PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sarste-Hartikainen-Oikarinen esittäytyy


Tiijuli
31.01.08, 19:02
Hei, olen uusi täällä ja kiinostunut Sarste ent. Snicker kainuusta, Oikariset kainuusta myös sekä Hartikaiset Liperi-Taipale.
Innostuin taas uudestaan kaivelemaan juuria näin netin kautta jos vaikka nyt pääsis taaksepäin.

Tällä hetkellä on hukassa Hartikaiset eli Artturi Hartikaisen vanhemmat. Artturi s.10.8.1881 Liperi Taipale k.20.7.1963, naimisissa kolme kertaa.
Ensimmäinen vaimo Hilda os. Pesonen s.18.9.1883 Liperi, k 1.9.1921
Vihitty 9.11.1902
Ei tunnu löytyvän kirjoista...

Jarmo Hartikainen
10.10.08, 10:38
Moikka Tiijuli.
Minun tätini Kajaanista Anni Hartikainen oli naimisissa Toivo Sarsteen kanssa. Lienemmekö sukua?
Minä taas haen Hartikaisia Kuopio, Sonkajärviakselilta. Lähinnä ukkini Otto Hartikaisen muuttoaikaa 1900 jälkeen Sonkajärveltä Kajaaniin, naimisiin menoa siellä jne.

Tapani Kovalaine
10.10.08, 15:38
Hyvää forum-päivää uudelle 31.1.2008-tulokkaalle!

Hartikaisista hyvin moni on kreikkalaiskatolinen ja Artturi oli 1902 vihittäessä: Itsellinen, poikamies Artemii Nikolainpoika Hartikainen, kreikk. kat. Liperin kylän talosta nro 13 ja hänen vaimonsa Hilta (Hilda) Paavontytär Pesonen oli Roukalahti nro 5:stä.

Eipä ollut tänään aikaa muuta kuin vähän vilkuilla Pesosen Hiltan juuria ja tavoitteena oli päästä vuoteen 1840, jolloin digiarkisto auttaa jo jatkotutkimuksissa. Hiltan isä oli Paavo (Paul) Juhonpoika Pesonen, s. 10.4.1851 Roukalahden kylässä, k. 7.8.1886, oli vihitty 1876 ja vaimonsa oli Maria Pekantytär Kurki, s. 28.11.1849 Oravisalon kylässä, oli elossa vielä v. 1900. Pariskunta asui Roukalahti 17 talossa Liperissä.

Juho Tuomaksenpoika Pesonen syntyi 4.12.1815 ja kuoli 19.6.1855, avioitui 1845 ja asettui nuorikkonsa kanssa asumaan aluksi Tutjunniemi nro 3:een. Kohosi asteikossa loisesta torppariksi.
Vaimonsa oli Maria Kaarinantytär Mustonen, s. 1819 au:na. Tuomaksen puoliso oli Anna Stina Niiranen 1796.

Nämä näin kiireellä katsottuina, joten voin lopuksi esittäytyä: etsiskelin tietoja arkistosta, mutta ei ole takeita löysinkö oikeita tietoja, joten tarkista em. tiedot joskus... (Niin, se Hilda oli kastettujen luettelossa Hilta...)

Terveisin Tapani

Tiijuli
14.10.08, 16:46
Hei Jarmo,
Kiitos vastauksesta, kaipailen tarkempia tietoja Sarsteista ja niiden yhteyksistä Hartikaisiin.

Terveisin
Tiijuli

Tiijuli
14.10.08, 17:14
Hei Tapani,
kiitos vastauksesta.
Artturin tietoja sain aikalailla kasaan jo keväällä kun otin yhteyttä Liperin Hartikaisia tutkineeseen sukututkijaan. Häneltä löytyi juuri minun sukujuuria koskevia nimiä.
Täytyy vielä tarkentaa niitä.

Talotiedot on uusia minulle samoin kaikki Hiltaa koskevat.
Kiitos tiedoista.

Terveisin Tiijuli