Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : En löydä Ruokolahdelta...
Ruokolahden salomailla korkean vaaran laella on ollut torppa jossa tiettävästi asuttu 1810-1910 välisenä aikana. Jossain maakirjassa olen nähnyt merkinnän Mustakulkkula N:o 8 Viljärvenmäki, mutta mitään muuta dokumenttia en ole asiasta löytänyt, en henkikirjasta, en rippikirjasta enkä HisKistä.
Onko kenellä parempaa tietoa, tai neuvoa mistä hakea, asukkaiden-nimet ja vuosiluvut kiinnostaisivat.
Ei löydy Hiskistä? Kun Hiskiin syötti hakusanaksi musta - antaa syntyneet tulokseksi 714 osumaa jossa Mustakulkula, Mustakulckula, Mustaculckula on runsaasti edustettuna alkaen jo 1730-luvulta...
tv Pekka
Aivan kyllä kylä löytyy, mutta mutta ei taloa (tai torppaa) nimellä Viljärvenmäki tai Mustakulkkula N:o 8
Ruokolahden salomailla korkean vaaran laella on ollut torppa jossa tiettävästi asuttu 1810-1910 välisenä aikana. Jossain maakirjassa olen nähnyt merkinnän Mustakulkkula N:o 8 Viljärvenmäki, mutta mitään muuta dokumenttia en ole asiasta löytänyt, en henkikirjasta, en rippikirjasta enkä HisKistä.
Onko kenellä parempaa tietoa, tai neuvoa mistä hakea, asukkaiden-nimet ja vuosiluvut kiinnostaisivat.
... asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta...
En voinut olla katsomatta, kun noin selvät ohjeet oli, löytyisikö Ruokolahdelta Mustakulkkulaa.
Kyllä vaan löytyi HISKIstä. Avaa Hiski, sieltä maakuntaluettelosta alue no 9., Etelä-Karjala, sieltä
seurakunta Ruokolahti, sitten esim. kohdasta "kaikki" kirjoita paikkaan "mustakulk*", niin jopa avautuu tietoja alkaen v:sta 1732, vuoteen 1902. Vassokuu!
Hyviä Joulun pyhiä!
Hessu 07
Höh..
Lukaisimpas viestisi hieman hätäisesti. Sorry. Eihän tuo ole ollut joku metsätila jossa ei ole asuttu lainkaan. Lohkaistu omaksi tilakseen ilman asukkaita. Silloinhan tuota tilaa vaikka sillä on nimi - ei löydy varmaankaan rippikirjoista kun ei siellä asukkaitakaan ole ollut.
tv Pekka
tv Pekka
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions Inc.