PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Miten tehdään sukupuussa kun haarat yhdistyy?


Johanna Laakso
16.08.13, 22:17
Minä käytän myheritagen ohjelmaa, ja olen tehnyt sukupuuta jo aika paljon. Olen laittanut aina vain vanhemmat, en sisaruksia. Nyt on se ongelma, että sukupuuhun on tullut monia ihmisiä moneen kertaan, pari jopa kolmeen kertaan, enkä tiedä mitä tehdä. Tuntuu tyhmältä että sukupuussa on samoja ihmisiä moneen kertaan, mutta siinä olisi kauhea työ alkaa muuttaa niitä, pitäisi kirjata kymmenen sukupolvea uudelleen, kaikkine haaroineen, kymmeniä ihmisiä. Miksi ihmeessä tuossa ohjelmassa ei ole tunnistusta joka yhdistäisi haarat jos on sama ihminen molemmissa?

SeppoR
17.08.13, 08:33
Ymmärtääkseni Heritagessa ei voi tehdä lenkkejä, eli ainoa mahdollisuus olisi"tuplat"!

SeppoR

harrysme
17.08.13, 09:34
MyHeritage Family Tree Builderissa on toiminto joka hakee kaksoiskappaleet. Tulokset olivat pääasiassa vääriä, kuolleiden lasten samannimisiä sisaruksia yms. Yllättäen minäkään en löytänyt yhdistelymahdollisuutta. Aika outoa.

Ilmeisesti on mahdollista viedä Gedcom-tiedosto johonkin toiseen ohjelmistoon, jossa yhdistämismahdollisuus on ja palauttaa yhdistelty tiedosto. Jotakin tietoa voi kadota matkalla, usein kuvat.

Johanna Laakso
17.08.13, 10:16
Minä löysin tuosta koneelle ladattavasta ohjelmasta (kun luin ohjeita) toiminnon jolla saa ihmisiä lisätessään valita että liittääkö jo puussa olevaan ihmiseen, ja siinä sanottiin että kun sinne kirjaa ihmisiä ja on aikeissa laittaa samannimisen kuin siellä jo on, ohjelma huomauttaa siitä. Minä latasin sen ohjelman tähän koneelle, ja tein niin, että otin pois toiset tuplat, ja lisäsin samat takaisin liittämistoiminnalla. Nettiversion sukupuuta kun katsoo, siinä lukee joissakin että tämä henkilö esiintyy puussa 2x, ja musta tuntuu että kun sieltä tulostaa sukupuun, siinä on ne tuplana myös, mutta uudessa sukukirjatoiminnossa näytti ainakin yksi kaavio olevan jossa näkyi kahden esivanhemman samat vanhemmat.
No, hyvä että sai ne edes noin, eikä ollu niin kova homma kuin pelkäsin, yöllä vaan meni vähän liian myöhään :)

Hannu Haapaniemi
17.08.13, 17:41
Käytän itse samaa ohjelmaa, lukaise linkin viestiketju
http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=28405
keskustelimme siinä juuri noista tiedoston dublikaateista.

t. Hannu

harrysme
17.08.13, 17:53
Hyvä, että löysit ratkaisun.

Ne 2x merkit tarkoittavat ymmätääkseni sitä, että henkilö on tiedostossa vain kerran, mutta sukulaisavioliiton vuoksi esiintyy kahdessa paikassa saman henkilön jälkeläisenä. Sitä kai tarkoititkin.

Yhteistyökumppanini pitäisi saada osa minulta saamaansa gedcomia liitetyksi omaan puuhunsa. Sain vaikutelman, että gedcomin vieminen omalla koneella jo tehtyyn projektiin ei onnistu. Jos laittaisin sen nettiin MyHeritageen maksava jäsen saa sen kai osumien kautta kopioiduksi itselleen haluamaltaan osaltaan, mutta perusjäsenenä minun jo täyteen liki 250:n hengen sivustooni se ei mahdu.

Johanna Laakso
17.08.13, 18:00
Minä olen maksanut sen maksun, ja äitini ei, ja jotain eroavaisuuksia on, mulla on nyt sukukirjatoiminto mutta äidillä ei. Mä olin lukevinani sieltä ohjeista että eri sukupuita pitäisi saada liitettyä yhteen, mutta en tiedä onko se vaan maksaneilla. Minä olen tehnyt puuta lähinnä netissä, se tuntuu jotenkin "kivemmalta" ja nyt vasta luin noita ohjeita, että siinä on tosiaan enemmän kaikkia ominaisuuksia kun tekee koneen ohjelmalla. Pitääpä kokeilla sitä yhdistämistoimintoakin, paha vaan että olen suurimman osan jo tehnyt käsin.

harrysme
17.08.13, 18:16
Taitaa se gedcomin tuonti olevaan projektiinkin onnistua. Yhdistely ja tarpeettomien henkilöiden poisto tuottaa kyllä työtä.