PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Enqvist Gustav


tellervoranta
02.01.08, 19:39
Hei :)

yritin tuossa etsi-ohjelmalla löytää Enqvist, löysinkin, vaan en tämännimistä. Tämännimisen miehen olisi Matilan sukukirjan mukaan pitänyt avioitua Maria Matintytär Jääskön s. 1713 Kittilä, Alakylä, Hietaniemi kanssa. Maria muutti v.1732 Tornioon ennen avioitumistaan.
Onko kenelläkään tietoa ko henkilöstä/pariskunnasta?

Erkki A Tikkanen
05.01.08, 19:56
Vastaanpas toisenkin kerran, ensimmäinen vastaus meni harakoille kun ohjelma heitti minut uudelleen kirjautumaan ja kirjoittamani teksti hävisi:mad:

Minun tiedostossani Marian nimi on kyllä Margeta, hänet löytää täältä Erkki Jääskön eli Hietaniemen sisarena, perhe alimmaisena sivulla:
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/sodankyla/rippikirja_1731-1749_ik367/31.htm

Seuraavassa rippikirjassa tulee ilmeisesti nuorempi sisar Maria perheeseen, tai olisiko sitten Matilan kirjassa mennyt Maria/Matilda hiukan sekaisin, sivulla heti ylimmäisenä:
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/sodankyla/rippikirja_1731-1749_ik367/57.htm

Gustaf Enqvististä ei mitään hajua, Enqvist oli tyypillinen ruotusotilasnimi Peräpohjolassa ja Pohjanmaalla, Rovaniemelläkin yksi ruotu (ei Gustafia).

tellervoranta
05.01.08, 21:21
Hei :), niinpä näyttää olevan.
Kiitos, että korjasit. Kyllä on laitettu Erkin sisareksi.
Vanhemmiksi: Jääskö Matti Erkinpka s.n.1682 Kittilä, Alakylä, Äijänpato k.1730 Kittilä, Alakylä, Hietaniemi. Uudis-asukas.
pso: Jääskö Kaarina s.n. 1680 Kittilä k. Alakylä, Hietaniemi
lapset: Matti
Erkki
Maria ( siis pitäisi olla Margeta)
Elin
Korjaan huomenna lisää, jos tarvitsee. Ja voin ilmoittaa Kaisalle.

tellervoranta
08.01.08, 14:14
Hei :)

onko tuo minun lista nyt oikein vanhempineen ja lapsineen ?
Etkös Erkki mene tuohon Erkin jälkeläisiin :confused:, nimikin viittaisi siihen.

Älä hermostu, jos forum nakkaa sinut pois sivuilta. Minulla forumin testaajalla on puolen vuoden intiimi, kylmä ja kuuma suhde ko laiteaparaatin kanssa. Ikinä ei ole ollut haaleaa. Forum on minut sylkenyt kerta toisensa jälkeen ja minä olen nakkonut juttuja voipuneena lyhennettynä versiona tai kirjoittanut hirveällä kiireellä. Kaikki nappulat olen kokeillut, vaihdellut näkymiä. Viestini ovat hurahdelleet koneeseen ilman etukäteisharkintaa ja jotkin ovat kadonneet tai ketju on paukautettu poikki. Mutta kokeilemalla olen oppinut, tosin toisten ja omiakin hermoja raastaen.:D: Siis, laitapa Erkki nyt ruksi oikeaan yläkulmaan kirjoittaessasi.

Ja sitten vastaus.