PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Onko tietoa HisKin päivityksistä...


Make
31.12.07, 18:38
Jos joku tietää milloin ehkä suunnilleen on odotettavissa Hinnerjoen tallennettavana olevat tiedot HisKiin, olisin kovasti kiinnostunut tietämään. jaksan odottaa, mutta en viitsisi turhaan tehdä maakunta-arkistomatkaa, jos tiedot alkavat olla julkaisukunnossa.

Maisa M
31.12.07, 22:04
Jos joku tietää milloin ehkä suunnilleen on odotettavissa Hinnerjoen tallennettavana olevat tiedot HisKiin, olisin kovasti kiinnostunut tietämään. jaksan odottaa, mutta en viitsisi turhaan tehdä maakunta-arkistomatkaa, jos tiedot alkavat olla julkaisukunnossa.

Hei! Kuka vastaa tästä HisKin tiedotuksesta? Antakaa nyt hyvät ihmiset tietoa, koska Hinnerjoki tulee HisKiin luettavaksi?! Haluaisin minäkin tietää, kun minulla on jo ties kuinka kauan ollut odotuslistalla Hinnerjoki, kun teen sukututkimusta ystävälle hänen sukulaisistaan. ;)

Yst. sukututkimusterveisin
Maisa M :)

Make
01.01.08, 12:02
Maisalle.

Muista kuitenkin, että HisKi on vain hyvä apuväline. Erityisesti jos eli kun teet ystävälle selvitystä, on HisKi-tallennusten oikeellisuus hyvä tarkistaa. Mutta tarkistusreissua helpottaa huomattavasti kun saat HisKistä listan tarkistettavista asioista!

Maisa M
04.01.08, 10:59
Hei! Kuka vastaa tästä HisKin tiedotuksesta? Antakaa nyt hyvät ihmiset tietoa, koska Hinnerjoki tulee HisKiin luettavaksi?! Haluaisin minäkin tietää, kun minulla on jo ties kuinka kauan ollut odotuslistalla Hinnerjoki, kun teen sukututkimusta ystävälle hänen sukulaisistaan. ;)

Yst. sukututkimusterveisin
Maisa M :)

Jos joku tietää milloin ehkä suunnilleen on odotettavissa Hinnerjoen tallennettavana olevat tiedot HisKiin, olisin kovasti kiinnostunut tietämään. jaksan odottaa, mutta en viitsisi turhaan tehdä maakunta-arkistomatkaa, jos tiedot alkavat olla julkaisukunnossa.

Hei, Make!

Nyt on Hinnerjokea HisKissä eli kast. 1748 -> ja vih. 1749 ->; haudattuja ei vielä ole, mutta toivottavasti kohta. Kiitoksia hyvin paljon HisKi-ahertajille!

Ja Make!
Tottakai minä AINA tarkistan HisKi-hakuni rippikirjasta, olenhan tutkinut eri sukuja jo yli 35 vuotta, että tiedän, että yksin HisKiin ei saa luottaa, mutta se on erinomainen apuneuvo, sillä se nopeuttaa tavattomasti hakemista! Aina ensiksi katson kotikoneeltani haut HisKistä ja sitten varmistan ne arkistossa rippikirjoista, ellei niitä löydy toisesta erinomaisesta hakusysteemistä, digiarkistosta. Rippikirjoja on jo kiitettävästi siellä ja lisää tulee kaiken aikaa! Suurkiitokset heillekin, sillä on niin paljon mukavampaa tehdä tutkimuksia omassa kodissaan kuin lähteä varaamaan arkistosta katselulaitetta muutamaksi tunniksi kerrallaan ja saako autollekaan parkkipaikkaa! Ähhh! :cool:

Mutta antoisaa tutkimusvuotta sinulle ja kaikille muillekin! :)

terveisin Maisa M

Make
04.01.08, 17:12
Olipa hieno juttu kun Hinnerjoen tietoja tuli HisKiin :) . Isäni äidin sukujuuret johtavat sinne ja nyt kun tietoja tuli HisKistä poimittavaksi luulen, että noin 3 pv matka junalla ja hotellissa asuen Turun maakunta-arkistoon lyhenee päiväksi, jona saan HisKin tiedot varmistettua :oo: Tämä se on se HisKin erinomaisuus, jotta kiitokset vaan niin Hinnerjoen kuin muillekin tallentajille! Kun tässä joskus 7-8 vuoden päästä eläkkeelle pääsen, lupaan liittyä tallentajiin :cool:
Maisan tavoin: kiitokset myös digiarkistosta!

Ja Maisalle! Hymiöistäsi päätellen et pahastunut vaikka muistutin HisKi-tietojen tarkistustarpeesta . Tapaan muistuttaa varmuuden vuoksi aina kun HisKi-tiedoista puhutaan ;)

Hyvää ja Innokasta tallennus- ja tutkimusvuotta 2008

Make
04.01.08, 18:15
Siis..... anteeksi nyt, mutta eikös nuo nyt HisKissä olevat Hinnerjoen tiedot olleet siellä aiemminkin.... Minä kun nimenomaan kaipasin noita vielä tallennuksessa olevia..... Ainakin minulla oli nuo jo ja lähteenä HisKi.... :eek:

Make
04.01.08, 18:29
Siis..... anteeksi nyt, mutta eikös nuo nyt HisKissä olevat Hinnerjoen tiedot olleet siellä aiemminkin.... Minä kun nimenomaan kaipasin noita vielä tallennuksessa olevia..... Ainakin minulla oli nuo jo ja lähteenä HisKi.... :eek:

No niin, tsekkasin HisKin tallennuspäivityksistä 19.5.1998 on lisätty nuo tuolla nyt olevat Hinnerjoen tiedot. Ja tallennus jatkuuuuuuuu .... :confused:

Etkös ollut Maisa noita huomannut aiemmin? Olisi tietytsi minunkin pitänyt ekaan kysymykseeni kirjoittaa "milloin tulevat vielä kesken olevat loputkin Hinnerjoen tiedot".