PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Humalainen, Gustason | Orismala, Ylistaro | Urho s. 01.07.1884 (Kauhajoki),isä Matti


Aki Pitkäkoski
29.06.07, 09:41
Jennifer Trask-Ripley, Florida, USA, on etsinyt suomalaisia sukujuuriaan.

Saamieni tietojen mukaan hänen äitinsä isä oli Urho (Arthur) Gustason, s. 01.07.1884 Kauhajoella ja tämän isä oli Matti Gustason (Kustaanpoika) Humalainen s. 1847 Orismala, k. 20.03.1915 Fairport, Ohio.

LISÄYS: Suomesta saamieni tietojen mukaan, Urho olisi syntynyt Ylistaron Isokylän Humalaisissa (nro 5).
(Oheisessa liitteessä tätä tietoa ei ole)

Ohessa liitteenä Jenniferin eteläpohjalaisia esipolvia niiden tietojen mukaan, mitä nyt on saatavissa. (urhon_esipolvia.txt)


Paikkakunnat ovat lähinnä: Isokyrö, Teuva ja Ylistaro.

Jennifer on tulossa Suomeen miehensä Peten kanssa heinäkuussa. Hän on jo löytänyt joitain "serkkujaan" ja toivoisi vielä löytävänsä muitakin.

Jennifer ja Pete majoittuvat Seinäjoelle 9.-13.7.2007 ja kohteena ovat 10.-12.7. Isokyrö (erityisesti Orismala), Teuva ja mahdollisesti Ylistaro ja Kauhajoki.

Em. tiedostossa on mukana Jenniferin sähköpostiosoite, johon voi ottaa englanniksi yhteyttä. Tieto kulkee myös allekirjoittaneen kautta.

terv.
--aki--
aki*iki.fi

Erkki Arontaus
18.07.07, 21:39
Eikö Jennifer tiedä mitään sukunimiä Teuvalta? Ilman niitä on mahdotonta päästä alkuun. Minun sekä äidin- että isänpuolen sukulinjat ovat Teuvalta aina 1500-luvun lopulta alkaen. Jos kysymys on Urhon jälkeläisistä, saattaisin ehkä tietää jotakin jos ovat muuttaneet Teuvalle esim. 1940-luvun jälkeen. Isäni oli syntynyt suunnilleen samaan aikaan Urhon kanssa.
Olisi mukava kuulla mitä sukuja on kysymyksessä.

Aki Pitkäkoski
18.07.07, 22:00
Eikö Jennifer tiedä mitään sukunimiä Teuvalta? Ilman niitä on mahdotonta päästä alkuun. Minun sekä äidin- että isänpuolen sukulinjat ovat Teuvalta aina 1500-luvun lopulta alkaen. Jos kysymys on Urhon jälkeläisistä, saattaisin ehkä tietää jotakin jos ovat muuttaneet Teuvalle esim. 1940-luvun jälkeen. Isäni oli syntynyt suunnilleen samaan aikaan Urhon kanssa.
Olisi mukava kuulla mitä sukuja on kysymyksessä.

Viestissäni olleessa liitetiedostossa (urhon_esipolvia.txt (http://suku.genealogia.fi/attachment.php?attachmentid=53&d=1183102822)) on mainittu Teuvaan 1860-luvulle saakka kuuluneet Kesti (Gesti), Hannula ja Mylläri. Suku on Teuvan osalta pyörinyt lähinnä Järvenpään kylässä, joka nykyään kuuluu Jurvaan. Jennifer kävi Teuvalla viime viikolla, joten lienee jotain jäänyt mukaan matkalta. Hän kirjoittaa lähinnä Finngen-listalla.

Urho muutti 1892 äitinsä mukana Ylistarosta Amerikkaan.

Liitetiedostossa on Jenniferin sähköpostiosoite.

--aki--

Elviira
27.07.07, 08:09
Hei! Harmi kun vasta nyt kirjauduin tähän Forumiin. Minulla on Urhon perhe ja esipolvia äidin puolelta tiedossa. Tiedot loppuu siihen kun perhe muutti Amerikkaan. Urhon äiti os. Hannula kuuluu Jurvan Mänty-sukuun jota olemme keränneet uutta sukukirjaa varten. Minä vaan en hallitse englanninkieltä.
Terv. Elviira