Erkki Samuel
05.01.08, 23:14
Isoäitini sisar meni Kurikasta siirtolaisena Amerikkaan vuonna 1916.
Suomessa hänen nimensä oli Mathilda Ikari, mutta olen nähnyt hyvin vanhaa valokuvaa, jossa hänen nimensä Amerikassa oli Mrs. Tillie Koljonen. Mutta ei tässä kaikki, jossain kuvissa nimi oli Tillie Risman (Mennyt naimisiin?).
Tiedän, että hän oli ollut Mr. Koljosen kanssa Amerikassa naimisissa, mutta sitä en tiedä miksi nimi oli muuttunut nimeksi Risman. Heillä ei ollut lapsia. Hän oli syntynyt 16.10. 1890, kuollut 06.10. 1946 Detroit.
(I have text in english: Koljonen Tillie, oct 6. widow of the late Peter
Koljonen).
-----------------------------------------------------------
Nyt kysymyksiä, kun täällä on varmasti laajan asiatiedon omaavia:
1. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada tietää mihin hänet on haudattu Detroitissa, saada tietoon monumentti/hautakivi tai tai kirkko.
Tämän tiedän: The church was D.P. Anderson. Service from David P. Anderson.
Where is possibly situeted her archive, estate inventory deed? In
office?
2. Tarkemmin ei ole tiedossa aviomiehen nimeä, kun vain Mr. Koljonen. Kuinka se löytyisi.
Isoäitini sisar kuoli tapaturmaisesti hyvin nuorena.
Kaikesta avusta kiittäen!
t. Erkki Samuel
Suomessa hänen nimensä oli Mathilda Ikari, mutta olen nähnyt hyvin vanhaa valokuvaa, jossa hänen nimensä Amerikassa oli Mrs. Tillie Koljonen. Mutta ei tässä kaikki, jossain kuvissa nimi oli Tillie Risman (Mennyt naimisiin?).
Tiedän, että hän oli ollut Mr. Koljosen kanssa Amerikassa naimisissa, mutta sitä en tiedä miksi nimi oli muuttunut nimeksi Risman. Heillä ei ollut lapsia. Hän oli syntynyt 16.10. 1890, kuollut 06.10. 1946 Detroit.
(I have text in english: Koljonen Tillie, oct 6. widow of the late Peter
Koljonen).
-----------------------------------------------------------
Nyt kysymyksiä, kun täällä on varmasti laajan asiatiedon omaavia:
1. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada tietää mihin hänet on haudattu Detroitissa, saada tietoon monumentti/hautakivi tai tai kirkko.
Tämän tiedän: The church was D.P. Anderson. Service from David P. Anderson.
Where is possibly situeted her archive, estate inventory deed? In
office?
2. Tarkemmin ei ole tiedossa aviomiehen nimeä, kun vain Mr. Koljonen. Kuinka se löytyisi.
Isoäitini sisar kuoli tapaturmaisesti hyvin nuorena.
Kaikesta avusta kiittäen!
t. Erkki Samuel