PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tellervo Väänäsen isä


pirkko hagman
29.12.07, 21:35
Pari päivää sitten katselin TV 1 :stä ohjelmaa otsikkoni henkilöstä, Tellervo Väänäsestä.
Ohjelmassa mainittiin ko. ministerin isä toimittaja se-ja se.
Asiaa näinkin pitkään pähkäiltyäni en ole onnistunut pusertamaan isä-toimittajan nimeä tietoisuuteeni-- ihan tuttu nimi, muttei vaan tule ulos.
Eihän tämä nyt mikään sukututk. kysymys tietenkään ole, mutta voisitko näin Pyhien välipäivien kunniaksi auttaa
yst. t. Pirkko Hagman

Seppo Niinioja
30.12.07, 11:02
Hei!

Minäkin satuin näkemään ihan vähän loppua. Eikö kyseessä kuitenkin ole FM ja ent. ministeri Helmi Marjatta Väänänen, o.s. Kittilä, jonka isä oli päätoimittaja, opetusneuvos Urho Nikolai Kittilä (Kuka Kukin On 2003)?

t. Seppo N.

esteri
30.12.07, 13:15
Maalla ei lukemista ollut lapsella paljoa ja lukiessa meni aika hukkaan vanhempien mielestä. Joten aina yksi "kaunokirjallinen" lukunautinto oli Hannan Heikin pakinat, Maaseudun Tulevaisuus lehdessä. Niitä on jatkanut samalla paikalla "Heikin tytär".
Kuka muu muistaa lukeneensa, Hannan Heikin/Urho Kittilän Huidunperän maisemissa pohdittuja asioita ja tapahtumia. Nyt ei enää vain tule lehteä, mistä niitä lukisi.
Lapsena toivoi aikaa, olisi paljon kirjoja ja saisi lukea tarpeekseen. Nyt on se aika, mutta ei ole enää lukemisessa sitä hohtoa, mitä siinä oli silloin, kun ei saannut lukea, tai ollut siihen aikaa.
Esteri

ritvaliisa
30.12.07, 19:28
Lehtihän kyllä ilmestyy,mutta onko siinä enää sitä mukavaa nurkkaa josta tuo pakina löytyi silloin....:confused:

tellervoranta
30.12.07, 20:55
Heippa :)

Hei!

Minäkin satuin näkemään ihan vähän loppua. Eikö kyseessä kuitenkin ole FM ja ent. ministeri Helmi Marjatta Väänänen, o.s. Kittilä, jonka isä oli päätoimittaja, opetusneuvos Urho Nikolai Kittilä (Kuka Kukin On 2003)?

t. Seppo N.

taidan mennä myös Väänästen sukuun, joten mikäs siinä, että Tellervo Väänänen. Olisin kyllä tiennyt kysytyn henkilön ja isänsä, vaan tuntui vähän oudolta vastata kysymykseen, missä otsikon nimi jo väärin. :confused:

Seppo Niinioja
30.12.07, 22:58
Kokeilen, onnistuuko otsikon muutto viestiketjussa, kuten ennen listalla.
Seppo N.

tellervoranta
31.12.07, 08:54
Hei :)

Kokeilen, onnistuuko otsikon muutto viestiketjussa, kuten ennen listalla.
Seppo N.

Minä tiedän kokemuksesta, että otsikon vaihto ei onnistu. Olen joskus sitten tehnyt esim. niin että olen kirjoittanut uuden otsikon ja viitannut edelliseen. Esim. perukirjajutussa tein niin. Harnittaa kyllä se, ettei otsikkoa voi vaihtaa, kuten esim. Pohjalaiset-ja LapinSuvut listalla. Olen siitä huolimatta samasta perheestä uudestaan kirjoittaessa lisäillyt edelliseen, vaikka silloin ei huomata, että tulee uutta muusta kuin päiväyksestä.
Siis eihän se ole alkuperäisen henkilön vika, jos erehtyy nimessä, eikä vastaajan eli jos saan sinutella, sinun Sepon, että vastaa, mutta ei pitäisi minun mielestä jatkaa viestiä vaan esim. otsikoida uudelleen ja aloittaa uusi ketju. :rolleyes:
Adminin ja moderaattorien tehtävä on otsikon vaihto tai tekstin poisto, terkut vaan.:(

Seppo Niinioja
31.12.07, 09:21
Hei :)



Minä tiedän kokemuksesta, että otsikon vaihto ei onnistu. Olen joskus sitten tehnyt esim. niin että olen kirjoittanut uuden otsikon ja viitannut edelliseen. Esim. perukirjajutussa tein niin. Harnittaa kyllä se, ettei otsikkoa voi vaihtaa, kuten esim. Pohjalaiset-ja LapinSuvut listalla. Olen siitä huolimatta samasta perheestä uudestaan kirjoittaessa lisäillyt edelliseen, vaikka silloin ei huomata, että tulee uutta muusta kuin päiväyksestä.
Siis eihän se ole alkuperäisen henkilön vika, jos erehtyy nimessä, eikä vastaajan eli jos saan sinutella, sinun Sepon, että vastaa, mutta ei pitäisi minun mielestä jatkaa viestiä vaan esim. otsikoida uudelleen ja aloittaa uusi ketju. :rolleyes:
Adminin ja moderaattorien tehtävä on otsikon vaihto tai tekstin poisto, terkut vaan.:(

Palasin ruotuun.
Onnellista Uutta Vuotta kaikille!
Seppo

pirkko hagman
31.12.07, 10:41
Että MÖHLÄYKSESTÄNI pääsikin syntymään näin pitkä ketju ynnä henk. koht. viestitykset lisäksi!
Kamala häpeä kaatuu niskaani moisesta mokasta etunimen suhteen ja kaivannee puoleltani jonkinsortin selvennystä- vai mitä?

Yritin siis jäljittää ent. minusterimme MARJATTA,(ei Tellervo) Väänäsen o.s. ja isänsä , päätoimittajan sukunimeä.
Takaraivossani oli lyhyehkö, n. 5-7 kirjaiminen K:lla alkava sukunimi, jota tavoitellessani huomasin tuottaneeni tajuntaani myös sukunimen Koivisto!
Ounastelen, että tuon Koivisto-prosessin aikana myöskin etunimi Tellervo pääsi ajatuksiini -- ja siitäpä se.

Kiitän lämpimästi palautteistanne ja itse asiaani sain Seppo Niiniojalta, aina avuliaalta ja tietorikkaalta tutkijakaverilta, täydellisen vastauksen :
Marjatta Väänäsen isä oli PÄÄTOIMITTAJA, YM. URHO KITTILÄ.

onnellista alkavaa vuotta 2008
yst. terveisin Pirkko Hagman

Seppo Niinioja
02.01.08, 12:45
Että MÖHLÄYKSESTÄNI pääsikin syntymään näin pitkä ketju ynnä henk. koht. viestitykset lisäksi!
Kamala häpeä kaatuu niskaani moisesta mokasta etunimen suhteen ja kaivannee puoleltani jonkinsortin selvennystä- vai mitä?

Yritin siis jäljittää ent. minusterimme MARJATTA,(ei Tellervo) Väänäsen o.s. ja isänsä , päätoimittajan sukunimeä.
Takaraivossani oli lyhyehkö, n. 5-7 kirjaiminen K:lla alkava sukunimi, jota tavoitellessani huomasin tuottaneeni tajuntaani myös sukunimen Koivisto!
Ounastelen, että tuon Koivisto-prosessin aikana myöskin etunimi Tellervo pääsi ajatuksiini -- ja siitäpä se.

Kiitän lämpimästi palautteistanne ja itse asiaani sain Seppo Niiniojalta, aina avuliaalta ja tietorikkaalta tutkijakaverilta, täydellisen vastauksen :
Marjatta Väänäsen isä oli PÄÄTOIMITTAJA, YM. URHO KITTILÄ.

onnellista alkavaa vuotta 2008
yst. terveisin Pirkko Hagman

Eipä tuossa häpeämistä. Joku amerikkalainen koomikko, en muista nimeä (!) on sanonut, että nimiä hän ei muista koskaan, mutta kasvot unohtuvat aina. Näin lopputulos on täydellinen, myös itselläni. Numerot pysyvät paremmin päässä, liekö minulla sittenkin teknillisiä taipumuksia.

Onnellista alkanutta vuotta YYA-sopimuksen merkeissä!
t. Seppo Niinioja

tellervoranta
02.01.08, 12:56
Kiitos, moitos kestettävä...:)