PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Simo Paavonpoika Husu


siitma
24.03.12, 11:30
Olen etsinyt Simon Paavonpoika Husun s. 1892 (Katihan mukaan) vanhempia tuloksetta. Osaisiko joku auttaa?

Simo Paavonp Husu s. 1892 ? Rautu, Lempaala, Lehtokylä.
Puoliso: 1923
Hanna Yrjöntr Kähäri, s. 29.6.1892 Rautu, Vakkila 2.
Lapset:
Aini Ester s. 1927 Rautu, Inkerin pakolais.srk, Ilmari ja Helli

Terv. MS

Pekka Hiltunen
24.03.12, 14:33
Olen etsinyt Simon Paavonpoika Husun s. 1892 (Katihan mukaan) vanhempia tuloksetta. Osaisiko joku auttaa?

Simo Paavonp Husu s. 1892 ? Rautu, Lempaala, Lehtokylä.
Puoliso: 1923
Hanna Yrjöntr Kähäri, s. 29.6.1892 Rautu, Vakkila 2.
Lapset:
Aini Ester s. 1927 Rautu, Inkerin pakolais.srk, Ilmari ja Helli

Terv. MS

Oletko etsinyt Luumäeltä? Varhaisin tuntemani Husu oli Luumäen Paavo Husu, s ~1660.
Viipurin läänin Pyhäjärveltä löytyy ainakin Paavo Simonpoika, s 12.9.1804. Mahtuisi Simon isoisäksi, mutta jopa isäksi. Esi-isä voisi olla vaikkapa e.m. Paavo Luumäeltä, jonka jälkeläistössä oli sukulaisuusssuhteita itään.
PH

Bodniemi37
25.03.12, 11:14
Olen etsinyt Simon Paavonpoika Husun s. 1892 (Katihan mukaan) vanhempia tuloksetta. Osaisiko joku auttaa?

Simo Paavonp Husu s. 1892 ? Rautu, Lempaala, Lehtokylä.
Puoliso: 1923
Hanna Yrjöntr Kähäri, s. 29.6.1892 Rautu, Vakkila 2.
Lapset:
Aini Ester s. 1927 Rautu, Inkerin pakolais.srk, Ilmari ja Helli


Kannattaa katsoa, mitä Lempaalan Husuista kirjoitetaan aiemmassa viestiketjussa Husu,Lempaalan Lehtokylästä (http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=5052&highlight=Husu).

Olen itse Luumäen Paavon (Husu) jälkeläinen 1800-luvulla syntyneen ja 1944 menehtyneen mummoni Anna-Liisan kautta: Paavo (Paavali) (Husu) - > Samuli - > Juho - > Yrjö - > Taavetti - > Gabriel Husu - > Anna-Liisa Husu

1700-luvun alun sotien jälkeen laadittujen henkikirjojen perusteella näyttää siltä, että Paavolla oli Vilppu-, Eerik-, Sipi-, Samuli- ja Pekko-nimiset pojat, joista Sipi- ja Samuli jatkoivat sukuaan Luumäellä. Muiden poikien jälkeläisistä minulla ei ole tietoja. Kumpulaisen Luumäen historiassa mainitaan Vilpun 1728 palanut tupa, "joka oli pituudeltaan 5,5 syltä eli kymmenkunta metriä." (s. 108) :).

Pikkuserkkuni tutki 1828 syntyneen Gabriel Husun (pso Ulrika Blondina Strandman) jälkipolvia 1980-luvulla, hänen sukuselvityksensä löytyy SSS:n kirjastosta.

Oletko sinä, Pekka Hiltunen, löytänyt Paavon 1600-luvun ja 1700-luvun alun henkikirjoista? Niissä mainitaan kyllä Hans Husu, mutta Paavoa en ole itse niistä toistaiseksi löytänyt.

Terveisin,

Pekka Hiltunen
25.03.12, 11:31
Oletko sinä, Pekka Hiltunen, löytänyt Paavon 1600-luvun ja 1700-luvun alun henkikirjoista? Niissä mainitaan kyllä Hans Husu, mutta Paavoa en ole itse niistä toistaiseksi löytänyt.

En ole etsinytkään, kun olen vain poiminut tiedot kait tältä foorumilta. Paavon lapsiksi olen tiedostooni kirjannut: Philip, Erik, Sigfrid, Göran, Samuel ja Peder. Jonahi Samuelinpoika oli äidinäitini esi-isä. En ole lukutaidossani vielä ehtinyt henkikirjojen tavailuun 1600-luvun puolella, joten joudun vain luottamaan tässä itseäni edistyneempiin.
PH

siitma
25.03.12, 11:52
Hirrrrveen paljon kiitoksia avusta. Tämä Forum on täynnä avuliaita ja viisaita ihmisiä.
terv. MS :D:

Bodniemi37
25.03.12, 11:54
Jonahi Samuelinpoika oli äidinäitini esi-isä.

Johania taidat tarkoittaa? Juhohan se minunkin esi-isäni on noin kuuden sukupolven takaa, joten sukulaisia ollaan :).

Terveisin,