PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Esittäytyminen sekä yksi ongelmakohta


PirkkoT
04.02.08, 22:19
Hei!

Olen Pirkko Tuulihovi ja vielä aloittelija sukututkimuksessa. Innostuin asiasta viime kesänä.

Isäni sukua on tutkittu pitkälle, hän oli Kangasniemen Laitisia.

Äitini on kotoisin Etelä-Pohjanmaalta, Ilmajoelta, ja häneltä olen saanut alkusysäyksen sukututkimukseen. Äitini äidin suvusta on olemassa Jaakko Röyskön tekemä tutkimus, joka on ollut minulla alkulähteenä omille tutkimuksilleni.

Olen jonkin verran selvittänyt molempien pohjalaisten isovanhempieni sukuja, joiden haaroja on löytynyt ainakin seuraavista pitäjistä: Ilmajoki, Jalasjärvi, Kurikka, Kauhajoki, Ylistaro, Kihniö. Seuraavia nimiä on mm. tullut vastaan: Kujanpää, Ala-Varvi, Köhkörö, Fält, Röyskö, Korhonen, Loppi, Leppälä, Mäkynen, Kalalahti, Jokinen, Poikkeus, Liikaluoma, Luopajärvi, Köykkä, Stuut (Stutaeus), Lahti, Mulle, Tarsia.

Sen verran olen mm. saanut selville, että äidinäiti on Elisabet Luopajärven jälkeläisiä, äidinisä taas puolestaan Elisabet Luopajärven veljen Valentin Köykän jälkeläisiä.

Olen koittanut saada selville, onko Jaakko Ilkka myös esi-isäni. Olen netissä löytänyt seuraavan väitteen:

The closest connection between the Ilkka and Köykkä families seems to be
the marriage between Jaakko Ilkka's g-g-granddaughter Marketta Talvitie
and Valentin Köykkä's son Niilo Köykkä. The following table is from the
Ilkka webpage:

Marketta Matintytär Talvitie, b. 6.7.1707 Ilmajoki Talvitie, k. 7.3.1782
Jalasjärvi
Spouse: married Niilo Valentininpoika Köykkä on 2.6.1742 in Ilmajoki,
itsellinen (self-employed), b. 12.1715 Jalasjärvi, d. 26.2.1769
Jalasjärvi.
Parents: Valentin Simonpoika Köykkä, b. 1674 Jalasjärvi Luopajärvi, d.
19.7.1739 Jalasjärvi and Anna Jaakontytär Torala, b. abt 1672 Ilmajoki
Yli-Torala, d. 1735.



Pitääkö tuo paikkansa?


Jaakko Sarvelan kirjaa ei tuollaista kerro, ei myöskään Köykkä -suvun nettisivut, joilla Niilo Köykän puolisoksi on laitettu

Puoliso: Vihitty 20.6. 1742 Ilmajoki Marketta Matintytär Köykkä e. Kokko , syntynyt 6.7. 1707 (rk 14.8.1707) Kurikka, kuollut 7.3. 1782 Jalasjärvi.


Onko kyseessä sama Marketta?

Muualla olen vielä nähnyt tuon Marketan nimellä Kylmäjyrä.


Tietääkö kukaan tästä, miten on?