PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Pieksämäen Kantaset


JKK
25.06.13, 14:51
Hei!

Onko kukaan tutkinut Pieksämäen Kantasia? Itse olen päässyt iso-iso-isovanhempiini asti, he olivat Henrik Kantanen (s. 16.4.1811) ja Gustafva Putkonen (s. 14.4.1815). Minulla ei ole heidän syntymäpaikoistaan minkäänlaista tietoa, muuta kuin, että ainakin Henrik on syntynyt todennäköisesti Pieksämäellä. Ainakin heidän poikansa (eli minun iso-isoisäni) Herman Kantanen syntyi 12.1.1856 Pieksämäen Väisälässä. Herman muutti myöhemmin Kotkaan.

Arvostan mitä tahansa apua, ja olen valmis antamaan lisätietoa, jos joku sitä tarvitsee!

Kiitos jo etukäteen.

eeva häkkinen
25.06.13, 15:14
Jesse, tässä alkua:
Henrikin vanhemmat: Henrik Paavonpoika Kantanen, talollisen poika Pieksämäen Väisälästä, vihittiin 3.12.1809 Anna Hyötyläisen kanssa, joka oli torpparin tytär Juvan Karkiamaan kylästä. Henrik oli sittemmin Väisälän tilan No 6 isäntä. Kaikki nää tiedot löytyvät HisKistä ja digi- ja/tai digitaaliarkistosta. Kannattaa opiskella kaivelemään lähteitä, se on paljon antoisampaa ja palkitsevampaa kuin kopioida tietoja valmiista tutkimuksista.
Lycka till!

JKK
25.06.13, 15:31
Kiitos viestistäsi!

Yritin kyllä etsiä Hiskistä esivanhempiani aiemmin, mutta en löytänyt heitä. Nyt kun asetin alueeksi Pieksämäen maaseurakunnan, he löytyivätkin! :D:

Haluaisin myös mieluusti vaihtaa tietoa muiden Kantasen sukua tutkivien kanssa, ottakaa vaikka yksityisviestillä yhteyttä!