PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Lemin Taipaleet Pietarissa


Timo S Laakso
15.06.13, 11:43
Pietarissa syntyi 1872 Sophia eli Sofia Taipale. Hänen isänsä oli Mooses Aataminpoika Taipale, joka oli kotoisin Lemiltä. Sofia meni naimisiin 1891 Schimon eli Semjon Plefkan kanssa. Perheeseen syntyi 4 lasta: Engelbert, joka vangittiin Neuvostoliitossa 1937, Albert, Ferdinand ja tytär Lida, joka asui Suomessa 1930-luvulla. Sofialla oli sisko ”Hilda Moisejevna Taipale”. Minulla on yhteys Engelbertin Venäjällä asuviin jälkeläisiin. En ole vielä katsonut arkistoja, mutta jätän tämän viestin siinä uskossa, että joku tietää lisää, ja haluaisi tietää lisää.

Veikko Taipale
21.06.13, 15:10
Tervehdys Lemiltä.
Tämän Mooseksen isä Aatami on myös minun esivanhempi kun mennään viisi polvea taaksepäin. Tietojeni mukaan Mooses on avioitunut Helena Kivistöisen kanssa ja lapsia on heillä ollut kolme. Sofia 4.12.1872, Eljas 1876 ja Hilda 10.2.1880. Minun tiedoissani Hildan toiseksi nimeksi on laitettu Emilia ja hänet on julistettu kuolleeksi 1.1.1976. Mooseksella on ollut myöskin lisänimi "Löysä Mooses"...mistä lienee sen ansainnut. Jos vaan on mahdollista liätietoja Mooseksen jälkikasvusta saada niin mielenkiinnolla jään niitä odottelemaan.

Timo S Laakso
21.06.13, 15:29
Kiitoksia. Voisin siis kuvitella, että Hildakin on jäänyt Venäjälle. Palasiko Eljas Suomeen? Jos haluat lähettää terveisiä Venäjälle, se käy kauttani (timo.s.laakso*kotiportti.fi)