PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Johan Adam Björkqvist, s. 24.11.1825 Angelniemi, nahkuri ?


Seija Randell
02.07.13, 13:38
Isoäitini setä oli nahkuri Karl August Björkqvist, myöh. Jokisaari, syntynyt 1853. Kysymys koskee hänen setäänsä Johan Adamia, synt.aika otsikossa. Eilen minulle selvisi, että tämä oli muuttanut Turusta Helsinkiin ilmeisesti 1857 (numero epäselvä), linkin rippikirjassa vasemmalla 11. rivi, kisällinä nahkurilla Turussa http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=7765635 Veljenpoika lähti Turkuun lokakuussa 1866, ja tuleepa mieleen, että setä ehkä olisi muuttanut opin saaneena takaisin Turkuun, eli veljenpoika ehkä sedälleen oppiin ? Kun nyt toistaiseksi olen nettitiedon varassa enkä pääse esim. Turun ammattikuntia katselemaan, kysyn, olisiko vinkkejä ?

Seija Randell
20.02.17, 21:45
Olen myöhemmin löytänyt tiedon, että hän olisi Pietarissa rippikirjassa 1852-1866 Garberilla, Pyhän Marian seurakunnassa. Kirjasta en sitten kuitenkaan häntä löydä. Turusta hän on muuttanut 1857 Helsinkiin. Karvarilla hän tosiaan Turussa on ollut. Olisi kyllä hauska saada selville.