PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Söderman/Leppälä/Mannila


mer-ru
30.12.07, 20:19
Olen tutkimassa sukuani lähinnä Laihian, Kurikan ja Pirttikylän suunnalta onko muita jotka tutkivat sukuaan kyseisistä paikkakunnista

Irja Soininen
29.07.08, 07:55
Hei!
Olen selvittänyt isoäitini Hilda Maria Saarisen os. Söderman , s. 1875 Pälkäneellä, taustoja hänen isovanhempiinsa asti. Isoaidin äiti Maja Greta Thomasdotter Söderman on syntyjään Pirttikylästä , ja olen onnistunut saamaan hänen vanhempansa ja sisaruksiensa tiedot. Olisi hauska kuulla onko tässä samoista Pirttikylän Söderman - nimisistä mahdollisesti kysymys.
Sisaruksia Maja Gretalla oli sen verran, että uskoisin myös heidän jälkeläisiään olevan olemassa. Maja Greta sai isoäitini yksinään, eli ei tiettävästi koskaan ole ollut avioliitosssa eikä hänelle ollut muita lapsia.
Muutamia kuvia on säilynyt, yhdessä uskoakseni Pirttikylässä ollut talo.
Mikael Söderman - niminen henkilö on ollut läheinen, hän on asunut Helsingissä. Mikael - nimistä ei ole kylläkään Maja Gretan sisaruksissa, eli olisiko veljen lapsia? Maja Gretan sisar Katrina (Kaisa) Söderman on kulkenut samoja palveluspaikkoja Majan kanssa, mutta myös eri suunnilla. Hän on asunut myös Helsingissä kuten Majakin, ovat sieltä muuttaneet yhdessä Pälkäneelle jossa isoäitini Hilda syntyi n. 2 kk kuluttua muutosta ja sieltä Hauholle. Kaisa jatkoi Rovaniemelle ja vietti vanhuutensa sitten Vaasan Mustasaaressa.