PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Olen aloittelija, tarvitsen apuanne


Maalarityttö
25.03.08, 21:44
Hei, olen kiinnostunut äitini äidin suvun historiasta, koska mummuni kertoi ennen kuolemaansa minulle tärkeän sukuyhteyden. Mistä voisin selvittää? Mummu syntyi 1.12.1891 Kajaanissa ja se henkilö, josta olen kiinnostunut 23.9.1865 Lapinlahdella. Voisiko joku auttaa? Asun espoossa. kiitos.:)

Juha
25.03.08, 23:17
Jos pääset käymään Helsingissä sijaitsevassa Kansallisarkistossa - aivan Suurkirkon takana - pääset helpoimmalla.

Sieltä löydät kysymiesi paikkakuntien kastettujen luetteloita mikrofilmeillä tai mikrokorteilla. Henkilökunta opastaa sinut alkuun.

Lue myös sivulta www.genealogia.fi vasemmasta laidasta löytyvän "Aloita sukututkimus" linkin takaa löytyvä teksti.

Maalarityttö
25.03.08, 23:27
Kiitos Juha, olen etulyöntiasemassa Kansallisarkistoon nähden, koska asun pääkaupunkiseudulla. Hienoa. Vanhoja papereita ei ole ja molemmat vanhempani ovat kuolleet, joten ei ole ketään keltä kysyä historiastani. Kiitos, että vastasit. Jännää, miten käy...Laitan tänne tietoa, mitä arkistot paljastavat.