PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Oikari | Kimingin Oikarit?


Raija Itkonen-Vatjus
11.02.08, 15:28
Hei, etsin mieheni amerikanserkkujen isoäidin sukulaisia. Kyseinen isoäiti on Hilma Oikari s. ilmeisesti 18.9.1874 ( hautakivessä vuosi 1875) Karstulassa, hän muutti sisarustensa ja mahdollisesti serkkujensa kanssa USA:an ja avioitui siellä Haapavedeltä kotoisin olevan Sefanijas Watjuksen kanssa. Hilman isä oli Matti Oikari (1845-1916) ja äiti Karoliina Matilalainen (1847-1898). Löysin viime talvena Hilman sisarussarjan ja myöskin Matti Oikarin veljien perheitä. Sain listan" Hilman perheestä "hänen pojan tyttäreltään ( Cindy Cockerhamn)ja se perhe koostuu ilm. omista sisaruksista ja muutamasta serkusta?
Löytyisikö vielä tuolle Matille veljiä ja serkkuja, joiden lapsia on mennyt siirtolaisena USA:aan.
Kiitollisena jo aiemmin saamistani arvokkaista tiedoista mm. Heikki Koskelalle ja Sirkka Mäenpäälle:).

oikaril
25.05.08, 19:58
Hei,
olen itse Oikarilta kotoisin ja käytössäni on Oikarin suvusta tehtyä sukuselvitysmateriaalia, melko varmasti myös Matista. Lähetän sitä vaikka kopioina postitse, kunhan ilmoitat osoitteen. Kyseistä selvitystä ei ole tietääkseni siirretty sähköiseen muotoon.
terveisin
Lassi Oikari

Raija Itkonen-Vatjus
25.05.08, 20:47
Hei,
sattuipa sopivasti tämä viestisi tulo.
Mieheni serkut USA:sta, siis Hilma Oikarin pojan lapset ( 5 + 2 vaimoa)
tulevat ensi torstaina Suomeen ja Ouluun he tulevat lauantaina 31.5.
Kierrämme täällä sitten sunnuntaipäivän ympäristössä. 2.6 maananataina ajamme heidän kanssaan Haapavedelle , heidän isoisänsä, Sefanijas Vatjuksen juurille.
3.6 tiistaina he ajavat Karstulaan ja toivottavasti löytävät sieltä suunnilleen oikean alueen, Oikarin.
Heidän jo edesmennyt tätinsä on jättänyt käsinkirjoitetun lappusen, jossa maininta Hilman vanhemmista: Matti Oikari ja Carolina Matilainen, Hilman lisäksi sisaruksia on ollut 9, , heistä tiettävästi 2 on kuollut jo pienenä.
Hautakivessä Hilman syntymäaika on 2.10.1875 ja kuolinaika 28.5. 1941.
Heikki Koskelan tekemässä Keisarin suvun tutk. Hilman s.aika on 18.9. 1874 ja sisaruksia kaikkiaan 7. Tiedon mukaan todella vain Hilma sisaruksineen muutti USA:aan, vanhemmat jäivät Karstulaan. Mahdollisesti Amerikassa sisaruksia oli sitten toisestakin perheestä.

Olen yrittänyt läytää Kimingin Oikarista henkilöä, joka voisi kertoa missä ovat aikanaan Oikarin talot olleet. Ajo-ohjeet suunnilleen sinne olen saanut
Heikki Koskelalta.

Olisiko Sinulla neuvoa, kuka voisi opastaa nämä serkukset isoäitinsä juurille?

Mielelläni otan vastaan sukutiedot, jos samasta Hilmasta on kysymys , jos siitä ei ole liikaa vaivaa.

Postiosoitteeni on Vanha Puirava 14, 90900 Kiiminki
s.postini: raijaiv at gmail.com

Terveisin Raija Itkonen-Vatjus