PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Uudenmaan tarkka-ampuja pataljoona


HSN
16.01.08, 13:20
Olisko kellään antaa neuvoa,mistä saisin tietoja Uudenmaan tarkka-ampuja pataljoonan 1 Artjärven reservikomppaniasta vuosilta 1882-1902 ? Esim. miehistöluetteloita ko. ajalta.Minulla on olemassa vanha valokuva isoisästäni joka on kuvassa ko.joukko-osaston asepuvussa. Olen yrittänyt löytää tietoja Sota-arkistosta ja kansallis-arkistosta,mutta en jostain syystä ole onnistunt. En tiedä mistä syystä en ole päässyt hakusivuja pitemmälle ehkä ei ole tarpeeksi tätä tietotekniikan hallintaa?

T: Heikki Nihtilä

kkylakos
16.01.08, 14:01
Hei,

oletko käynyt sota-arkistossa paikan päällä? Siellä on pääsääntöisesti ollut osaavaa ja auttavaa henkilökuntaa. Sähköpostitsekin on tullut vastauksia melko vauhdikkaasti.

Itse kaipailin vähän yli vuosi sitten vastaavan ajan tietoja Vaasan tarkka-ampujapataljoonasta. Ennenkuin ehdin itse hakea eräs avulias asiantuntija teki haun puolestani. Eli en voi antaa käytännön neuvoja, mutta pitäisin lähes tulkoon varmana, että kaipaamasi tieto löytyy arkistosta, kunhan keksit miten hakea.

Tillander
16.01.08, 15:42
Hei,
oletko huomannut että Suomen sukututkimusseuralla on uusi tietokanta autonomian ajan armeijan katselmusluetteloista? http://www.genealogia.fi/katselmus/

terveisin