PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Háger | Anna Greta Annarsd Háger f.1801.


lissi
09.03.08, 15:05
Hei!

Jeg la visst mitt første innlegg på feil forum, og forsøker her istedet.
Min oldemor Isabella Pehrsdtr Purainen ble født i 1844 av Pehr Arons. Purainen f. i 1812 og Anna Greta Annarsdtr Háger f. i 1801. Vi er ikke helt sikker på hva det står på henne, men vi tror det er riktig navn. Vi finner dem her:
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/ylitornio/rippikirja_1840-1846_ik188-189/205.htm
Pehr Arons Purainen er fra Narki.
Barna vet vi ikke hvor er født. Isac er uektefødt i 1831 av Anna Greta.
Vi finner også ei Anna Nilsd Háger som er gift med Olof Olofss.Kangas.
Kan denne Anna Nilsdtr være mor til Anna Greta?
Jeg tror Anna Greta døde i 1864, og Pehr Purainen før det. Min oldemor flytter til Sør-Varanger og gifter seg med Abrham Henricksen Rantatalo.
Hvis noen vet noe eller finner ut noe om denne familien vil vi bli glade. Det er ikke enkelt for en norskspråkelig å lete i finske kirkebøker.

Mvh Lisbeth Randa

Juhani Mäkitalo
11.03.08, 03:58
Hej, jag tror det är icke det bästa forum dethär, kanske svenska anbytar-
forum (Rötter) vore bättre. Men litet kan jag hjälpa dig.

Per Arons Purainens föräldrar hittar du i Ylitornio förhörsbok 1833 s. 52.
Alla uppgifter före 1815 gällande Purainen skall du söka i Övertorneå böcker. Antingen på pastorsexpedtion där eller Demografiska databas i
Haparanda, Storgatan 69.

Anna Greta Annasdr. Häger f. 11.2.1801 Nuotioranta i Hietaniemi, som efter 1815 hör till Ylitornio.
Hennes föräldrar Hindrik Hindrikson Yrjänä och Anna Nilsdr. Häger - ett
oäkta barn.
Anna Gr. vigdes 30.4.1837 i Hietaniemi svenska sidan.

Hietaniemi födda , vigda och döda hittar du med adr:
www.genealogi.se/hietafb2.htm (http://www.genealogi.se/hietafb2.htm) Övertorneå böcker finns inte i nätet,
vad jag vet.

Juhani Mäkitalo - Torneå

lissi
11.03.08, 08:17
Hei!

Tusen takk skal du ha. Du har allerede hjulpet meg langt på vei?:)

Mvh Lisbeth Randa