PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Matts Olofsson Vuoti n. 1734-1819 Simo


merpukka1979
04.04.13, 21:19
Hei!

Onko kenelläkään sukutauluissaan Matti Olavinpoika Vuotia?

Ensimmäisen kerran kohtaan hänet vihityissä: http://hiski.genealogia.fi/hiski?fi+t7272618

Olisi ollut renkinä Simonkylässä. Olen etsiskellyt häntä rippikirjoista vuosilta 1763-1769 (tästä eteenpäin: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=1621&pnum=70). Vielä kuitenkin tuloksetta.

Hän tuli vävyksi Lammassaaren taloon 1765. Matti kuoli 20.1.1819.

T: Kyselvä Mervi

Juhani Mäkitalo
05.04.13, 23:28
Vasta tätä kyselin täällä joku aika sitten, lukijoita taisi olla yli
100 ei yhtään asiaa eteenpäinvievää vastausta. Viestit katosivat ilm. avaruuteen, kun Forumissa oli joku häiriö.
Vuoti on alatorniolainen nimi Yliraumon kylästä ja sieltä löytyy
sopivanikäinen isäkandidaatti Olof Erson Docktare eli Vuoti (1700 - 1770),
mutta ei löydy poika Mattia hänelle.
Taisi olla viimeinen veikkailu siinä minun viestiketjussani, että Matti olisi
Ollin avioton poika, Ollilla kun oli vähän sellaisiakin taipumuksia.

JM

merpukka1979
06.04.13, 00:14
Terve!

Itse löysin Matin vasta muutama päivä sitten... :) Harmitus vain, kun pääsi häviämään niin paljon hyvää tietoa!!

T: Mervi

Juhani Mäkitalo
06.04.13, 16:00
Jos jälkipolvet kiinnostaa, niin Rovaniemen kirjastosta löytyy teos

Onni Ylimaunu: Matti Lammassaaren suku s. 1774 Simo

Ylimaunulla ei ole vastausta kysymykseen mistä Matti Vuoti tuli.
Ihmettelen tässä miksi kirjaa ei näytä löytyvän Tornion kirjastosta,
siellä on kyllä hänen muut sukukirjansa.

Juhani Mäkitalo - Tornio

merpukka1979
06.04.13, 18:04
Kyseisen tutkimuksen omistankin.... jälkipolvea kun olen. Isäni osti tutkimuksen silloin aikanaan.

Suvustani löytyy toinenkin Matts Vuoti. Hänet löytää Rovaniemltä wuotin talosta ainakin 1720-luvulla ja hänen poikansa Anders (1693-1731) alkoi käyttämään sukunimeä Vuotikka...

Olen tietysti pohtinut Vuotien sukulaisuuttakin, mutta en itse ole vielä löytänyt linkkiä Simon ja Rovaniemen väliltä.... paitsi tietysti itseni ;)

T: Mervi