PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nerkoon Väsäsisitä


larita
19.07.13, 13:47
Olen yrittänyt selvittää iisalmen Väisästen sukulaissussuhteita, mutta ei oikein onnistu. Eniten kiinnostaa Pietari Väisänen, joka ilmestyy Nerkooseen Isonvihan jälkeen taloon numero 1. Syntynyt n. 1704 ja vaimo Katariina Ollikainen. Onko hän noita Väisälänmäen Väisäsisä vai tullut muualta? Ja ketä olivat hänen vanhempansa, en löytänyt yhtään patronyymia hänelle?

Kyseleepi larita

Sirpamamma
19.07.13, 17:19
Väisäsiä on tutkittu paljon ja heittämällä Väisänen esim. googleen, niin sieltä löytyy m.m. sukuseura, sukututkimuksia jne. SSHY:n sivuiltakin löytyy paljon asiaa näistä. Osa Nerkoon, osa Iisalmen jne Väisäsiä. Aika lailla siis tutkittu suku.

larita
19.07.13, 19:29
Näin olen ymmärtänyt ja nuo paikat olen katsastanut. Tiedot eivät kuitenkaan ole julkisia näilta osin. Sukuseuralta voi kysyä, mutta ajattelin, että täältäkin voisi vastauksia löytyä, kun joku aikaisemmissa ketjuissa sanoi, että suvussa päästään helposti 1500-luvulle. Eli siis Pietarin vanhemmat kyseessä...
Ehdotukseni, että Paavali Pietarinpojan pojan Pietarin poika, mutta päätelmä varsin hatarin perustein.

Sirpamamma
19.07.13, 21:18
Mitä jos antaisin yksityisiin viesteihin Pietarin alkuperäinen ruotsinkielinen nimi ja syntymäaika ja muut tiedot. Minulla on (ja olen ne myös sukuseuralle antanut) tietoja 1500-luvulle asti Väisäsistä. Heuitä on niin paljon ja kaikki nimet ovat minulla alkuperäisessä muodossa, joten tämän perusteella en voi mitään tehdä.

Sirpamamma
19.07.13, 21:19
Nyt tuli kirjoitusvirhe eli antaisitko Sinä ?