PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Haluaisin kuulla mielipiteenne


Raija Järvenpää
29.03.08, 20:15
Olen päivittämässä sukuseuran kotisivuja ja samalla jo pitemmän aikaa kerännyt tietoja uuteen sukukirjaan. Materiaalia on tällä hetkellä runsaasti molempia ajatellen. Jos laitan kotisivuille jotka valmistuvat lähiaikoina paljon ns. uutta tietoa ja samat tiedot ehkä hiukan toisessa muodossa kirjaan niin tuleeko "uuden kirjan" ostajalle tunne petetyksi tulemisesta, koska on ehkä nähnyt tiedot jo kotisivulta?
Eli kysymykseni kuuluu, voiko kotisivulla ja kirjassa olla samaa tietoa?

Kauniina keväisenä päivänä pähkäillyt

Tillander
29.03.08, 20:55
Hei
Minusta verkkosivut ja kirja eivät ole toisiaan poissulkevia, eli jos löydän verkkosivuilta itseäni kiinnostavaa asiaa ostaisin kirjan, koska
-kirja on 'säilyvämpi' kuin verkkosivut tai niistä tehty irtolehtituloste
-kirja on perempi lähdeviite kuin verkkosivu,
-kirjassa on (pitää olla) paremmin dokumentoidut lähdeviitteet kuin verkkosivuilla.
Pettynyt olisin, jos kirjassa ei olisikaan lähdeviitteitä!

terveisin

Julle
29.03.08, 21:05
<Eli kysymykseni kuuluu, voiko kotisivulla ja kirjassa olla samaa tietoa?>

Ei ne mielestäni toisiaan pois sulje! Eikös ne ole toistensa eri talletusmuotoja? Kirja, sivusto, DVD, romppu, korppu tms. Sama kai se on missä muodossa haluat niitä tietoja jakaa. Muille tallenteille voit ehkä poimia tietoja, jotka kiinnostavat vastaanottajaa, eikä aina kaikkia kirjan tietoja, jossa voi olla paljon ylimääräistä tietoja vastaanottajalle.

Make
30.03.08, 10:48
Samaa mieltä kuin edellä kirjoittaneet. Jos eli kun olen löytänyt netistä kiinnostavia tietoja ja huomannut niiden olevan saatavana kirjallisessakin muodossa, olen poikkeuksetta hankkinut myös kirjan. Kirja on aina myös pysyvämpi dokumentti kuin nettisivu ja aina käytössäni.

Juha
30.03.08, 10:51
ja nettisivuille voit helposti laittaa niitä korjauksia, joita painettuihin teoksiin väkisinkin tarvitsee tehdä.

Juha

Raija Järvenpää
30.03.08, 11:10
Hei!

Kiitos kaikille mielipiteensä antaneille, tästä onkin hyvä jatkaa :)