PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Johan Niklas Björkbacka / Alavieska-Kokkola


_mii_
11.07.13, 13:54
Hei,

yritän auttaa isoisääni selvittämään mitä hänen isälleen tapahtui 1930-luvun jälkeen, kun hän oli muuttanut Kanadaan, Torontoon.

Nyt kuitenkin tarkempia tiedusteluja hidastaa se ettei kukaan tunnu tietävän edes hänen syntymäaikaansa. Minulla on tiedossani hänen nimensä: Johan Niklas Björkbacka ja se että hänen tiedetään syntyneen 1800-luvun puolella. Lisäksi tiedän hänen äitinsä nimen, joka oli Liisa Paananen.

Johan oli naimisissa Olga Maria (os. Simonen) kanssa Alavieskassa, Olga oli syntynyt 1904, joten varmaan Johanin syntymävuosi on lähelle samoja aikoja, vaikka 1800-luvun puolelle meneekin. Heillä oli kolme lasta: Eila, Päiviö ja Pauli.


Käsittääkseni Johan asui lapsena Kokkolassa (tai Kokkolan seudulla), kunnes sai töitä Alavieskasta. Olen tiedustellut hänestä näillä hatarilla tiedoilla Kokkolan ja Alavieskan kirkkoherranvirastosta. Kokkolasta ei noilla tiedoilla löytynyt mitään, odottelen vielä vastausta Alavieskasta.

Olisiko täällä foorumissa mahdollisesti ketään, joka olisi tutkinut esim. Björkbackan sukua keski-pohjanmaan seudulta? Tai joku jolla olisi joku idea miten tällaisessa tilanteessa kannattaisi edetä?

Toiveikkaana,
Minna

Alpo Isotalus
03.09.14, 15:44
Hei!
Liekö Helmi(?) ja Sulo Paananen samaa sukua? Ovat kuitenkin Liisa Björkbackan s.n.1880) avioliitossa syntyneitä lapsia.

Jos näin olisi, annan lisää tietoa
Alpo

_mii_
04.09.14, 14:36
Hei,
valitettavasti mä en tiedä edes tuon vertaa... Mutta kaikki lisäinfo on tervetullutta.

Terv. Minna