PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Var?


Blondie992
27.06.07, 16:06
Hej

Jag undrar vart man kan vända sig då man har en hel hög med gamla fotografier och som man skulle villa ha reda på vem är? Många av de foton jag har är gamla och man ser ateljenamnen men ateljerna finns inte kvar i vår tid.

Hoppas att någon kan hjälpa mej med detta för jag önskar att jag viste vem jag har i min ägo efter min mor och fars bortgång. Tyvärr visste inte mor heller vem alla var på fotona.

Blondie992:(

K-Erik
28.06.07, 18:04
Hej!
Kan säkert inte hjälpa men har själv en hel hög foton från ca 1910 ->. En del av personerna är bekanta men en stor del förblir okända. Områdena är från Lovisa i öster till ?? i väster.
K-Erik

Blondie992
28.06.07, 18:21
hej K-Erik!

Så det kan vara svårt att få reda på vem det är? Men vad gör man man får ha den som en kär släktklenod. Men det intressanta är ju att på de gamla så kan man se atelje namnen. Det skulle vara roligt om man kunde få fram då mera vad som har hänt med negativen därifrån för på de flesta står det att de sparas.
Kan du ge mej svar på detta. Känner mej som en dum blondin men så kallas jag ju åxå för Blondie992.

Tack
Blondie992

Blondie992
29.06.07, 13:40
Tack K-Erik
nu fick jag hjälp och närmare infromation från Nyblins att man kan kontakta Finland nationalmuseum, ringde dit och vet man eventuellt vem det kan vara så finns det en stor chans att man finner andra liknande bilder på personen och då får man fram vem det är som föreställer på bilden. Så nu är inte blondinen längre så dum på den här fronten. Men du K-Erik skall ha ett stort tack för att du hjälpte mej på traven!

nylanst
29.06.07, 15:09
:cool: Ett annat ställe är Museiverkets bildarkiv http://www.nba.fi/sv/bildarkivet
i Helsingfors. Jag brukar själv sitta där ibland och jämföra bilder.

-Stefan-

H-E Ramström
09.07.07, 14:18
Hej!
Om du vet var bilderna är tagna kunde kanske lokaltidningen publicera dem och hoppas att någon gammal läsare känner igen dem.

H-E