PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Margareta Maydellin esivanhempia


Mariasparf
09.03.08, 16:19
Seurasin keskustelua " Kuinka kauas ajassa ..." ja löysin pariskunnan jonka lapsesta kyselisin.
Hans von Tiesenhausen , Maasäätiön vasalli Kongota urkundi 1486-1525
+ Dortye
Lapset:
1. Brun von Tiesenhausen
2. Anna von Tiesenhausen

Avioitukohan tämä Anna von Tiesenhausen Johan Borch von der Borgin kanssa ? Ja edelleen tyttärensä Kynna + Henrik II Rehbinderin kanssa jne. jatkuen mm. Bernhard Rehbinderiin s.1639 k.1703 Vehmaa + Elisabet Munck Af Fulkilaan s.1643 Tukholma k. 1699 Vehmaa. Vuosilukuja puuttuu ja nimiä olen jossain määrin löytänyt eri sukututkimuksista netissä . Kuuluneeko Anna ko. perheeseen vai minne?
Mariasparf

Ossian
09.03.08, 21:43
Seurasin keskustelua " Kuinka kauas ajassa ..." ja löysin pariskunnan jonka lapsesta kyselisin.
Hans von Tiesenhausen , Maasäätiön vasalli Kongota urkundi 1486-1525
+ Dortye
Lapset:
1. Brun von Tiesenhausen
2. Anna von Tiesenhausen

Avioitukohan tämä Anna von Tiesenhausen Johan Borch von der Borgin kanssa ? Ja edelleen tyttärensä Kynna + Henrik II Rehbinderin kanssa jne. jatkuen mm. Bernhard Rehbinderiin s.1639 k.1703 Vehmaa + Elisabet Munck Af Fulkilaan s.1643 Tukholma k. 1699 Vehmaa. Vuosilukuja puuttuu ja nimiä olen jossain määrin löytänyt eri sukututkimuksista netissä . Kuuluneeko Anna ko. perheeseen vai minne?
Mariasparf

Hei,

Lienenköhän minä nyt oikea henkilö vastaamaankaan, no, vastaan kuitenkin, koska minullakin tyo perhe näkyy olevan. Allaolevan mukaan tuo Anna Tiesenhausen ei ole etsimäsi:
Minulla on joitakin vuosia sitten otettuja kopioita ja yritän joutaa katselemaan jos niistä löytyisi etsimääsi. Huomasin juuri, että tietokannassani on myöskin tuo "Sinun Annasi", mutta ilman vanhempia.

Terveisin
Ossian Mesterton

I Hans von Tiesenhausen
Maasäätiön Vasalli. Kongota (Kongetal). urkundl. 1486-1525, 1528 tot, auf Kongota und Korast.(*1).
Puoliso:
Dortye
Lapset:
1. Brun von Tiesenhausen. Tauluun 2
2. Anna von Tiesenhausen. Tauluun 3

Taulu 2 (taulusta 1)

II Brun von Tiesenhausen
urkundl. 1528-1558, auf Kongota und Korast.(*2).
Puoliso:
Anna von Brackel
Puolison vanhempia: (i) Jürgen Brackel. (ä) N.N. Rosen a.d.H. Hochrosen.
Lapset:
1. Diedrich von Tiesenhausen, k. Reval?. auf Kongota, auf Koskullshof und Stumpen (seit 20.10.1598), Livland.(*2).
Puoliso:
Dorothea von Koskull
Puolison vanhempia: (i) Reinhold Koskull. (ä) Anna Ungern?.

Taulu 3 (taulusta 1)

II Anna von Tiesenhausen
(*3).
Puoliso:
Johan von Rosen
Maasäätiön Vasalli. Hochrosen.(*4).
Puolison vanhempia: (i) Kersten Rosen, Stiftsrat von Treyden s. 1458/59 k. 1535. (ii) Jürgen Rosen k. 1474. (ä) Elisabeth Ungern. (äi) Reinhold Ungern k. 1490.
Lapset:
1. Katharina von Rosen. , Hochrosen.
Puoliso:
Jürgen von Krüdener
k. 1559.
Puolison vanhempia: (i) Tönnis 2. Krüdener. (ii) Friedrich Krudener. (ä) Gertrud Krudener. (äi) Otto Krudener.



LÄHDELUETTELO

1. (GHdA 27, Freiherren A IV, p. 445; Priha s. 13 ja 263)
2. (GHdA 27, Freiherren A IV, p. 445)
3. (GHdA 27, Freiherren A IV, p.446; Priha s 14 ja 259).
4. (Priha s. 14 ja 259)

Mariasparf
10.03.08, 08:26
Kiitos Ossian!
Muistinvaraisesti voisin kuvitella antamasi ketjun jossain kohdin palaavan hakemaani kohteeseen. Ainakin nuo samat nimet siellä jatkuvasti kiertävät. Siihen aikaan puut ovat olleet tosi tiiviitä !
Mutta se tieto on ollut ensin jonkun kaivettava esiin.
Eli - kiitos sinulle ja muillekin rohkeille jotka olette näitä sukututkimuksianne julkaisseet netissä. Minultakin olisi ikuisesti jäänyt löytymättä esipolvia " Hiskin ulkopuoliselta ajalta" ( ja sekin on niin ja näin). Aika usein olen palaillut tutkimukseesi varmistelemaan linkkejä.
Nyt sitten töihin!

Mariasparf

Jukka Ajo
08.08.11, 20:58
Hei,

Lienenköhän minä nyt oikea henkilö vastaamaankaan, no, vastaan kuitenkin, koska minullakin tyo perhe näkyy olevan. Allaolevan mukaan tuo Anna Tiesenhausen ei ole etsimäsi:
Minulla on joitakin vuosia sitten otettuja kopioita ja yritän joutaa katselemaan jos niistä löytyisi etsimääsi. Huomasin juuri, että tietokannassani on myöskin tuo "Sinun Annasi", mutta ilman vanhempia.

Terveisin
Ossian Mesterton

I Hans von Tiesenhausen
Maasäätiön Vasalli. Kongota (Kongetal). urkundl. 1486-1525, 1528 tot, auf Kongota und Korast.(*1).
Puoliso:
Dortye
Lapset:
1. Brun von Tiesenhausen. Tauluun 2
2. Anna von Tiesenhausen. Tauluun 3

Taulu 2 (taulusta 1)

II Brun von Tiesenhausen
urkundl. 1528-1558, auf Kongota und Korast.(*2).
Puoliso:
Anna von Brackel
Puolison vanhempia: (i) Jürgen Brackel. (ä) N.N. Rosen a.d.H. Hochrosen.
Lapset:
1. Diedrich von Tiesenhausen, k. Reval?. auf Kongota, auf Koskullshof und Stumpen (seit 20.10.1598), Livland.(*2).
Puoliso:
Dorothea von Koskull
Puolison vanhempia: (i) Reinhold Koskull. (ä) Anna Ungern?.

Taulu 3 (taulusta 1)

II Anna von Tiesenhausen
(*3).
Puoliso:
Johan von Rosen
Maasäätiön Vasalli. Hochrosen.(*4).
Puolison vanhempia: (i) Kersten Rosen, Stiftsrat von Treyden s. 1458/59 k. 1535. (ii) Jürgen Rosen k. 1474. (ä) Elisabeth Ungern. (äi) Reinhold Ungern k. 1490.
Lapset:
1. Katharina von Rosen. , Hochrosen.
Puoliso:
Jürgen von Krüdener
k. 1559.
Puolison vanhempia: (i) Tönnis 2. Krüdener. (ii) Friedrich Krudener. (ä) Gertrud Krudener. (äi) Otto Krudener.



LÄHDELUETTELO

1. (GHdA 27, Freiherren A IV, p. 445; Priha s. 13 ja 263)
2. (GHdA 27, Freiherren A IV, p. 445)
3. (GHdA 27, Freiherren A IV, p.446; Priha s 14 ja 259).
4. (Priha s. 14 ja 259)



Heippa, olen haeskellut tuon Johan von Borchin ja vaimonsa Anna Tiesenhauenin taustoja, onkohan heistä tietoja t Jukka Ajo

Ossian
08.08.11, 22:12
Heippa, olen haeskellut tuon Johan von Borchin ja vaimonsa Anna Tiesenhauenin taustoja, onkohan heistä tietoja t Jukka Ajo

Hei,

Olen joskus kopioinut itselleni Tiesenhausen-tiedot seuraavista teoksista:

Genealogisches Handbuch des Adels. Freiherrliche Häuser A Band IV. ja
Genealogisches Handbuch der Baltischen Ritterschaften, Teil Estland. Band I.
Tuo alimmainen onkin jo luettavissa netissä. (http://daten.digitale-sammlungen.de/~db/bsb00000600/images/index.html?seite=408&pdfseitex=)

En ole löytänyt etsimääsi pariskuntaa kummastakaan teoksesta. Sinun kannattaa
kuitenkin lukea tuon alimmaisen teoksen Anmerkungen-kohdat huolellisesti lävitse.
Minä en sitä ehdi juuri nyt tekemään.
________________
Ystävällisesti
Ossian Mesterton (http://www.mesterton.net)
of that (http://www.mesterton.net/kolmensuora.htm) Ilk

Opeteltavat taidot opitaan tekemällä,
kuten rakentajaksi tullaan rakentamalla
ja kitharistiksi kitharaa soittamalla.
-Aristoteles-

Jukka Ajo
09.08.11, 11:17
Kiitos Ossi, ko dokumentti lisää haasteita:-)

Mariasparf
09.08.11, 11:43
Palaan joukkoon saatuani kaatuneen oman koneeni kuntoon !

Hyvää kesää teille!

Mariasparf

Timo W
09.08.11, 13:06
http://www.dirkpeters.net/ahnenliste/ahnentafel-5-2/ahnentafel-10-29/ahnentafel-15-284



Vilhelm Rehbinder (översiktstab. 1), arvherre till Lassen i Alt-Lassens socken, Lassenbeck i Lautzens socken och Brunnen i Czerwonka socken, alla i Semgallen (Kurland), vilka förfadern Gert Rehbinder, som levde 1404, erhållit i förläning. Gift med Anna von Meppen.
Barn:
Henrik Rehbinder, arvherre till Lassen, Lassenbeck och Brunnen samt herre till Wagenküll och Löweküll i Helmets socken, Livland, vilket Löweküll han ägde 1560. Ryttmästare. Dödad 1603-03-03 i envig av Otto von Krummess, som för detta dråp erhöll fri lejd. Gift med Kynna von der Borch, dotter av Johan von der Borch och Anna von Tiesenhausen.


http://www.adelsvapen.com/genealogi/Rehbinder_nr_77

Timo W
09.08.11, 13:50
http://daten.digitale-sammlungen.de/~db/bsb00000600/images/index.html?seite=203&fip=193.174.98.30


Maydell-Suku.

http://daten.digitale-sammlungen.de/~db/bsb00000558/images/index.html?seite=618&pdfseitex=

http://daten.digitale-sammlungen.de/~db/bsb00000602/images/index.html?seite=555&fip=193.174.98.30

Jukka Ajo
09.08.11, 15:02
Borch /Tiesenhausen pariskunta näyttää olevan hankalampi löytää?