PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Zacharias olai, Uskelan kirkkoherra


Sirpa V
18.01.08, 20:11
Olisiko jollakulla minkäänlaista tietoa hänestä, esim.syntyperästä. Monissa tiedoissa(sukuselvityksissä) olen häneen törmännyt tyttärensä kautta, joka meni naimisiin Josef Walleniuksen kanssa. Zachriaksesta en ole kuitenkaan löytänyt muuta mainitaan kuin että puoliso oli Skolastika Jönsdr. ja että Zacharias kuoli 25.5.1662.
Olisko ehkä jotain kirjaa, jonka voisin lainata tms.
Kaikki tieto on tervetullutta.
t:Sirpa

Antti Järvenpää
18.01.08, 21:34
Perttelin historia kertoo seuraavaa, mikäli nyt on kyse samasta (vrt. kuolinaika):

Sakari Olavinpoika Uskelan khra 1609-1621

Nimestään ja sinetistään päätellen Uskelan khra Olavi Pietarinpojan poika, Perttelin kplsena 1589-1609, Uskelan sijaiskhra 1593-1594 ja 1608-1609, kuoli Uskelassa 1621.

Pso. Skolastika Juhanantytär, allekirjoitti 25.5.1622 kymmenysluettelot leskenä.

Sirpa V
18.01.08, 22:09
Kiitos tiedosista. Varmaan onkin kyse mainitsemastasi Sakari Olavinpojasta ja Slolastika Juhanantyttärestä, jonka patronyymikin näköjään heitti mun tiedoissa. Tuo mulla ollut kuolinaika on jostain napattu samoin kuin vaimon isännimi, joten oikeellisuus on niin ja näin. Senpä takia tässä tiedustelenkin lisätietoja...
T: Sirpa :)