PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Saima Vilhelmiina Holm, Viitasaari


Jukka
21.03.12, 20:13
Hei,

Löytyisiköhän keneltäkään tietoa Saima Vilhelmiina Holmin, syntynyt Viitasaaren rippikirjan 1921-30 mukaan 12.1.1895, syntymäpaikasta ja vanhemmista? Isän nimeksi olen merkinnyt Evert. Saiman puoliso oli Lauri Reinhold Koljonen, s. 2.7.1895 Viitasaarella.

t:
Jukka

pekkai65
23.03.12, 08:40
http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=2761&pnum=198
Saiman syntymä on Viitasaarella tammikuun jatkolehdellä. Isä on Evert.

Terv. AP

Jukka
23.03.12, 10:59
No sieltä jatkolehdeltähän Saima todellakin löytyy! Kiitoksia avusta.

Terveisin,
Jukka

JuhaKanto
08.04.13, 21:20
Hei. Olet tiedustellut Saima Holmin vanhemmista. Omassa sukuselvittelyssä olen koettanut saada lisätietoa Viitasaaren Holmeista. Mahtaako seuraavat tiedossani olevat suorat esivahnempani olla samaa Holmin sukua Viitasaarelta. Nämä toistaiseksi tuntemattomat äidit ovat NN, jotka haluaisin vähintäänkin selvittää.

F: Johan Johansson Holm
M: Ebba Sofia Holm (os. Paananen) s.1.4.1815
>> Johan Erik Holm s. 18.9.1842
NN
>> Jussi (Johan?) Holm, s. noin 1864
NN
>> Lydia Holm s. 9.2.1894 k. 28.1.1987

Johan Erikillä oli ainakin 2 sisarusta, Maria Gustafva s. 1847 ja Emmanuel s. 1849

eilatoivonen
25.10.13, 19:14
Jukka.Olen Eila Toivonen ja olenSaima Koljosen os.Holmin veljen Oton tyttären Irjan tytär.Voin kertoa Sinulle mitä tiedän,teetkö Sinä Holmeista sukututkimusta jos teet niin voitaisko vaihtaa tietoja ..............

HennaV
01.11.13, 22:13
JuhaKanto kyselit tietoa Lydia os. Holmista. Lydia on äitini mummo. Lydia on ollut kaksi kertaa naimisissa. Ensimmäinen aviomies Paananen ja tämän jälkeen Heimonen. Onko tietoa Lydian vanhemmista, sisaruksista..kaikki tieto olisi tältä sukua tervetullutta. Onko Holmin suku mistäpäin kotosin?

JuhaKanto
17.11.13, 16:33
HennaV. Mikäli kyseessä on sama henkilö, Lydia (os. Holm) s. 9.2.1894, oli hänen ensimmäinen aviomies Liimatainen ja toinen oli Heimonen. Isän nimi oli Evert Holm. Holmit olivat Viitasaarelta.

HennaV
18.11.13, 09:26
Onko sinulla muuta tietoa Holmeista tai Lydian jälkeläisistä?

JuhaKanto
18.11.13, 21:50
Lydialla oli ensimmäisestä liitosta Johannes Liimataisen kanssa kaksi lasta Väinö ja Salme. Johannes kuoli 27 vuoden iässä. Lydia meni uudelleen naimisiin ja toisesta liitosta Toivo Heimosen kanssa Matti, Veikko ja Kaleva. Lydian äidin nimi oli myös Lydia (os. Kauppinen). Isän nimi oli tuo aiemmin mainuttu Evert Holm. Onko kyseessä sama Lydia johon viittaat?

Jukka
01.12.13, 15:38
Jukka.Olen Eila Toivonen ja olenSaima Koljosen os.Holmin veljen Oton tyttären Irjan tytär.Voin kertoa Sinulle mitä tiedän,teetkö Sinä Holmeista sukututkimusta jos teet niin voitaisko vaihtaa tietoja ..............

Hei Eila! Pahoittelut pitkästä vastausajasta, on tullut pidettyä hieman taukoa sukututkimusasioista. En ole Holmeja erityisesti tutkinut. Alun perin kysymäni Saima Vilhelmiina Holmin puoliso Lauri Reinhold Koljonen oli isoisäni setä. Olen Saiman esipolvia muutaman polven verran selvittänyt. Lisäksi eräs rautalampilainen Christer Holm (s. RK:n mukaan 1792, kuollut 28.1.1821 Rautalammilla) vilahtaa erään esiäitini (Maria Huuskonen) ensimmäisenä aviomiehenä, mutta siitäkään ei verisiteitä Holmeihin jäänyt.

t:
Jukka