PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Omaehtoinen sukututkimus


Pentti Ovaskainen
22.03.12, 15:57
Millaisia kohtelua olette saaneet kirkkoherran virastoissa viime aikoina? Onko omaehtoisia tutkimuslupia myönnetty 100 vuotta nuorempien tutkintaan. Itseltäni ainakin hylättiin nyttemmin tutkinta, vaikka olin jo parikymmentä vuotta sitä tehnyt. :mad: Tuo kirkkohallituksen yleissuositus lienee vielä voimassa, jossa ohjeistetaan suhtautumaan kielteisesti sataa vuotta nuorempien kirjojen tutkintaan.
t P.O

Raija Koski
23.03.12, 18:41
Hei !

En ole yrittänytkään tutkimaan sen jälkeen kunkirkkohallitus antoi selvät ohjeet. Virkailijathan noudattavat heille annettuja määräyksiä, enkä halua heitä "kiusata" työssään. Olen pyytänyt tarvitsemani tiedot sähköpostitse useistakin seurakunnista viimeisen vuoden aikana ja olen jyös saanut ne ihan kohtuullisessa ajassa. Kustannuksen tietenkin välillä kirpaisevat, mutta toisaalta en lähtisi tutkimaan esim. Rovaniemelle, Muonioon...liian hankalaa+kallista.
Kaiholla muistelen aikaa, jolloin vietin vapaapäivän lähiseudun "emäseurakunnan" pappilassa, joka oli "aarrekammio"...se aika taitaa olla historiaa lopullisesti...:(