PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tanskanen/ Polvijärvi


Sukututkija JaSKa
12.08.13, 08:36
Minulla on kadoksissa Petter Petterinpoika Tanskasen s. 20.2.1884 vanhemmat. Patronyymin perusteella isä on siis Petter Tanskanen ja äiti on Riitta Martikainen mutta tahtoisin päästä Petteristä taaksepäin, olisiko kenelläkään käsissään tietoa vanhemmista??

Raija M
14.08.13, 14:09
Tanskasia on todella paljon Polvijärven alueella, onko tietoa tarkemmasta asuinpaikasta (Sotkuma, Martonvaara, Kinahmonsaari), helpottaisi etsintää. Tanskasista löytyy sukukirjoja ainakin kaksi kpl, noistakin saattaisi löytyä infoa..

Sukututkija JaSKa
14.08.13, 17:08
Tarkempaa tietoa asuinpaikasta ei ole, koska juuri tuo tärkeä pala puuttuu rippikirjoista. Olen tietoinen noista sukukirjoista mutta minulla ei ole mahdollisuutta päästä niihin käsiksi juuri nyt.

TarjaP
14.08.13, 19:56
Kävin tänään seuran kirjastossa ja katsoin ja totesin, että kummassakaan kirjassa ei ole mainittu etsimääsi henkilöä.

Yst. Tarja

Sukututkija JaSKa
14.08.13, 20:59
Kiitos Tarja!!!
Voisikohan syynä olla se, että Pekka Tanskanen s. 1884 muutti Soanlahteen ja sieltä Pälkjärvelle, josta sitten sodan jaloista takaisin Suomeen. Enköhän löydä vielä jostain punaisen langan, ei ollut helppo juttu tälläkään kertaa.

Tuula Cu
15.08.13, 13:57
Tuota noin. Petterisi ei muuttanut takaisin Suomeen, hän on asunut koko sen ajan Suomessa, kun on asunut Soanlahden tai Pälkjärven alueella. Ne alueet olivat kovasti Suomea, vaikka eivät nykyisin ole...

Olethan huomannut, että Petterisi tai Pekka on asunut myös Ruokolahdella? Hän on Katihan mukaan muuttanut Soanlahden seurakuntaan 10.2.1913 Ruokolahdelta.

Entä oletko katsonut, keitä Pekka Tanskasia (isä) asui Polvijärvellä henkikirjan 1885 mukaan? Tässä Kinahmonsaaren Mähölässä yksi 53-vuotias http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=21693282 ja siitä eteenpäin useita muita, erityisesti Martonvaarassa.

Yst terv

Tuula K, evakon tytär

Sukututkija JaSKa
15.08.13, 17:20
Anteeksi Tuula virheeni, tietenkin Soanlahti ja Pälkjärvi kuuluivat tuohon aikaan Suomeen, valitsin sanani huonosti. Olen tutkinut Katihan jäljetkin tarkkaan mutta siitä ei ollut apua tähän ongelmaani. Pettereitä ja Pekkoja Polvijärvellä riittää, sehän sen ongelman ydin juuri onkin mutta yritän vielä kollata nuo henkikirjat sivu sivulta läpi.