PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mouhijärven Kerimannista Pomarkkuun?


Tuija Perkiökangas
13.04.13, 11:00
Olen saanut tietooni, että Raimo Harjun tutkimuksen mukaan Pehr Eriksson Isotalon puoliso Pomarkun Honkakoskella oli Maria Henricsdotter s. 1.8.1761 ja heidät olisi vihitty 1781. Maria Henricsdotter olisi syntyjään Keriman Mouhijärveltä.
Katselin Mouhijärven rippikirjoja (löysin Hiskin avulla Marian vanhemmat tosiaankin Kerimannista), mutta niissä ei ollutkaan Mariaa s. 1761 mutta Hiskistä löysin v. 1762 kuolleen Maria Henrikintytär Kerimanin (kuollut 5 kuukauden ikäisenä) joten sopisi tuohon syntymäaikaan, ja näin ollen Maria Henrikintytär Keriman s. 1761-k. 1762.
Missä mättää? Voiko joku selittää, esim. onko Raimo Harju paikalla?
Ter Tuija Perkiökangas

raimoensio
14.04.13, 01:16
Hei

Olen kirjoittanut:

710. Maria Heikintytär 17610801 (Mouhijärvi); Honkakosken Isontalon talollisen vaimo s 77; ISÄ: todennäk. Hyynilän Kerimannin Heikki Matinpoika; ÄITI: tällöin Maria Tuomaantytär; PSO: 1781 Pekka Erkinpoika 17590625 Isotalo

Siis en väittänyt sitä varmaksi. Olin siis väärässä. Jään odottamaan, että joku kertoo mistä Maria oli kotoisin

Tuija Perkiökangas
14.04.13, 20:32
Kiitos. Sain tiedon Facebookin sukututkimusryhmän keskustelusta, siinä oli tuo sana "todennäköisesti" jäänyt pois. Minua kiinnostaa Mouhijärven Keriman, koska esiäitini on talon tyttäriä, ei niinkään Maria Henricsdotter.
Kiitos korjauksestasi.
Yst terv Tuija Perkiökangas