PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Geni ja MyHeritage sivustot


eijuli
13.05.13, 22:40
Tietääkö kukaan mikä idea on Geni sivustolla ja MyHeritage sivustolla. Muutaman henkilön tietoja voit katsella ja sitten "lysti" loppuu, tarjotaan sellaista sivua jossa pitäisi maksaa jotain, jotta pääsee katsomaan muiden tietoaja. Onko kaikki muuttumassa maksullisiksi ?

Heikki Koskela
14.05.13, 07:34
Tietääkö kukaan mikä idea on Geni sivustolla ja MyHeritage sivustolla. Muutaman henkilön tietoja voit katsella ja sitten "lysti" loppuu, tarjotaan sellaista sivua jossa pitäisi maksaa jotain, jotta pääsee katsomaan muiden tietoaja. Onko kaikki muuttumassa maksullisiksi ?

Olin MyHeritage-sivuston asiakkaana jonkin aikaa mutta en ollut ollenkaan tyytväinen sen sukutukimusta palvelevaan toimintaan. Sen sijaan se manipuloi koko ajan laajentamaan sivuston käyttöoikeutta - tietysti maksua vastaan. En henkilökohtaisesti pidä sivustoa hyvänä ratkaisuna sukututkimuiksen kannalta. Mutta jos haluaa seurata muitten saamia tuloksia, on siitä ainakin hetkellinen huvi. Se on kaupallisuuteen perustuvaa toimintaa.

eijuli
14.05.13, 07:50
Hetkellinen huvihan siitä on. Samoin näyttää olevan Geni sivuston kanssa. Eilen luulin jo, ettei Geni sivusto ole samanlainen kuin MyHeritage, mutta ilo oli ennenaikainen. Ihankuin sivustoilla olisi tietty kellonaika, jonka aikana voit katsoa toisten keräämiä tietoja, ja kun aika loppuu, loppuu katselu oikeus. Olin MyHeritage-sivuston asiakkaana jonkin aikaa mutta en ollut ollenkaan tyytväinen sen sukutukimusta palvelevaan toimintaan. Sen sijaan se manipuloi koko ajan laajentamaan sivuston käyttöoikeutta - tietysti maksua vastaan. En henkilökohtaisesti pidä sivustoa hyvänä ratkaisuna sukututkimuiksen kannalta. Mutta jos haluaa seurata muitten saamia tuloksia, on siitä ainakin hetkellinen huvi. Se on kaupallisuuteen perustuvaa toimintaa.

juhae
14.05.13, 08:05
Itse olen ollut Wikitree-käyttäjä (http://www.wikitree.com/) jo pidemmän aikaa kyllästyttyäni molempiin edellämainituista sivustoista.

Genissä meni hermot, kun taannoin siellä oli vielä maksimimäärä ihmisiä joita ilmaistilillä sai lisätä. Siis anteeksi, ensin tuotan sisältöä maksulliselle palvelulle ja yhtäkkiä minunkin pitäisi maksaa että saisin lisättyä tietoa? No way.

Myheritagen kanssa jotakuinkin sama tilanne, ei saa edes toisen ihmisen kanssa yhdistettyä sukupuuta ilman maksua. Terve.

Wikitree on käyttöliittymältään vähemmän uusmediaseksikäs eikä sitä ole saatavilla suomenkielisenä, mutta ainakin itse palvelu on käyttökelpoinen. Maksullinenhan se ei ole ollenkaan.

Tämä ihan vinkkinä ihmisille, ei mainoksena. :)

eijuli
14.05.13, 08:42
Kiitos tiedoista. Täytyy käydä tutustumassa wikitree sivustoon.Itse olen ollut Wikitree-käyttäjä (http://www.wikitree.com/) jo pidemmän aikaa kyllästyttyäni molempiin edellämainituista sivustoista.

Genissä meni hermot, kun taannoin siellä oli vielä maksimimäärä ihmisiä joita ilmaistilillä sai lisätä. Siis anteeksi, ensin tuotan sisältöä maksulliselle palvelulle ja yhtäkkiä minunkin pitäisi maksaa että saisin lisättyä tietoa? No way.

Myheritagen kanssa jotakuinkin sama tilanne, ei saa edes toisen ihmisen kanssa yhdistettyä sukupuuta ilman maksua. Terve.

Wikitree on käyttöliittymältään vähemmän uusmediaseksikäs eikä sitä ole saatavilla suomenkielisenä, mutta ainakin itse palvelu on käyttökelpoinen. Maksullinenhan se ei ole ollenkaan.

Tämä ihan vinkkinä ihmisille, ei mainoksena. :)

tkukkonen
14.05.13, 09:04
Olen saanut muutamia sukutietoja selville Genistä ja MyHeritagesta. Eivät etsityn henkilön löydötkään eli "mätsäykset" ole teknisesti huonosti toteutettuja. Niiden vuoksi ei kuitenkaan ole mielestäni syytä tarttua näihin ohjelmiin. Paljon riipuu tuuristakin, hyötyykö muiden työstä vai ei.

Geni ja MyHeritage ovat sillä tavoin koukuttavia, että niissä on korea käyttöliittymä ja internetmaailmassa liikuskellut niillä saa nopeasti aikaan sukupuun. Ajan mittaan tulee helposti kaipuuta omaan hallintaan, niinkuin edellä on osoitettu, myös kustannussyistä.

Oman hallinnan saa luoduksi ainakin TNG:llä. Alla on linkki siitä aiemmin käytyyn keskusteluun. Jos esimerkiksi jokin alueellinen porukka tai sukuseura aloittaa oman sukutietopalvelimen ylläpidon, siihen voi TNG:ssä sijoittaa suojattuja saarekkeita. Näin ollen osanottajat voivat toimia samalla tavoin kuin heillä olisi oma sukuohjelma tai vain suvun jäsenten kesken jaettu ohjelma. Tiedot voi asettaa kokonaan tai rajoitetusti julkisiksi. Kustannuspuoli on keveä, mutta palvelimen pyöritys vaatii tietoteknistä osaamista. Suomennos ja ruotsinnos on aika hyvä.

TNG on nyt versiossa TNG9.

http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=15111&highlight=tng8
http://lythgoes.net/genealogy/software.php

tkukkonen
14.05.13, 09:05
___________

blue-eyed
14.05.13, 11:21
Geni ja MyHeritage ovat sillä tavoin koukuttavia, että niissä on korea käyttöliittymä ja internetmaailmassa liikuskellut niillä saa nopeasti aikaan sukupuun. Ajan mittaan tulee helposti kaipuuta omaan hallintaan, niinkuin edellä on osoitettu, myös kustannussyistä.

Olen oikeastaan kyllästynyt tähän Myheritagen parjaamiseen. Miksi kaiken pitää olla ilmaista, ilmaista leipää ei ole, aina joku maksaa.

Te, jotka ette saa pidettyä tietojanne hallinnassanne, niin ette osaa käyttää Myheritagea! Jos ette halua, niin kukaan muu kuin SINÄ itse tai jäseneksi hyväksymäsi henkilö näkee sen, mitä olet sukupuuhusi kirjannut. Ei pidä hyväksyä Smartmatcheja, jos ei halua, että kukaan muu maailmassa saa tietää puuhistasi ja pitää vaatia myös kanssaihmisiltä se, että laittavat ruksit oikeisin paikkoihin, jotta tietoturva säilyy.

Olen käyttänyt monta vuotta Myheritagea ja jos joku, jolle en minä tai joku muu sivustoni jäsen, ole antanut lupaa, pääsee hallinnoimalleni sivustolle, niin pyydän siitä heti ilmoittamaan, niin veivaan taas pipaa kireämmälle. Joten en anna kaikenmaailman nuuskijoille "ilmaista" iloa. Tietysti myös samoja tietoja, joita on sukupuussani, löytyy muiden hallinnoimilta sivustoilta. Nämä henkilöt vaan eivät ole niin tiukkapipoisia kuin minä.

Myheritagehan on ostanut Geneanetin, joten myös siellä olevat sukupuut ovat myheritagelaisten käytettävänä. Myös Wikitreen tiedot löytyvät Myheritagesta. Myheritagen jo jonkin aikaa käytössä ollut Record Matches toiminto, joka hakee sukupuussasi olevia henkilöitä mm. seuraavista tiedostoista, joissa tänään näyttää osallani olevan Wikitreessä 4 osumaa, 1880 Yhdysvaltojen väestölaskennassa 2 osumaa, 1900 Yhdysvaltojen väestönlaskennassa yksi osuma, 1910 Yhdysvaltojen väestönlaskennassa 13 osumaa, Sosiaaliturvajärjestelmän kuolleiden luetttelossa 9 osumaa, Find a Grave 2 osumaa, Sanomalehtiarkisto VAU 2 osumaa, 1920 Yhdysvaltojen väestolaskennassa yksi osuma, Californian kuolemat 1940-1997 yksi osuma, 1930 Yhdysvaltojen väestönlaskennassa nolla osumaa.

Hulluko olisin, jos en ottaisi vastaan näitä tietoja, jotka tarjotaan minulle tarjottimella itse mitään tekemättä?

Eipä tarvitse maksaa enää Ancestry.comille satoja euroja vuodessa näiden tietojen saamiseksi. Vaan kaiken tämän ja koko Myheritage-yhteisön saan yhdellä ja samalla Myheritage-vuosimaksulla. Onpa jokunen ystävällinen sivustoni jäsen pyytänyt jopa päästä osalliseksi tähän vuosimaksuun. Vielä en ole siihen suostunut, katsotaan sitten, kun minulta rahat loppuvat, niin kauan nautin ja annan jäsenteni ihan rauhassa lisäillä omia tietojaan, valokuviaan ja kutsua omia ystäviään Pietari Kovalaisen jälkeläiset sivustolle. Tietysti toimintavapaus on toisinkin päin. Jos ei halua jonkun tiedon olevan sivustolla, voi itse sieltä tiedon poistaa sen kummemmin minulta lupaa kysymättä tai minulle siitä ilmoittamatta. Maksan Myheritagen ylläpidon lisäksi kuukausittain myös sivuston tietojen varmuuskopioinnista. Muistaakseni maksu on 4 euroa/kuukausi, mutta se on pieni maksu siitä, että jäsenet voivat olla varmoja Myheritageen laittamiensa tietojen pysyvän tallessa.

Kaikki harrastukset maksavat, jos ei ole valmis maksamaan mistään mitään, vaan vaatii toisia ihmisiä jakamaan ilmaiseksi tekemänsä työn hedelmät kaikille tarvitsijoille, niin on parempi olla harrastamatta sukututkimusta.

Kehottaisin teitä epäilijöitä ja itaria ihmisiä miettimään, mitä kaikkea Myheritage antaa vuosimaksunne vastineeksi, kuten esim. tämä Myheritagen toiminto:

Tervetuloa SuperSearch™
Hae miljardeja tietoja MyHeritagesta

Erkki A Tikkanen
14.05.13, 11:22
En vain ymmärrä miksi edes pitäisi käyttää nettipohjaista ohjelmaa. Oletusarvona on aina raha. Lisäksi ne tutkimukset, joihin itse olen törmännyt kyseisissä ohjelmissa, sisältävät niin paljon puutaheinää, että mieluummin kerään itse tietoni ja teen omat ratkaisuni niiden pohjalta.
Aloitteleva tutkija ei yleensä edes pysty erottamaan virheellistä tietoa, vaan jatkaa sitä omissa tutkimuksissaan eteenpäin, ilman kritiikkiä. Näitä tutkimuksia kun netti on pullollaan.

On olemassa lukuisia ohjelmia, jotka pyörivät vain omassa koneessa. Näin on kaikista turvallisinta. Tietoja voi jakaa muillakin tavoilla esim. sukulaisille, jos sukulaisilla on tietokone käytössään.

tkukkonen
14.05.13, 12:10
En vain ymmärrä miksi edes pitäisi käyttää nettipohjaista ohjelmaa. Oletusarvona on aina raha. Lisäksi ne tutkimukset, joihin itse olen törmännyt kyseisissä ohjelmissa, sisältävät niin paljon puutaheinää, että mieluummin kerään itse tietoni ja teen omat ratkaisuni niiden pohjalta.
Aloitteleva tutkija ei yleensä edes pysty erottamaan virheellistä tietoa, vaan jatkaa sitä omissa tutkimuksissaan eteenpäin, ilman kritiikkiä. Näitä tutkimuksia kun netti on pullollaan.
Sisältövirheet eivät ole ohjelman vika. Verkossa toimiva ohjelma nopeuttaa niin oikean kuin kelvollisenkin tiedon leviämistä, jos tiedot on pantu julkisiksi.
On olemassa lukuisia ohjelmia, jotka pyörivät vain omassa koneessa. Näin on kaikista turvallisinta. Tietoja voi jakaa muillakin tavoilla esim. sukulaisille, jos sukulaisilla on tietokone käytössään. Geni, MyHeritage, Geneanet, TNG ym ovat käteviä ja omalla aluellaan käteviä ryhmätyöohjelmia, joilla voi julkaista tietoa kaikillekin, mutta ei ole pakko. Järkevä henkilö tai työryhmä katsoo toki kustannuksiakin. En kyllä ryhtyisi sukuseuran projektiin tms suureen hankkeeseen ilman verkossa toimivaa ohjelmaa.

juhae
14.05.13, 12:41
Myös Wikitreen tiedot löytyvät Myheritagesta.

(saksittu välistä)

Kaikki harrastukset maksavat, jos ei ole valmis maksamaan mistään mitään, vaan vaatii toisia ihmisiä jakamaan ilmaiseksi tekemänsä työn hedelmät kaikille tarvitsijoille, niin on parempi olla harrastamatta sukututkimusta.

Tämänpä takia Myheritagesta ei löydykään niitä tietoja, joihin olen asettanut korotettuja yksityisasetuksia Wikitreessä.

Myheritage osti Genin, ei Geneanetiä.

Palvelujen henkilökohtainen hyödyllisyys määräytyy varmaan pitkälti tarpeen mukaisesti. Itse en ole ainakaan toistaiseksi tarvinnut esim. mainitsemiasi USA:n väestörekisteritietoja, joten sellaista maksaminenkaan ei oikein tunnu mieluisalta. Hyvä kuitenkin jos olet löytänyt itsellesi mieluisimman palvelun ja koet saavasi rahoillesi oivallista vastinetta.

Muuhun en edes viitsi viestissäsi vastata. Hyvää kevättä toivoo osaamaton, epäilevä ja itara Juha. :)

blue-eyed
14.05.13, 14:26
Itse en ole ainakaan toistaiseksi tarvinnut esim. mainitsemiasi USA:n väestörekisteritietoja, joten sellaista maksaminenkaan ei oikein tunnu mieluisalta.

Muuhun en edes viitsi viestissäsi vastata. Hyvää kevättä toivoo osaamaton, epäilevä ja itara Juha. :)


Minäpä viitsin vastata kysymyksellä. Oletko teettänyt itsestäsi DNA-sukututkimuksen, ilmeisesti et, koska et näitä amerikansukulaisten tietoja tarvitse.??

Hyvää kevättä sinullekin toivoo ehkä jo jonkin verran osaava Arla :-) 20 vuotta sukututkimusta harrastaneena antaa jo perustiedot (ehkä) edes siitä, mistä jatkaa.

tkukkonen
14.05.13, 15:48
Olen oikeastaan kyllästynyt tähän Myheritagen parjaamiseen. Miksi kaiken pitää olla ilmaista, ilmaista leipää ei ole, aina joku maksaa.

Te, jotka ette saa pidettyä tietojanne hallinnassanne, niin ette osaa käyttää Myheritagea!
...
Kaikki harrastukset maksavat, jos ei ole valmis maksamaan mistään mitään, vaan vaatii toisia ihmisiä jakamaan ilmaiseksi tekemänsä työn hedelmät kaikille tarvitsijoille, niin on parempi olla harrastamatta sukututkimusta.
Minusta on tahditonta ottaa lausumani tämän vastineen eteen (eikä alkuperäistä kysymystä), kun pyrin vain ulkopuolisen näkökulmasta valottamaan sukututkimuksen alkuvaiheessa oleville eri vaihtoehtoja. En ole pyrkinyt todistamaan kenellekään Genin tai MyHeritagen nykyiselle käyttäjälle, että hän on maksamassa liikaa. Minusta ole syytä todistella säästäjillekään mitään, jos he ovat tyytyväisiä valintaansa.
PS1: Tietoni ovat hallinnassani ja kuluja on kertynyt tuhansia euroja. Olen käyttänyt tai ainakin kunnolla kokeillut kolmea verkkopohjaista ohjelmaa (mm MyHeritage) ja kahta yhden käyttäjän PC:ssä pyörivää ohjelmaa.
PS2: Kyllä peesaamistaipumusta näkyy, eikä se ole mukavaa, mutta miten se tähän aiheeseen enää liittyy? Se ei ole mihinkään ohjelmaan liittyvä ongelma, vaan ihmisen puutteellisuutta, josta ei kannata provosoitua.

Erkki A Tikkanen
14.05.13, 18:38
Sisältövirheet eivät ole ohjelman vika. Verkossa toimiva ohjelma nopeuttaa niin oikean kuin kelvollisenkin tiedon leviämistä, jos tiedot on pantu julkisiksi.

Tässähän se probleema piileekin. Jos tiedot on julkisia, niinkuin ne usein ovat, niiden oikeellisuus on se suurin kysymysmerkki.
En ole itse ohjelmia vastaan, mutta julkisessa käytössä pitäisi olla tarkka tietojen oikeellisuudesta. Nyt on em. ohjelmien julkisissa tiedostoissa niin suuria virhetietoja, että se vie uskottavuutta myös ohjelmiltakin, välillisesti.:cool:

Heikki Koskela
14.05.13, 20:31
Kyllä varmaan kaikki MyHeritagen kaltaisia nettiohjelmia käyttävät käsittävät, että tämän tapaiset maapalloa syleilevät ohjemat ovat puhdasta liiketoimintaa. Ei niitä ole perustettu itse sukututkimusta varten lainkaan. Sukututkimuksen varjolla vain tehdään rankkaa bisnestä.

Ei minulla sitä vastaan mitään suurempaa moitittavaa ole mutta ainakin minä olen päätynyt siihen lopputulokseen, ettei se palvale minun varsinaista sukututkimusta juurikaan.

Meidän lataamiamme tietoja MyHeritage käyttää surutta aivan omiin tarkoituksiinsa. Mutta siihenhän me olemme antaneet luvan. Vaikka itse olen lopettanut aktiivisen Heritagen käytön, tiedän tietojeni seikkailevan Heritagen turvassa seuraavat tuhannen vuotta voimatta asiaa mitenkään estää. Minä vain saanut sitä apua ohjelmalta, jota minä odotin.

Eignatius
14.05.13, 21:02
Monet tuntuvat täällä väheksyvän Geniä ja MyHeritagea lähes olemattoman kokemuksen perusteella. Olen ollut Geni-käyttäjä vuodesta 2007, ja olen sieltä oppinut eurooppalaisesta genealogiasta enemmän kuin mistään muualta. Sukujuttuja käytän myös, sillä paikallinenkin, "oma" tietokanta on hyvä olla olemassa.

blue-eyed
14.05.13, 21:27
Monet tuntuvat täällä väheksyvän Geniä ja MyHeritagea lähes olemattoman kokemuksen perusteella. Olen ollut Geni-käyttäjä vuodesta 2007, ja olen sieltä oppinut eurooppalaisesta genealogiasta enemmän kuin mistään muualta. Sukujuttuja käytän myös, sillä paikallinenkin, "oma" tietokanta on hyvä olla olemassa.

Olet oikeassa, tuskin kukaan oikea sukututkija toimii pelkästää Myheritagen nettiversion varassa, vaikka niiden varsinainen sukututkimussovelluksensa on aivan samanlainen kuin Legacy tai mormoonien ohjelma. Tuolla nettiversiolla pääsee aloittelijakin harrastuksen pariin, vaikka ei sitä pidemmälle sitten harrastaisikaan kuin oman lähipiirinsä tarkasteluun.

Minunkin "oma" tietokantani on Sukujutuilla.

eikkav
23.05.13, 21:03
Olen käyttänyt muutaman vuoden Myheritage ohjelman maksullista versiota ja olen varsin tyytyväinen ohjelmaan. Olen löytänyt sen avulla useita uusia esivanhempia.
Ohjelman vuosimaksu on mielestäni kohtuullinen verrattuna siihen mitä ohjelma tarjoaa. Eihän kukaan voi kuvitella, että ilmaisella ohjelmalla saa kaiken tehtyä.

eijuli
23.05.13, 21:36
Paljonko ohjelman vuosimaksu on ? Ja onko se euroina ? Miten mahtaa maksu tapahtua, jos haluaisi esim. maksaa nettipankissa ? Olen saanut sen käsityksen, että luottotietoja ym. pitää antaa jonnekin, voin olla väärässäkin.Olen käyttänyt muutaman vuoden Myheritage ohjelman maksullista versiota ja olen varsin tyytyväinen ohjelmaan. Olen löytänyt sen avulla useita uusia esivanhempia.
Ohjelman vuosimaksu on mielestäni kohtuullinen verrattuna siihen mitä ohjelma tarjoaa. Eihän kukaan voi kuvitella, että ilmaisella ohjelmalla saa kaiken tehtyä.

JaMaHa
23.05.13, 21:45
Minäkin olen tyytyväinen MyHeritagen maksullisen version käyttäjä. Se on ollut minulla viime syksystä lähtien käytössä ja olen saanut sitä kautta oikein mukavasti potkua omaan sukututkimusharrastukseeni. Myös uusien sukulaisten löytäminen sitä kautta on helpottanut hieman sitä murhetta, kun itse ei enää pääse kirkkoherranvirastoihin tutkimaan. Lisäksi on ollut ilo huomata monen suvun kohdalla, etten olekaan ollut sen ainoa tutkija, vaikka vuosia niin olen luullut.

Tietojen oikeellisuutta tarkastelen sitten sitä mukaan, kuin se on mahdollista. Ainakaan vielä ei ole kovin pahasti pieleen menneitä löytynyt.

Terv. Jaana

eikkav
25.05.13, 14:53
Paljonko ohjelman vuosimaksu on ? Ja onko se euroina ? Miten mahtaa maksu tapahtua, jos haluaisi esim. maksaa nettipankissa ? Olen saanut sen käsityksen, että luottotietoja ym. pitää antaa jonnekin, voin olla väärässäkin.
Premium plus versio (rajoittamaton puun koko ym.) maksaa vähän yli 100 €, olen maksanut luotokortilla mutta muistaakseni oli muitakin vaihtoehtoja.

harrysme
27.05.13, 20:28
Myös uusien sukulaisten löytäminen sitä kautta on helpottanut hieman sitä murhetta, kun itse ei enää pääse kirkkoherranvirastoihin tutkimaan. Lisäksi on ollut ilo huomata monen suvun kohdalla, etten olekaan ollut sen ainoa tutkija, vaikka vuosia niin olen luullut.

Terv. Jaana

Toki sieltä löytyy muitakin saman suvun tutkijoita, enemmän kuitenkin kopioijia. Isäänikin on MyHeritagessa tutkinut muistaakseni 17 henkeä. Osa on saanut tiedon suoraan minulta, osa selvästi tuonut gedcomin Genistä ja uskon loppujenkin olevan epäsuorasti minulta lähtöisin.

Marikki
27.05.13, 20:39
Asetuksissa saa muutettu sen niin ettei kukaan voi kopioida tiedot eikä kuvat MyHeritagessa.

JaMaHa
28.05.13, 14:55
Itse en ole sitä kopiointipalvelua käyttänyt ja minulta mahdollisesti kopioidessa saa vain niukasti tietoja. Kysymällä annan lisää, jos on tarvetta. Näin tuoreena MyHeritagen palvelun käyttäjänä otan kaiken toiminnan varovaisena vastaan, rauhassa tutustuen. Maksettua tuli PayPalin kautta.

Terv. Jaana

Erkki A Tikkanen
20.09.13, 21:27
Jos aiotte julkaista joskus sukukirjan niiden tietojen mukaan, jotka olette tallentaneet Geni- tai MyHeritage-ohjelmiin, olettehan tutustuneet ohjelmien ohjeisiin ja tietojenne julkaisumahdollisuuksiin.

Tästä pieni keskustelu toisaalla:

http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=28750&highlight=geni+myheritage

JuhaKanto
30.09.13, 22:58
Käytän itse MyHeritagea ja minusta sen tehokkuus sukupuun täydennyksessä on loistava. Smartmatch osumien siirto toisista puista vaatii Premium lisenssin mutta se maksaa muutaman kympin. Tuskin se on kenellekkään kynnyskysymys. Itse aloitin n. 8kk sitten noin 50 esivanhemman puulla ja nyt heitä on yli 600 ulottuen useissa haaroissa 16 sukupolven päähän vuoteen 1450-1500. En tiedä kuinka paljon pidemmälle ylipäätään on mahdollista Suomen suvuissa päästä. Ainoa heikkous on siirrettyjen tietojen validointi. Jos jollain on esim. päivämäätieto väärin, se on hetkessä kaikilla väärin. Itse tarkistelen tietoja mm. Hiskillä ja syntyneiden ja kastettujen kirjoista. Niistä tiedot löytää nopeammin jos on päivämääristä jotain osviittaa.