja wilheliina Salosen s. 12.3.1873 jälkeläisistä, niin mielelläni otan vastaan.

JaMaHa
29.09.13, 00:19
Hei!
Itse olen lähetellyt sukuselvityksiä sen paikkakunnan kirkkoherranvirastoon tai keskusrekisteriin, jossa etsimäni sukulainen on asunut. Sieltä saattaa saada useamman sukupolven tiedot selville. Näin kävi minulle, kun hain isosetäni jälkipolvia Helsingistä. Sen jälkeen hain nimellä ja syntymäajalla väestörekisterikeskuksesta osoitetietoja ja samalla tuli hakemieni henkilöiden avionimetkin. Sitten otin yhteyttä. Erään kaukaisemman sukulaisen löysin netin keskusteluryhmistä ja Facebookin kautta löysin mm. pikkuserkkuni. Tässä nyt muutama neuvo, jotka ovat itselläni toimineet, kun ei ole enää ollut keneltä muulta kysyä.

Terv. Jaana