PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : TerhiA poissa


Juha
25.04.13, 18:08
Omaisilta saamamme tiedon mukaan tälläkin forumilla aktiivisena keskustelijana ja ennen kaikkea pyyteettömästi aina apua antaneena sukututkijana ansioitunut Terhi Arpalahti on menehtynyt tämän kuun alkupuolella.


Suku Forumin ylläpito muistaa lämmöllä erinomaista sukututkijaa ja avuliasta vanhojen käsialojen erikoistuntijaa. Suomalainen sukututkimus menetti Terhissä erittäin paljon. Kaipaamme sinua suuresti Terhi.



Suomen Sukututkimusseura
Suku Forumin ylläpidon puolesta
Juha Vuorela

Kimmo Kemppainen
25.04.13, 19:08
Olipa järkyttävä uutinen. Sain Terhiltä viestin vain vähän aikaisemmin. Otan sydämestäni osaa omaisten suruun.
Kimmo Kemppainen

Tuiju Olsio
25.04.13, 20:53
Yllättävä, niin surullinen viesti. Minulla oli ilo oppia Terhi henkilökohtaisesti tuntemaan, tapasimme muutaman kerran Kansallisarkistossa, jossa hän minuakin opasti ja auttoi. Terhi on minulle 5. serkku, jonka tulimme huomaamaan myöhemmin tutkimusten edetessä. Lämmin osanottoni läheisten suruun.

Movitz
26.04.13, 06:22
Syvä osanottoni. Sukututkijoiden verkkoyhteisö jää suuresti kaipaamaan uutteraa, sydämellistä kanssatutkijaa, pyyteetöntä tietopankkia ja terävää kriitikkoa. Olemme menettäneet ensiluokkaisen sukututkijan, jota sopii muistella suurella lämmöllä. Kiitos TerhiA:lle kuluneista vuosista.

Jens

Matti Lund
26.04.13, 11:12
Tällainen suru-uutinen tyrmistyttää täysin ja se palaa mieleen pitkään yhä uudelleen.

Osanotto omaisten suruun on tietysti päällimmäisenä mielessä, minkä haluan ensin lausua.

Varmasti koko harrastajayhteisössämme on kaikilla niillä, joilla on ollut jonkinlaista mielipiteenvaihtoa Terhin kanssa, yhtä aikaa suuri kiitollisuus ja menetyksen tunne.

Tämä on tutkijayhteisöllemme suuri menetys, sillä Terhi oli aivan poikkeuksellinen kyky suurta huolellisuutta ja tarkkuutta vaativien tekstinlukuongelmien ratkaisussa. Hänen tarkkanäköisyytensä oli aivan ilmiömäinen. Se oli varmuudessaan ja luotettavuudessaan ainutkertainen. Siinä missä me monet olimme aivan sokeita, hän näki aina jotain selvästi. Uskon, että hänen kyvyssään oli jonkinlainen synnynnäinen armolahja, joka heijastui varmaan muussakin suhteessa hänen läheisilleen. Mutta ehkä niille hänen läheisistään, jotka eivät ole tässä harrastuksessa olleet mitenkään mukana, hänen kykynsä poikkeuksellisuus ei ollut selvillä. Sen haluan heille tässä ja nyt vakuuttaa.

Matti Lund

khanhisalo
26.04.13, 15:44
Omaisilta saamamme tiedon mukaan tälläkin forumilla aktiivisena keskustelijana ja ennen kaikkea pyyteettömästi aina apua antaneena sukututkijana ansioitunut Terhi Arpalahti on menehtynyt tämän kuun alkupuolella.


Suku Forumin ylläpito muistaa lämmöllä erinomaista sukututkijaa ja avuliasta vanhojen käsialojen erikoistuntijaa. Suomalainen sukututkimus menetti Terhissä erittäin paljon. Kaipaamme sinua suuresti Terhi.



Suomen Sukututkimusseura
Suku Forumin ylläpidon puolesta
Juha Vuorela

Todella pysäyttävä uutinen, lämmin osanottoni omaisille. Minä sain monta kertaa häneltä apuja, mm. Kunelius juurieni selvittelyssä hän jaksoi opastaa minua silloinkin kun olin pahasti "hukassa".

Keijo H