PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Esittäytyminen


Alant
27.02.08, 15:37
Olen Aimo Lantta maanviljelijä Valkealan Tuohikotista. Olen aina ollut kiinnostunut esivanhemmista, ketä he ovat ja mistä tulevat. Juuretohjelmalla olen tallentanut jonkinverran tietoja. Nyt lähinnä haen tietoja Virolahden, Kattilaisten Kormuista. Tämännnimisten henkilöiden kuin, Henrik ja Mikko Eliaanpoikien, Kormu, vaiheista ennen Virolahteen tuloa. Henrik on kuollut 76 vuotiaana 1806 ja Mikko 60v. 1790 hiskin mukaan, olisikohan kaksoset. Virolahden historian mukaan Kattilaisten Kormuille löytyy "sukulaisia" Lopelta. Onkohan mahdollista saada n.vuonna 1730 syntyneiden syntymäpaikkaa. Jospa jollakin olisi vaikka jotain vihiä asiasta. Jään mielenkiinnolla odottelemaan. Terveisin Aimo Lantta

MinnaMaarit
05.03.14, 23:28
Hei! En osaa vastata kysymykseesi, mutta samaa tietoa kaipaisin. Isoäitini oli syntyjään Kattilaisten Kormuja ja olen ilmeisesti samaa sukua siis kanssasi. Isäni Seppo Saikkonen (hänen edesmennyt äitinsä Linne Hellin Saikkonen, entinen Niemelä, ) on Eeva Uutelan pikkuserkku ja ymmärsin isäni kertoman perusteella Eevan menneen naimisiin Lantun kanssa, joka muutti naimisiin mentyään Tuohikottiin. Ovatko he vanhempasi? Henrik "Heikki" Kormu ja Mikko Kormu olivat veljeksiä, mutta heidän syntymäaikansa ovat noin 1730 ja varmaa tietoa heidän syntymäajankohdasta ei minulla ole eli he voivat olla veljeksiä ja/tai kaksosiakin. Heidän sisaruksiaan muutti heidän lisäkseen Kattilaisten Kormuun myös kaksi muuta sisarusta. Minulla ei ole tietoa miksi lapset muuttivat, mutta äidistä tai isästä ei ole tietoa lainkaan. Isän nimi Elias on tiedossa, mutta äidin nimeä en tiedä, enkä kummankaan silloista olinpaikkaa / historiaa. Mikäli jollain on enemmän tietoa mistä Heikki Kormun tai Mikko Kormun vanhemmat olivat tai keitä he olivat, niin olisin tästä tiedosta myös kiinnostunut.

liisa.ahonen
07.03.14, 17:36
Hei

Molempien veljesten vaimot ovat Vehkalahdelta ja Vappu-sisar muutti Haminaan. Ehkä etsisin siltä suunnalta.
Oletteko Kymenlaakson sukututkimusryhmissä kyselleet, Yahoossa tai FB:ssä?