PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Särki - Särkioja Jyväskylän mlk:sta


PirkkoT
14.03.08, 11:34
Hei,

onko kellään tietoja Jyväskylän mlk:n Puuppolassa asuneista Särki- tai Särkioja -nimisistä?

Esim. Wiktor Aroninpoika Särki, elänyt 1800-luvulla.

Hiskin avulla en löytänyt hänelle syntymäaikaa.

leopp
28.04.08, 20:09
Syntymä ei ole mahdollisesti tallennettu hiskiin ja voisi mielestäni olla 8.3.1851. Hiskistä puuttuu vuodet 1851-1852. Vuodet löytyy digiarkistosta alkuperäisistä kirjoista kuvattuna. http://www.sukuhistoria.fi

Niina Ranni
16.05.08, 21:43
Hei vaan!
Omista esivanhemmistani löytyy Särki niminen, nimittäin Anna-Leena Särki s.12.7.1853,jonka nimi on muutettu v.1884 Särkiahoksi.
Hän löytyy Hiskistä muistaakseni Anna Lena Aronintr Mattsson nimellä,syntymäpaikka Puuppola,Hytölä Särkiaho.HÄn oli isoäitini isoäiti.
Olisiko tästä tiedosta apua..?

PirkkoT
17.05.08, 10:02
Kiitos!

Huomaan tuosta, että samoja sukuja on tutkittu.

Olen pikkasen tuota Särki-sukua katsellut, kun mieheni on heidän jälkeläisiään. Vähään aikaan en ole nyt ehtinyt tuota puolta tutkia, kun enemmän olen keskittynyt omiin esivanhempiini. Ajattelin joskus myöhemmin paneutua paremmin tuohon miehen sukuun.

Kävi vielä niin onnettomasti, että hukkasin ilmeisesti muuton yhteydessä kaiken sen, mitä olin Särki / Särkiojista setvinyt.

Mutta muistinvaraisesti voin siis sanoa, että tuo Anna Leena on myöskin mieheni sukua.

- Pirkko

PirkkoT
17.05.08, 10:04
Syntymä ei ole mahdollisesti tallennettu hiskiin ja voisi mielestäni olla 8.3.1851. Hiskistä puuttuu vuodet 1851-1852. Vuodet löytyy digiarkistosta alkuperäisistä kirjoista kuvattuna. http://www.sukuhistoria.fi


Kiitos, tuo on todellakin varmaan sama Viktor, jota hain.

:)


- Pirkko

PirkkoT
17.05.08, 10:07
Hei vaan!
Omista esivanhemmistani löytyy Särki niminen, nimittäin Anna-Leena Särki s.12.7.1853,jonka nimi on muutettu v.1884 Särkiahoksi.
Hän löytyy Hiskistä muistaakseni Anna Lena Aronintr Mattsson nimellä,syntymäpaikka Puuppola,Hytölä Särkiaho.HÄn oli isoäitini isoäiti.
Olisiko tästä tiedosta apua..?


Ihan uteliaisuudesta kysyn: onko sinulla nykyisin eläviä Särkioja-nimisiä sukulaisia?


- Pirkko

Niina Ranni
18.05.08, 21:35
Hei vaan!
Ei tietääkseni ole!!