PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Esittäytyminen


Haukkari
13.02.08, 07:04
Olen Tarja Sylve ja muutaman vuoden harrastanut sukututkimusta. Sain alkua yhdeltä sukulaiselta ja siitäkös se innostus alkoi. Paljon on vielä tekemättä. Tutkin isäni ja äitini sukua Alastarolta ja Loimaalta. Sieltä äitini puolelta sukua ovat Höijer, Lehtinen ja Kylmämetsä jne. Isäni on kotoisin Alastarolta. Sieltä tutkin Perälä, Mäkelä, (Jokioisilla myös Rimmi) sekä haaraa Winterbeck Somerniemestä (lasinpuhaltajia) Paljon vielä apuakin tarvitsisin kun ei ole oikeen hallussa kirkonkirjoista etsiminen. Jos joku sukulaiseksi tunnistautuu niin otapa yhteyttä.

Nina
13.02.08, 19:15
Mikä haaraa Winterbäckejä on tutkittavanasi? Minun kytkyni on Gabriel W:n I puoliso Ulrika Sofia Lindström.

Haukkari
14.02.08, 16:15
Maja Stina WB s.30.5.1830 on isäni äidin isän äiti, Ja hänen isänsä taas Carl Johansson WB s.14.9.1807 ja hänen vanhempansa taas Johan WB s.18.6.1772 ja Eva Johansdotter Lamström. Tästä Johanin vanhemmista taas tullan mm. Jöns WB:hen joka syntynyt 22,8,1713. Eli aika kaukaa haettua, oliko edes mikään nimi tuttu ? Tällä Johanilla on veli Georgius jolla vaimona joku Ulrica, olisiko sinun. Vähän sekava selostus tästä tuli.:confused:

Haukkari
14.02.08, 16:44
Korjaus edelliseen ; Jöns Winterbäckillä ja Anna Lamströmillä lapset mm Georgius s.3.4.1763 (sinun haarasi) ja Johan s,18.6.1772 josta tullaan minun sukuuni. Ovat siis veljeksiä. Jönsillä oli 8 kpl muitakin lapsia mutta tämä minun Johan nuorin. Tällä Johanilla taas oli lapsia joista yksi Carl s.14.9.1807 jolla lapsia 7 kpl yksi sitten tämä minun Maja Stinani s.8.1.1828.

Nina
15.02.08, 20:01
En tiedä olemmeko samoissa lasinpuhaltajissa, tässä on minun tietojani alkupäästä:

Lasitutkimuksia I kertoo Georg (Jöran) W:n syntyneen 1761, k. 1810, äidin nimi olisi Ulrica. Psot Lisa Wijnberg (Gabrielin äiti) ja Lovisa Ulrica Sohlgren.
Lisäksi Genoksessa (44/1973) on seur. teksti: ’Winterbäck-suvun alkaja oli kartanonvouti Tammelan Haudankorvan Jaakkolassa Jonas Winterbäck, todennäköisesti Ruotsista kotoisin. Hänen molemmat poikansa Nils ja Georg lähtivät pikenteiksi eli miespalvelijoiksi de Pontien Lahteen, josta molemmat pian siirtyivät Åvikin ruukin palvelukseen. Nils jäi tamppaajaksi, mutta Georgista tuli aikanaan lasinpuhaltaja. Hänen poikansa Gabriel oli myös lasinpuhaltaja ja toimi Urjalan Nuutajärven tehtaalla.’

Postituslistoilla olisi lisää tietoja, mutta ne ovat tällä hetkellä suljetut.

Haukkari
18.02.08, 10:58
Tuttuja nimiä olivat eli samoja lasinpuhaltajia ovat. Minulla heistä lisääkin tietoa myös postituslistalta poimittua (jotka silloin joskus toimivat). Kaikki vielä kirjaamatta. Syntymäajat tosin hiukan vaihtelevat. Varsinkin kun on Jöran ja Jöns jotka välillä menneet sekaisin. Jos kiinnostusta vaihtaa tietoja kirjoita sähköpostiini tasy(miukumauku)suomi24.fi. Yritän saada tiedot koottua paperille järkevästi.

maijok
25.02.08, 20:05
:rolleyes: Hei!
Minulla on myös suvussani Höijereitä
löydetäänkö yhteinen sukulainen?
Mitä etsiskelet?

Haukkari
27.02.08, 08:00
Sukuni on siis Loimaalta ja ainakin Carl Josefsson Höijer s.2.11.1811 Loimaa on isoisoäitini isä. Hänen vaimonsa oli Eva Henricsdotter s.24.3.1816 Loimaa.Tällä Carlilla on 10 lasta joista yksi siis isoäitini äiti Edla Vilhelmiina Kylmämetsä os. Höijer s.9.1.1935. Muista lapsista löytyy syntymä ja kuolinajat muttei paljon muuta. Tämän Carlin vanhemmat olivat Joseph Johansson s.31.10.1782 ja Eva Henricsdotter s.20.10.1785. Tuntuuko mitenkään tutulta. Jos niin ota yhteyttä. Mulla on tiedossa kyllä yksi joka tutkii nimenomaan Höijereitä yleensä. Sieltä varmaankin saat jotain apua ja joku haara varmaan on sinun suvustasi. Toivottvasti kuitenkin nämä Loimaan Höijerit. Kirjoittelemisiin.....

Onerva
27.02.08, 08:59
Winterbeckeihin hiukan tarkennusta:
Somerniemi, synt.
3.4.1763 6.4.1763 Kopila gård Fougd. Jonas Winterbeck Anna Larsd:r Georgius
kuoli Åvikissa keuhkotautiin 12.7.1810.

vih. Somerolla: 2.10.1785 (-) (-) Glasbl. Jören Winterbeck Jgfr. Elisabetha Wijnberg (-) (-)
2.vih. Somerolla: 1802 Åvijks Glasbrk. Glasmak: Jöran Winterbäck Ulrica Lovisa Solgrén Korpilo )vihkimispäiväksi kerrotaan 20.3. Onerva

maijok
27.02.08, 15:54
Minun Höijer-ketjuni on tällainen: ketjun viimeinen eli Kustaava
oli isänisän isänäiti.
Mutta Loimaalle on matkaa täältä Jokioisilta vain n.40 km,
joten sukuyhteys on hyvinkin mahdollinen...




Phål Larsson Höijer, masuunin hiilensyöttäjä Teijon ruukilla
>
Lars Phålsson Höijer s. n. 1650 - k. 1730 jälkeen Teijon ruukki
>
Johan Larsson Höijer s. 1701 k. 26.4.1751 Teijo, Ruukki
>
Gabriel Johansson Höijer s. 22.3.1731 Inkoo, Domarby.
Kuollut (vanhuuden heikkous) 19.2.1798 Tammela, Kaukjärvi, Höijer.
>
Gabriel Gabrielss. Höijer.
Syntynyt 28.12.1755 Salo, Muurla, Pyöli, Mänty.
Kuollut (vattusot) 17.4.1823 Jokioinen, Kiipu, Höijer.
>
Herman Gabrielss. Höijer.
Syntynyt 11.1.1793 Jokioinen, Kiipu torp.
Kuollut 22.1.1877 Jokioinen, Kiipu, Kuusjoki.
>
Kustaava Hermansdr. Höijer.
Syntynyt 25.6.1817 Jokioinen, Kiipu, Kuusjoki.
Kuollut 20.5.1880 Jokioinen, Kiipu, Saarikkomäki.

Sirkuu
28.02.08, 15:44
Hei!

Oletko käynyt Satakunta-osiossa katsomassa, siellä eräs kirjoittaja kirjoittaa myös Höijer-suvusta?

Ihan sattumalta osui silmiini, en sen tarkemmin katsonut, onko sinulle tuosta apua.

Haukkari
29.02.08, 06:50
Minäpä katselen näitä Höijereitä en ole varma ovatko samoja kuin minun Loimaan Höijerini. Ehkä kuitenkin joku yhteys löytyy tätä sukunimeä kun ei niin kamalasti taida olla ja matkana ei tosiaan kovin pitkä Loimaalta Jokioisiin. Palaan asiaan.
Satakunta sivuilla on tosiaan Höijereitä, kiitos Sirkuulle.

Kukkis
29.02.08, 07:43
Hei ystävät:

Minulle voi kirjoittaa, olen avoin kuin lainakirja.

Siis Höijer -suvusta (Uusimaa, Satakunta, Häme, Varsinais-Suomi jne)


terveisin,

Kukkis alias Markku Kukkola
Sukututkija Siuntiosta

Esittelyn löydätte sukututkijat osiosta

Otso Havu
01.03.10, 01:32
Georg Winterbäckillä oli mm myös poika nimeltä Frans 1796-.
Uudessakaarlepyyssä vaikutti satulaseppä F W, onko sama mies ?
Velipoika Gabriel asui lähituntumassa Pirttimaassa.