PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Roskapostia vai ei pitää olla tarkkana


Sariainen
09.04.08, 18:20
Minulle kävi yllättävä tapaus, kun seikkailin "roskapostiviidakossa eli hurlumheissa" yhtenä päivänä. :mad:
Olin siihen mennessä suoralta kädeltä heittänyt vieraalta vaikuttavat (engl. kieliset) viestit roskiin. "Hello sitä ja hello tätä". :mad:

No taas viikonlopun aikana tuli muutamia viestejä, joiden joukossa oli:
Läh. Ashley ja otsikkona Hello. Ottaessani sähköpostia vastaan postilaatikkooni. Onneksi se viesti tuli laatikkooni saakka, siis läpi spamhilaattorin suodattimen. Olin juuri klikkaamassa viestin roskiin muiden joukossa "vieraana" spammina, kun silmiini osui tuttu sukunimi........ :eek:
Aloin lukea viestiä tarkemmin ja tajusin, että viesti oli lähetetty Kanadasta, Ontariosta ja viestinlähettäjä olikin kauan kaivattu ja etsitty sukulainen, joille olin vuosi sitten lähettänyt kirjeen.
Lähetin siltä istumalta hänelle vastauksen ja toisen jne........

On kurjaa seikkailla roskapostien viidakossa, kun koskaan ei voi tietää mikä viesti on se kauan kaivattu ja asiallinen viesti. Niin monia lähes samanlaisia viestejä ja osin tekstejäkin on tullut ja ne ovat osoittautuneet spammeiksi.
Tuli vain mieleeni onko vastaavia viestejä mennyt joskus sivu suun ?? Aina ei voi olla yhtä tarkkana ja huomata sisältöä.
Mutta loppu hyvin kaikki hyvin !
Terv. SARIAINEN :rolleyes: